“Välsmakande, vackert och vänligt 💕”
Omdöme om Restaurang Vi Viet

Restaurang Vi Viet
Rankad som nr 9 av 1 491 Restauranger i Göteborg
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

En familjeägd restaurang där svärmor står i köket och hennes trevlige svärson serverade oss med hjälp av vänlig kusin. Genomgående mycket vällagad och smakrik vietnamesisk mat.
Vi åt sommarrullar och mango/nudelsallad med fisksås-dressing till förrätt, helt ljuvligt gott. Därefter kötträtt med grönsaker, glasnudlar och fantastiskt smakrika örter såsom koriander, mynta, salladslök, chili, citrongräs och vitlök.
Efterrätten blev friterad banan med vaniljglass och färska bär.
Fantastiskt gott!
Vi kommer garanterat tillbaka, många gånger!

Datum för besöket: april 2018
Tack StinaRD

Omdömet skrevs 24 mars 2018

Det här är min favoritkrog i Göteborg. Extra glad att den också är min kvarterskrog. Kökets kärleksfulla omsorger om råvarorna och personalens kärleksfulla omsorger om oss gäster gör sammantaget varje måltid till en upplevelse med guldkant. När jag äter ute är Vi Viet det självklara valet.De goda smakerna,atmosfären och stämningen dröjer sig kvar långt efter att jag lämnat restaurangen.

Tack Christina S
Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Det är nästan så att man inte vill tipsa om detta stället.
Extremt kunnig och lyhörd personal som fick oss att känna sig som hemma. Kom m bra tips på mat.
Maten överträffade alla förväntningar. Sagolikt!

Tack Malin850
Omdömet skrevs 5 mars 2018

Gick hit med mina syskon. Var lite trevande till en början att gå hit. En liten trappa ner till en liten restaurang där få platser fanns. Tur att man hade bokat bord. Satte oss ner o tänkte att det får bära eller brista. Tog inte lång stund så hade man kommit på andra tankar. Stället var ju fantastiskt. Personalen var trevliga o hjälpsamma. Dom var verkligen mån om sina gäster. Vi beställde ej samma mat. Vi tog olika. Alla tyckte likadant om våra rätter efter vi hade ätit upp. Dom var supergoda. Rekommenderar detta ställe om ni vill äta god mat. Kommer gå hit igen. Förstod att stället var populärt då man bara fick sitta i två timmar innan kyparen sade lite ursäktande "att vi måste bereda plats till nästa gäst".

Datum för besöket: januari 2018
Tack Anders T
Omdömet skrevs 5 mars 2018 från mobil enhet

Kan absolut rekommendera denna resturang. Inredning lite spartanskt men otroligt god mat och snabb service med trevlig personal. Vi tog förrätt och varmrätt med vin. Avslutade med hälso te. Gick på ca 300 kr per person och vi var där på lunch tid en lördag. Ligger lite avsides men hit kommer jag gärna tillbaka. Kan hända att man måste boka bord kvällstid.

Tack Marita T

Resenärer som tittade på Restaurang Vi Viet tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Restaurang Vi Viet? Berätta vad du tyckte!