“God mat i mysig miljö”

Goda Grannar
Rankad som nr 107 av 1 461 Restauranger i Göteborg
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 1 april 2018

Var med familjen och åt på denna lilla charmiga restaurang.
Menyn är inte så stor men de rätter som fanns var jättegoda.
Vi åt bl.a. Röding som var kanon.
Jag tyckte dock att portionerna var lite väl små.

Tack m7201

Omdömet skrevs 27 januari 2018

Enkla rätter serverade utan finess. Överkokt rödtunga serverad med för mycket sås
lös potatismos. Kallades gratäng...

Tack Lennart G
Omdömet skrevs 2 december 2017

Vinkokta musslor och torskrygg var vad vi åt, och vi blev verkligen nöjda. Musslorna var himmelska, men färsk chili och tomat till. Torskrygg med gåslever och annat gött. Därtill skålade vi i kava och drack gott vin till maten. Kostade en slant, men det var det värt. Bra service dessutom och när det uppstod ett misstag och det kom in en drink med mjölk i , som dottern inte kunde dricka, så drack sambon upp det. Gratis trodde vi då de annars hade hällt ut den, men icke. Fast då fick vi kompensation för ett betydligt högre belopp.
Bra gjort. Rekommenderar stället å det varmaste!!

Tack Jan T
Omdömet skrevs 27 oktober 2017

Åt 25/10 Skaldjursbrickan med Prosecco och en flaska vitt vin.
Mycket god anrättning, inte minst kräfttoasten och de varma gratinerade kräftorna och allt serverades med massor av gott bröd.
Som om inte det var nog serverades vi av en helt utmärkt servitris, uppmärksam, vinkunnig och alltid vänlig och tillgänglig.
Tack för en alldeles utmärkt upplevelse!

1  Tack stephenwallman
Omdömet skrevs 20 oktober 2017

mmm, man måste gilla fisk och skaldjur för att gå till Goda Grannar. Men gör men det har man verkligen hamnat på rätt ställe. Smakfullt presenterade rätter som smakar utmärkt. Visst kostar det en del, men man får valuta för pengarna. Portionerna relativt små, så en förrätt sitter fint :). Servicen ger bra vinförslag och miljö är intim och familjär. En bra kväll helt enkelt :).
Skall man säga något negativt så är det väl portionernas storlek och att lokalen är liten, så när man bokar får man en tidsslot att hålla sig till. Sedan står nya gäster och stampar, så det är inte tal om någon långsittning. Men eftersom personalen är tydlig med förutsättningarna från början känns det helt OK.

1  Tack ulfgarvald

Resenärer som tittade på Goda Grannar tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Goda Grannar? Berätta vad du tyckte!