Dorsia Hotel & Restaurant
Gothia Towers(Göteborg)
Agoda.com
ClarionCollection
  • Frukost ingår
Quality Hotel Winn(Göteborg)(Mycket prisvärt!)
Trip.com
  • Fri parkering
Cancelon
Omdömet skrevs 17 oktober 2017

Har länge velat bo på detta hotell med utmärkt läge i Göteborg. Bokade ett small classic room. Väldigt fint med en underbart skön säng.
Hela Dorsia är en mysig upplevelse med dess inredning, varma färger och alla detaljer.
Frukosten var ljuvligt god och så fint upplagd.

Trevligt bemötande av all personal.
I samband med utcheckningen fick man en goodiebag. Inte dumt.
Återkommer gärna.

• Bodde här: oktober 2017, reste ensam
Tack 853Mimmi
Omdömet skrevs 16 oktober 2017

Så var vi här igen. Denna gång i form av en resa med en kompis . Vi hyrde varsitt rum, njöt av livet under en helg i Göteborg. Anlände på kvällen och tog en drink och en öl i den fantastiska baren vid det långa "pelarbordet" . Gin är deras specialitet och de har även en del intressanta ölsorter på flaska Till detta svaldes en positiv kallsup, dvs ostron. Denna gång åt vi inte här. Men minnena från den senaste middagen här dröjde sig ljuvligt kvar i våra gommar. Ljuva franska kök. Vi har även deltagit i en mindre champagneprovning här. De är bla ambassadörer av KRUG, en fantastisk champagne. Efter en helkväll på Göteborgs uteställen somnade jag gott i en skön säng, bäddad i kvalitetslakan. Frukosten är nästa ett helt eget kapitel för sig, kvalitetsråvaror rakt igenom. Bara en sådan sak som att de har olika äppelmuster baserade på olika äppelsorter från lokalt musteri. Mer än nöjd i denna svulstigt, lyxigt bohemska och kvalitetsmedvetna boning för oss som står raka i ryggen och erkänner att vi gillar sinnlighet, lyx, ..och det ljuva livet.

Tips för att välja rum: Alla rum är bäst.
  • Bodde här: september 2017, reste med vänner
Tack Midori34
Omdömet skrevs 27 augusti 2017 från mobil enhet

Spännande och färgstarkt med en härlig atmosfär. Rummet, medium classic var mycket tilltalande med en mysig/romantisk inredning såväl här som resten av hotellet.
I deras restaurang om kvällen avnjöt vi en superb middag med gott vin. Frukosten var både fint uppdukad och smakade mycket gott.
Personal var alla trevliga och vi blev väl omhändertagna under vårt besök, såväl ankomst/utcheckningen.
På återseende

Tack pauline762017
Omdömet skrevs 27 augusti 2017 från mobil enhet

Super fint boende med exceptionellt trevlig och artig personal. Tycker tom att det var snäppet bättre än Upper house då det var betydligt mysigare. Frukosten var fantastisk och även rummen. Helt klart ett av de 3 bästa hotellen i Sverige.

Tack Nissesolsken
Omdömet skrevs 26 augusti 2017 från mobil enhet

Som prismedvetet tycker jag ändå att man bör bo en natt och uppleva detta fina hotell som ligger centralt. Personalen ägnar dig mycket tid och man känner ingen stress från dem alls. Personligen visad till hissen och hur nyckelfunktionerna på hotellet fungerar var en trevlig start. Vårt rum, Standard-Classic får högt betyg. Om man ägnar en minut att se vilken tid de lagt på detaljer och att t.ex. bygga in kablar och rör ger helheten högt betyg även om ögonen lätt fastnar på de smakfullt färgglada detaljerna. Detaljerna fortsätter i alla de övriga gemensamma utrymmen vi vistades i. Restaurangen och köket håller hög klass där de vänliga och ganska unga servitriserna ökade trivseln ytterligare genom att vara kunniga. Takterrass finns men hanns inte med men skall provas vid nästa tillfälle. Frukosten får högt betyg utan att det var stor. Servitrisen fråga oss om det var vårt första besök och visade runt och förklarade uppläggen. Den innehöll det mesta med några fint påkostade valda varor och den var framdukad under restaurangens glastak. Vi kommer tillbaka för att undersöka hotellets säkert många fler finesser. Rekommenderas!

Tack SpeedM2