“Bra läge ”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 13 sidor till!
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg
Rankad som nummer 23 av 67 hotell i Göteborg
Omdömet skrevs januari 7 2017 från mobil enhet

Riktigt bra frukost men hotellet som helhet behöver uppdateras (renovering ska starta enligt utställning receptionen). Vårt rum dubbelsäng o bäddsoffa till barnen funkar bra men badrummet gammalt och slitet. Hotellet samarbetar med gym som har pool, helt ok 50kr i inträde pp. Mycket centralt läge i stan.

Bodde här: December 2016, reste med familjen
Tack mir170
Tina K, Front Office Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömetSvarade januari 17 2017

Hej och stort tack för din recension. Roligt att ni gillade vår Super Breakfast. Som du skriver så renoverar vi i skrivande stund alla rum och har kommit en bra bit på väg. Om ni kommer till oss igen, så be gärna om ett sådant - vi gör vårt bästa för att hjälpa till. Välkomna tillbaka!

Det finns nyare omdömen om Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg
Visa de senaste omdömena

Omdömet skrevs januari 7 2017 från mobil enhet

Hotellet har ett perfekt läge nära stationen men ändå en lugn gata. Fin foajé med fontän och mysigt inredd. Bra frukost med allergivänligt bord. De nyinredda rummen är mycket fina! Dock pågår det nu renovering av kvarvarande rum så det hördes mycket ljud från övervåningen mellan 9-19. Fick erbjudande om att byta till andra sidan av hotellet men då till ett orenoverat rum. Behöll dock rummet då det var så fint och vi inte vistades så mycket på rummet på dagtid.
Väldigt trevlig personal i foajén.
Finns en relax i källaren tillhörande World class (kostar 50kr/person) Består av en pool och en jacuzzi. Bastu och solarie finns. Det går även att få tillgång till gym för ytterligare 50kr. Runt hörnet finns ett café med goda bakverk! Mycket är dessutom gluten fritt. Sammanfattningsvis: Ett bra prisvärt hotell som jag gärna skulle besöka igen.

Bodde här: Januari 2017
Tack Sandra N
Tina K, Front Office Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömetSvarade januari 11 2017

Hej Sandra och stort tack för din fina recension. Varmt välkommen till oss igen.

Omdömet skrevs januari 1 2017 från mobil enhet

Checkade in på nyårsafton i ett buisiness rum. Rummet helt ok. Sängarna är bra.
Det som drar ner betyget är att det är kallt på rummet och gick inte att höja.
Städningen var allt utom okej! Mycket damm på alla möbler och golv. Inte speciellt fräscht att komma till ett hotellrum som är smutsigt. Trodde ni hade högre standard?! Räcker det att dammsuga lite och byta lakan och handdukar i för nästa kund?

Vi åt nyårssupe som var jättegod! Trevlig personal i restaurangen.
Frukosten var toppen och god!
Minus i restaurangen är att det var kallt även där. Det drar kallt hela tiden.

Bodde här: December 2016, reste som ett par
Tack Anne-Lie G
Tina K, Front Office Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömetSvarade januari 2 2017

Tack Anne-Lie. Vi uppskattar all feedback vi kan få, då det hjälper oss att säkerställa standarden på vårt hotell. Så roligt att du var nöjd med vår personal och mat. Vi beklagar verkligen att städningen av rummet inte motsvarade dina förväntningar. Vi tar till oss detta och hoppas på att få välkomna dig som gäst hos oss snart igen.

Omdömet skrevs december 28 2016

Genom åren har det blivit många och långa hotellvistelser, och detta hotell har fått mig att minnas allt det som gör att hotellvistelsen blir mer än endast övernattning. Många hotellrum har idag möbler med laminerade ytor och övriga billiga inredningar som ser slitna ut efter ett år, små rum och slarvig service (ex Clarion Post). Detta hotell har stora rum, gedigna möbler och service samt vänlighet (från reception till städare och servitör/servitris) som känns heltäckande. Det känns som om detta genuina är inbyggt i väggarna.

Det pågår renovering för tillfället, men en hänsynsfull sådan. Jag bara hoppas att detta genuina tema inte renoveras bort (går förlorat), och själv tycker jag det är tråkigt att dessa fantastiska möbler och material i perfekt skick (trä, skinn etc) måste ge vika. Badrummet kan givet renoveras (om än denna marmor är fantastisk och än idag mycket exklusiv), men dessa rum ger verkligen en annorlunda upplevelse än dagens 'alla ser lika ut' rum som verkligen känns deprimerande.

Frukosten är mycket bra, och att få en hel kanna (fantastiskt gott) kaffe på bordet är inte fy skam. Rent, snyggt och perfekt service (ovanligt bra service). Allt finns och jag har endast hört förtjusta glädjerop från övriga gäster vid varje frukost.

Sängarna är underbara och stora och läget är perfekt.

Jag har försökt fundera på div elände med hotellet, men än har jag inte lyckats finna dilemman - vilket känns konstigt på sätt. Hotellet är ett sådant som jag skulle vilja bo i oberoende av stad och land, där jag tror att dessa hotell kommer att bli färre och - de som blir kvar - leder till dyra nätter.

• Bodde här: December 2016, reste som ett par
Tack AndreaAgawain

Hej, Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din positiva upplevelse. Detta betyder oerhört mycket för vårt team. Vår ambition är att förfina hotellet och behålla så mycket som möjligt av våra solida material som koppar, marmor och masurbjörk. Hoppas att du kommer att trivas i vår renoverade skrud. Varmt välkommen igen! Vänliga hälsningar Jessica Marketing Manager

Omdömet skrevs december 14 2016

Centralt beläget hotell som börjar kännas gammalt och slitet. Enligt uppgift var en uppfräschning på gång, dock inget vi kunde märka vid vår övernattning. Hyfsat bra service och även så frukost. Stora standardrum som är mycket tysta om man väljer de mot den inbyggdainnergården.

• Bodde här: December 2016, reste i arbetet
Tack Cenneth U
Tina K, Marketing Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömetSvarade december 16 2016

Hej Cenneth, tack för att du tagit dig tid att betygssätta din vistelse. Vad roligt att du uppskattat våra rum och centrala läge. Vi har precis påbörjat en större renovering av våra rum och arbetet sker etappvis dagtid. Alla rum är inte klara så kanske var det därför du denna gång inte märkte någon förändring. Hoppas vi får välkomna dig snart igen och göra dig helt nöjd. Med vänliga hälsningar

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Göteborghotell
1.9 km bort
Elite Plaza Hotel Göteborg
Nr 13 av 67 i Göteborg
724 omdömen
Visa priser

Besökt Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg

Adress: Södra Hamngatan 59, Göteborg 401 24, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Västkusten > Västra Götalands län > Göteborg
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 13 av Familjehotell i Göteborg
Nr 14 av Affärshotell i Göteborg
Nr 15 av Romantiska hotell i Göteborg
Nr 16 av Lyxhotell i Göteborg
Prisklass: 1 180 kr - 2 464 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg 4.5*
Antal rum: 349
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Rezidor, TripOnline SA, Expedia, Ebookers och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg Hotel Gothenburg
Radisson Gothenburg
Gothenburg Radisson

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?