“Mysig kväll ”
Omdöme om Trattoria La Strega

Trattoria La Strega
Rankad som nr 31 av 1 448 Restauranger i Göteborg
Kök: Italienskt

Underbar personal, härlig atmosfär, gott vin och God mat, valnötsglass mumsigt och nässelpasta. Väl värt ett besök här

Datum för besöket: maj 2021
Tack sooftbee

Omdömet skrevs 24 februari 2021

Meny:
1. Salladsblad och morot
2. Risotto med ostbitar
3. Oxkind
4. Tiramiso

För det första var hela menyn liten och billig, för det andra var smaken obefintlig. Salladsbladen med dressing var sparsam smakmässigt och innehållsmässigt. Risotton var för hård i konsistensen, osten smakade visserligen lite men höjde knappast intrycket. Oxkinden var smaklös och trist.
Tiramison kunde lika gärna haft sitt ursprung på ett enklare café, torr och känslan var att den var PREFAB, vilket den säkert också var.
Var något bra? Jadå, Proseccon var riktigt bra, bästa jag haft på många år.
Miljön och serveringen fanns inget att klaga på men vi förstår verkligen inte betygen kring denna restaurang.

Datum för besöket: februari 2021
Tack Hans G
Omdömet skrevs 31 oktober 2020 från mobil enhet

Vi hade höga förväntningar efter att ha läst mycket bra recensioner om restaurangen. Vi är vana och ganska bortskämda restaurangbesökare men tyvärr gick vi därifrån rejält besvikna. Personalen var ointresserad och stressad. Det var snålt med vin i glasen. Överpris på förrätten som bestod av en liten pizza som lovade mer än den höll. I ragun på hare lyste köttet med sin frånvaro. Risotton med bläckfisk var okej men desserten, Tiramisun, saknade kaffesmak och var torr. Rekommenderas inte.

Datum för besöket: oktober 2020
4  Tack resorivarlden
Omdömet skrevs 13 september 2020 från mobil enhet

Italiensk kvarterskrog på topp. Liten enkel men med mycket god vällagad riktig italiensk mat. fantastisk service ,personlig o trevlig.

Datum för besöket: september 2020
Tack 936evan
Omdömet skrevs 8 september 2020

Positivt: Maten var god
Negativt: För hög musik som inte stämde överens med typen av restaurang.
Lite mer soft hade varit bättre.
Stressad servitör som inte tog sig tid att ens fråga vilken typ av vin man ville ha.
Vi var medvetna om att vi bara hade bordet i 2 timmar men vi upplevde det stressande att direkt efter maten bli avvisade från bordet.
Kommer inte gå hit igen.

Datum för besöket: september 2020
Tack Liselotte K

Resenärer som tittade på Trattoria La Strega tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Trattoria La Strega? Berätta vad du tyckte!