Omdömet skrevs 23 juli 2018 från mobil enhet

Min man fick i födelsedagspresent att vi skulle bo på detta hotell med hans föräldrar. Svärmor hade beställt en barnsäng till deras rum som vi fick påminna om efter mycket om och men vid incheckning, dessutom hade hon sagt till i bokningen att det skulle stå två finare öl på rummet när vi kom fram vilket hon även sa till om när vi kom och det var fixat och betalt. Väl uppe på rummet fanns inga öl, men receptionisten ringde upp till rummet och sa att hon förstått att vi ville ha öl, antingen fick vi komma ner och hämta själva eller 75 kr för att dom skulle komma med dom vilket vi tackade nej till, men ändå kom dom upp med 2 ljumma öl..
Vid utcheckning krångel igen då den receptionen sa att ölen inte var betald trots att detta var dubbel kollat.. Vi slapp ändå betala ölen för allt krångel tillslut när svärmor grinat upp sig lite.
Frukosten däremot var kanon bra, fin och personalen var snabba med att plocka bort disken och torka borden!

Bodde här: juli 2018, reste med familjen
Tack nilsby
Omdömet skrevs 15 juli 2018 från mobil enhet

Har alltid gillar detta hotell, men det har skett vissa försämringar över tid.
Bl a är Minibaren borttagen och städningen har blivit sämre.
Frukosten är toppen!

Fördelar är närheten till stan, då hotellet ligger i samma byggnad som centralstationen.

Bodde här: juli 2018
Tack 924nicklase
Omdömet skrevs 14 juli 2018

Bodde två omgångar på First hotel G i samband med studier i Göteborg i vår. Första gången bodde jag lite för nära bottenvåningen, och blev då störd av tågutropen. Andra gången bad jag om rum högre upp i hotellet, utåt staden istället för in mot spåren, och då var det inga som helst problem. Tyst och lugnt hotell i övrigt.
Fint och fräscht, bra att kunna välja bort städningen om man bor lite längre. Bra frukostbuffé och sköna sängar.

Bodde här: maj 2018, reste ensam
Tack maheja
Omdömet skrevs 13 juli 2018 från mobil enhet

Helt ok hotell till ett bra pris. Ligger i centralstationen och därför nära till allt. Bra frukost och sköna sängar. Trevlig personal men tyvärr så förstod inte städpersonalen svenska vilket ledde till att vi inte fick städat, när jag bad henne komma tillbaka om ett par minuter. Hade nog blivit en fyra annars.

Bodde här: juli 2018, reste som ett par
Tack 246jonasm
Omdömet skrevs 11 juli 2018

Hotel G har ju ett läge som är svårt att slå, i Centralstationen i Göteborg. Nu är det dock dags att renovera hotellet känns det som. Vi bodde första natten i ett vanligt dubbelrum på femte våningen och när man går till rummet känns det lite som en Finlandsbåt när de stora färjorna med öppet mittdäck slog igenom på 70-talet (?). Eftersom bokningssystemet på själva hotellet inte gav oss möjligheten att boka två nätter efter varandra kollade jag Hotels.com och där fanns minsann ett rum också den andra natten vi ville bo på hotellet. Systemet var dessutom generöst nog att ge oss en av de sviterna som ligger på sjunde våningen, närmare bestämt rum 705. Härliga ytor, klassisk 70-talsinredning, dubbla toaletter, fin utsikt dessutom, men lite bedagat förstås eftersom ingenting verkar ha blivit upprustat sedan invigningen. Lite märkliga möbler i "vardagsrummet", som gjorde att man fick göra allt på golvnivå, kanske en japansk tanke? En annan sak är att incheckningen tar lite lång tid när man kommer i rusningsläget fredag och lördag och det bara är två i repan oavsett hur bra de jobbar på har incheckade människor som bor på hotellet för första gången många frågor och de måste besvaras. Men är man ett 4-stjärnigt hotell bör man ju också leva upp till de stjärnorna och toppa med tre personer i incheckningen. Plus för en helt OK frukost, välfyllt överallt båda morgnarna, man vet dessutom hur man kokar löskokta ägg, och det finns finns bra med platser så trots många besökare var det helt okey med plats. Men är det inte dags att vi slutar berätta att Internet är gratis! Om något svenskt hotell i dag började ta betalt för internet är det ju bara att använda sin egen mobiltelefon, så fritt internet är en självklarhet. Nu är det dock dags att uppgradera systemen så alla hotellgäster får tillgång till nätet när de behöver det. Det är trots allt 2018, även om det inte alltid märks på detta hotell. Vi kommer dock tillbaka med hjälp av Tripadvisor eller Hotels.com. Svitens utrymme lockar oss tillbaka!

Tips för att välja rum: Boka svit 705, stora härliga fönster och bra utsikt!
  • Bodde här: juni 2018, reste med familjen
Tack Roger K