“Bra ställe att fira sin födelsedag”
Omdöme om Bhoga restaurang

Bhoga restaurang
Boka bord
mån 14/6
20:00
Rankad som nr 28 av 1 448 Restauranger i Göteborg

19 maj. En fin dag. Min födelsedag.
Vi blev väl omhändertagna av personalen under hela kvällen på Bhoga.
Vi åt femrättersmeny med vinmeny som bistod av natur och biodynamiska viner. Mat och viner var väl komponerade. Vi är nöjda.

Datum för besöket: april 2021
1  Tack LaufenLars

Omdömet skrevs 1 maj 2021 från mobil enhet

Maten först: vi åt 7- rätters menyn för kvällen. Generellt vällagat och gott med några toppar och några dalar. Första rätten var kvällens bästa (stenbitsrom och ostron), huvudrätten med torsk/ nässlor var perfekt och kötträtten var fantastiskt komponerad smakmässigt. Dock var biffen seg tyvärr.

Ett minus för en mellanrätt på pilgrimsmussla som var alldeles för genomstekt, synd att förstöra en så bra råvara. En av efterrätterna var baserad på en väldigt smaklös pudding, vilket också drar ner betyget lite- även om tillbehören hjälpte.

Viner: även här några toppar och dalar. Svårt att hålla kvaliteten med naturviner, men ändå bra till de flesta rätterna. Här kommer det största minuset- det är extremt lite vin som serveras till varje rätt. Pyttesmå glas fyllda till en fjärdedel, det känns väldigt lite och räckte inte på långa vägar med tanke på tiden mellan varje rätt, även om man vande sig och väntade med att ens smaka på vinet innan rätten kom in.

Miljö: vi hamnade vid det sämsta bordet i lokalen, längst in med bara en vägg att titta in i, och en bokhylla precis bredvid som var välfylld så det gick inte att titta åt ena sidan. På andra sidan satt ett par väldigt nära som fick in sina rätter några minuter innan oss och var missnöjda med precis allt, vilket gjorde att upplevelsen blev grumlad redan innan vi fick in våra rätter. Tråkiga grannar kan man alltid få, men eftersom det inte fanns något annat att titta på för en av oss och deras (felaktiga) gnällande på varenda rätt, och att de dessutom satt och läste upp negativa recensioner högljutt drog naturligtvis ner på stämningen. Inte restaurangens fel, förutom att borden var placerade tight och inträngt- så därför dras inte betyget ner mer.

Datum för besöket: maj 2021
Tack johanl501
Omdömet skrevs 3 april 2021

Långfredag blev dagen för vårt första besök på Bhoga, som jag bara hört och läst om tidigare.
Vissa förväntningar hade vi med oss, hustrun, dottern och jag, men dessa visade sej vara i underkant av vad verkligheten gav.
7-rätters paket, utan något dryckespaket var förbokat..
Jag kan inte dricka alkohol, men lät den mycket kompetenta servisen erbjuda med drinkar, skapade ur en smak- och fantasi-källa, som jag aldrig tidigare stött på.
Öl och något vin till övriga valdes också ut med kunnighet och engagemang.
Det som serverades i övrigt, hade vi knappast kunnat gissa oss till, då även dessa skapelser bygger på kunnighet, engagemang och en stor portion fantasi.
Fyra härliga människor stod för presentationerna av det hela och då blev vi bekantade med råvaror och tillagningsmetoder vi knappast kunnat fantisera om.
Kunnighet, engagemang och fantasi hos personal, från kök till servis, gjorde detta besök till en unik och enastående upplevelse!
Tack!

Datum för besöket: april 2021
Tack Bosse H
Omdömet skrevs 8 mars 2021

Bhoga är en av Göteborgs bästa restauranger och vi hade bokat in oss en lördag för deras fem rätters meny med tillhörande vinpaket för att fira en mycket jämn födelsedag! Så här i COVID-tider när alkohol inte får serveras efter kl 20.30, så reserverade vi ett bord för fyra redan kl 17.00. Enligt Bhoga bör man lägga tre (!) timmar för att avnjuta menyn… och tre timmar lite drygt tog middagen men då hade vi avnjutit både aptitretare, smårätter och extra ost – inalles tolv smakexplosioner. Vinerna som serveras är naturviner och inte vad vi är vana vid att dricka – en del var dessutom mycket speciella – men roligt att få testa! Favoriten blev ett rödvin med olika druvor bl a Shiraz som produceras några mil utanför Madrid på 800 meters höjd.

Maten är närodlad och ekologisk med bl a gris från Gråbo och med spännande smakkombinationer. Favoriten blev en av förrätterna – havskräfta med brynt smör och lök – och grisen! Så gott! Vi kunde inte motstå att lägga till Wrångebäcksost från Hjo – här serverad som mousse i frasigt rån! Efterrätten på hjorton presenterades på två olika sätt och när notan presenterades fick vi varsin varm mumsbit av pärontarte.

Datum för besöket: februari 2021
Tack cajsawarg2016
Omdömet skrevs 25 februari 2021

Det är liten och fint restaurang. Min man och jag har tagit 5 rätter med vinpaket, sedan har vi tagit ett kopp varm té. Vi har betalat cirka 2300 sek. Jag tror pris är rätt för den restaurang. Maten var mycket gått och viner okså. Personal var mycket snäll.

Datum för besöket: februari 2021
Tack mary9552018

Resenärer som tittade på Bhoga restaurang tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Bhoga restaurang? Berätta vad du tyckte!