Vi stöder följande webbläsare:
Är du ute efter de lägsta hotellpriserna? Då har du kommit till rätt ställe. Vi kontrollerar över 200 webbplatser åt dig.

“Bra läge ” 4 av 5 bubblor
Omdöme om Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg

Bästa priser för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
3 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 7 hjälpsamhetsröster
“Bra läge ”
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

Riktigt bra frukost men hotellet som helhet behöver uppdateras (renovering ska starta enligt utställning receptionen). Vårt rum dubbelsäng o bäddsoffa till barnen funkar bra men badrummet gammalt och slitet. Hotellet samarbetar med gym som har pool, helt ok 50kr i inträde pp. Mycket centralt läge i stan.

Bodde där i December 2016, reste med familjen
Tack mir170
Tina K, Front Office Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, i går
Hej och stort tack för din recension. Roligt att ni gillade vår Super Breakfast. Som du skriver så renoverar vi i skrivande stund alla rum och har kommit en bra bit på väg. Om ni kommer till oss igen, så be gärna om ett sådant - vi gör vårt bästa för att hjälpa till. Välkomna tillbaka!

1 397 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    4 av 5 bubblor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (25)
Datum | Betyg
  • Alla senaste på svenska
Svenska först
14 omdömen
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

Hotellet har ett perfekt läge nära stationen men ändå en lugn gata. Fin foajé med fontän och mysigt inredd. Bra frukost med allergivänligt bord. De nyinredda rummen är mycket fina! Dock pågår det nu renovering av kvarvarande rum så det hördes mycket ljud från övervåningen mellan 9-19. Fick erbjudande om att byta till andra sidan av hotellet men då till ett orenoverat rum. Behöll dock rummet då det var så fint och vi inte vistades så mycket på rummet på dagtid.
Väldigt trevlig personal i foajén.
Finns en relax i källaren tillhörande World class (kostar 50kr/person) Består av en pool och en jacuzzi. Bastu och solarie finns. Det går även att få tillgång till gym för ytterligare 50kr. Runt hörnet finns ett café med goda bakverk! Mycket är dessutom gluten fritt. Sammanfattningsvis: Ett bra prisvärt hotell som jag gärna skulle besöka igen.

Bodde där i Januari 2017
Tack Sandra N
Tina K, Front Office Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, för 1 vecka sedan
Hej Sandra och stort tack för din fina recension. Varmt välkommen till oss igen.
8 omdömen
5 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 2 veckor sedan från mobil enhet

Checkade in på nyårsafton i ett buisiness rum. Rummet helt ok. Sängarna är bra.
Det som drar ner betyget är att det är kallt på rummet och gick inte att höja.
Städningen var allt utom okej! Mycket damm på alla möbler och golv. Inte speciellt fräscht att komma till ett hotellrum som är smutsigt. Trodde ni hade högre standard?! Räcker det att dammsuga lite och byta lakan och handdukar i för nästa kund?

Vi åt nyårssupe som var jättegod! Trevlig personal i restaurangen.
Frukosten var toppen och god!
Minus i restaurangen är att det var kallt även där. Det drar kallt hela tiden.

Bodde där i December 2016, reste som ett par
Tack Anne-Lie G
Tina K, Front Office Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, för 2 veckor sedan
Tack Anne-Lie. Vi uppskattar all feedback vi kan få, då det hjälper oss att säkerställa standarden på vårt hotell. Så roligt att du var nöjd med vår personal och mat. Vi beklagar verkligen att städningen av rummet inte motsvarade dina förväntningar. Vi tar till oss detta och hoppas på att få välkomna dig som gäst hos oss snart igen.
Sweden
7 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 3 veckor sedan

Genom åren har det blivit många och långa hotellvistelser, och detta hotell har fått mig att minnas allt det som gör att hotellvistelsen blir mer än endast övernattning. Många hotellrum har idag möbler med laminerade ytor och övriga billiga inredningar som ser slitna ut efter ett år, små rum och slarvig service (ex Clarion Post). Detta hotell har stora rum, gedigna möbler och service samt vänlighet (från reception till städare och servitör/servitris) som känns heltäckande. Det känns som om detta genuina är inbyggt i väggarna.

Det pågår renovering för tillfället, men en hänsynsfull sådan. Jag bara hoppas att detta genuina tema inte renoveras bort (går förlorat), och själv tycker jag det är tråkigt att dessa fantastiska möbler och material i perfekt skick (trä, skinn etc) måste ge vika. Badrummet kan givet renoveras (om än denna marmor är fantastisk och än idag mycket exklusiv), men dessa rum ger verkligen en annorlunda upplevelse än dagens 'alla ser lika ut' rum som verkligen känns deprimerande.

Frukosten är mycket bra, och att få en hel kanna (fantastiskt gott) kaffe på bordet är inte fy skam. Rent, snyggt och perfekt service (ovanligt bra service). Allt finns och jag har endast hört förtjusta glädjerop från övriga gäster vid varje frukost.

Sängarna är underbara och stora och läget är perfekt.

Jag har försökt fundera på div elände med hotellet, men än har jag inte lyckats finna dilemman - vilket känns konstigt på sätt. Hotellet är ett sådant som jag skulle vilja bo i oberoende av stad och land, där jag tror att dessa hotell kommer att bli färre och - de som blir kvar - leder till dyra nätter.

• Bodde där i December 2016, reste som ett par
      Standard
      Läge
Tack AndreaAgawain
Hej, Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din positiva upplevelse. Detta betyder oerhört mycket för vårt team. Vår ambition är att förfina hotellet och behålla så mycket som möjligt av våra solida material som koppar, marmor och masurbjörk. Hoppas att du kommer att trivas i vår renoverade skrud. Varmt välkommen igen! Vänliga hälsningar Jessica Marketing Manager
Falkenberg, Sverige
146 omdömen
77 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 31 hjälpsamhetsröster
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 5 veckor sedan

Centralt beläget hotell som börjar kännas gammalt och slitet. Enligt uppgift var en uppfräschning på gång, dock inget vi kunde märka vid vår övernattning. Hyfsat bra service och även så frukost. Stora standardrum som är mycket tysta om man väljer de mot den inbyggdainnergården.

• Bodde där i December 2016, reste i arbetet
    • 3 av 5 bubblor
      Standard
      Sovkvalitet
    • 3 av 5 bubblor
Tack Cenneth U
Tina K, Marketing Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, för 4 veckor sedan
Hej Cenneth, tack för att du tagit dig tid att betygssätta din vistelse. Vad roligt att du uppskattat våra rum och centrala läge. Vi har precis påbörjat en större renovering av våra rum och arbetet sker etappvis dagtid. Alla rum är inte klara så kanske var det därför du denna gång inte märkte någon förändring. Hoppas vi får välkomna dig snart igen och göra dig helt nöjd. Med vänliga hälsningar
TripAdvisor-medlem
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 12 2016 från mobil enhet

Vi bokade en minisvit. Döm om vår förvåning när vi klev in på vårt rum. Ett jättefint rum men med utsikt mot insidan av hotellet.?. Rätt utanför var det ett område för Konferens gäster och där var det livemusik. Dessutom var det rätt insyn i vårt rum. Inte vad vi hade tänkt oss.
Nåväl vi fick dra för gardinerna och började göra oss i ordning för julbord. När vi kom tillbaka hade musiken lyckligtvis tystnat.
Frukosten nästa dag var utsökt. Stort urval och trevligt serverat. Lite tråkigt att det började stängas av områden och vi kände oss lite instängda även om det var länge tills frukosten skulle sluta serveras.

Bodde där i December 2016, reste med familjen
Tack TripAdvisor-medlem
Tina K, Front Office Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, för 5 veckor sedan
Hej, Tack för att du hörde av dig efter din vistelse hos oss. Vi beklagar om rummet inte motsvarade dina förväntningar. Vi har rum som vätter inåt och utåt gatan. Det låter som du hade föredragit mot gatan. Tveka aldrig att ta kontakt med vår personal om du har särskilda önskemål. Vi gör alltid vårt bästa för att tillgodose dem. Vi vill hälsa dig hjärtligt välkommen tillbaka. Vänliga hälsningar Jessica Marketing Manager
Trelleborg, Sverige
129 omdömen
32 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 28 hjälpsamhetsröster
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 7 2016

Har bott på många Radisson hotell och de håller alltid en hög nivå. Servicen vid in och utcheckningen är mycket bra. Frukosten är mycket bra med ett brett urval av godsaker. Själva hotellet är lite slitet på visa ställen, men de har börjat renovera och fräscha upp så snart är det väl troligen ok igen. Hotellet ligger mycket strategiskt om man är ut efter shopping och restauranger. Kan varmt rekommenderas och det är även mycket HCP vänligt.

• Bodde där i December 2016, reste som ett par
      Läge
    • 4 av 5 bubblor
      Sovkvalitet
Tack Leif J
Tina K, Front Office Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, december 9 2016
Tack för att du tog dig tid att dela med dig av alla dina positiva kommentarer. Det betyder mycket för vårt team. Varmt välkommen åter! Vänliga hälsningar Jessica Marketing Manager
Göteborg, Sverige
13 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 hjälpsamhetsröster
1 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 6 2016 från mobil enhet

Var med SDN Angered på julbord. Tråkigt utbud av halv- eller helfabrikat. Julskinka som smakade plast, pate med stora broskbitar och ostkaka med isbitar i. Det vanliga, sill, köttbullar och rödkål var inte mer än ätbart. Riktigt uselt och tråkigt att ett bra hotell serverar denna dåliga måltid till kommunalanställda.

Bodde där i December 2016, reste med vänner
Tack Margareta T
Hej Margareta,
Tack för din recension. Vi är mycket ledsna att du inte gillade vårt julbord. Alla kommentarer är värdefulla för oss. Hoppas vi får chansen att överträffa dina förväntningar vid ett annat tillfälle. Vänliga hälsningar Jessica Marketing Manager
4 omdömen
2 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 5 2016 från mobil enhet

Samlad bedömning:
Hotellet ligger bra till för shopping och transport. Några saker ledde till att besvikelsen infann sig. Hotell med kalla rum finns det, men eftersom de inte förbättrat sig på 5 år tycker jag att de förtjänar en dålig recension.

Förbättringspotential finns gällande rörig frukostarea, obekväma möbler på rum samt i viss mån brist på bemötande från en del av personalen i receptionen.

Städning på rum utfördes först efter påtryckning sent på kväll, men utfördes inte till fullo.
Om sängkläder är smutsiga byter man väl ut dessa oavsett städrutin eller?

Detta var en gång ett fint lyxhotell men det går inte att förvänta sig lyxkänsla när man bor där.

Bodde där i December 2016, reste som ett par
Tack Håkan L
CarlsonRezidor, customer care på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, december 8 2016
Hej Håkan!
Tråkigt att höra att möbler och städning bland annat inte levde upp till dina förväntingar. Tack för att du tog dig tid att skriva en recension om dina upplevelser på hotellet, detta hjälper till att höja hotellets standard, förhoppningsvis finner du din nästa vistelse mer tillfredställande.
63 omdömen
23 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 5 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs november 16 2016 från mobil enhet

Fantastisk miljö, lunchen var supergod och fikat på konferensen var den bästa jag varit med om. Bemötandet var på topp av konferenspersonalen, både vid bokningen och under konferensen. Ett positivt minne för oss alla. TACK

Bodde där i November 2016, reste i arbetet
Tack Nettanhalvar
Tina W, Front Office Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, november 18 2016
Hej och stort tack för att du tagit dig tid att ge oss feedback. Vi är så glada att ni haft en sådan fantastisk upplevelse under er konferens. Varmt välkomna till oss igen!
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Göteborghotell
1.9 km bort
STF Goteborg City Hotel
Nr 21 av 68 i Göteborg
4.0 av 5 bubblor 200 omdömen
Visa priser

Besökt Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg

Verksamhet: Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg
Adress: Södra Hamngatan 59, Göteborg 401 24, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Västkusten > Västra Götalands län > Göteborg
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi) Restaurang Rumservice Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Prisklass (per natt): 1 071 kr - 1 866 kr
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg 4.5*
Antal rum: 349
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Rezidor, Expedia, Ebookers, Priceline, Hotels.com och Booking.com så att du tryggt kan boka med Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg Hotel Gothenburg
Radisson Gothenburg
Gothenburg Radisson

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?