Vi stöder följande webbläsare:
Är du ute efter de lägsta hotellpriserna? Då har du kommit till rätt ställe. Vi kontrollerar över 200 webbplatser åt dig.

“Centralt hotell i Göteborg” 4 av 5 bubblor
Omdöme om Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg

Bästa priser för
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg
Rankad som nummer 23 av 68 hotell i Göteborg
Trelleborg, Sverige
129 omdömen
32 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 28 hjälpsamhetsröster
“Centralt hotell i Göteborg”
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 7 2016

Har bott på många Radisson hotell och de håller alltid en hög nivå. Servicen vid in och utcheckningen är mycket bra. Frukosten är mycket bra med ett brett urval av godsaker. Själva hotellet är lite slitet på visa ställen, men de har börjat renovera och fräscha upp så snart är det väl troligen ok igen. Hotellet ligger mycket strategiskt om man är ut efter shopping och restauranger. Kan varmt rekommenderas och det är även mycket HCP vänligt.

• Bodde där i December 2016, reste som ett par
    • 5 av 5 bubblor
      Läge
    • 5 av 5 bubblor
Tack Leif J
Tina K, Front Office Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, december 9 2016
Tack för att du tog dig tid att dela med dig av alla dina positiva kommentarer. Det betyder mycket för vårt team. Varmt välkommen åter! Vänliga hälsningar Jessica Marketing Manager

1 396 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    4 av 5 bubblor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (25)
Datum | Betyg
13 omdömen
4 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 hjälpsamhetsröster
1 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 6 2016 från mobil enhet

Var med SDN Angered på julbord. Tråkigt utbud av halv- eller helfabrikat. Julskinka som smakade plast, pate med stora broskbitar och ostkaka med isbitar i. Det vanliga, sill, köttbullar och rödkål var inte mer än ätbart. Riktigt uselt och tråkigt att ett bra hotell serverar denna dåliga måltid till kommunalanställda.

Bodde där i December 2016, reste med vänner
Tack Margareta T
Hej Margareta,
Tack för din recension. Vi är mycket ledsna att du inte gillade vårt julbord. Alla kommentarer är värdefulla för oss. Hoppas vi får chansen att överträffa dina förväntningar vid ett annat tillfälle. Vänliga hälsningar Jessica Marketing Manager
4 omdömen
4 omdömen om hotell
2 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 5 2016 från mobil enhet

Samlad bedömning:
Hotellet ligger bra till för shopping och transport. Några saker ledde till att besvikelsen infann sig. Hotell med kalla rum finns det, men eftersom de inte förbättrat sig på 5 år tycker jag att de förtjänar en dålig recension.

Förbättringspotential finns gällande rörig frukostarea, obekväma möbler på rum samt i viss mån brist på bemötande från en del av personalen i receptionen.

Städning på rum utfördes först efter påtryckning sent på kväll, men utfördes inte till fullo.
Om sängkläder är smutsiga byter man väl ut dessa oavsett städrutin eller?

Detta var en gång ett fint lyxhotell men det går inte att förvänta sig lyxkänsla när man bor där.

Bodde där i December 2016, reste som ett par
Tack Håkan L
CarlsonRezidor, customer care på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, december 8 2016
Hej Håkan!
Tråkigt att höra att möbler och städning bland annat inte levde upp till dina förväntingar. Tack för att du tog dig tid att skriva en recension om dina upplevelser på hotellet, detta hjälper till att höja hotellets standard, förhoppningsvis finner du din nästa vistelse mer tillfredställande.
63 omdömen
23 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 5 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs november 16 2016 från mobil enhet

Fantastisk miljö, lunchen var supergod och fikat på konferensen var den bästa jag varit med om. Bemötandet var på topp av konferenspersonalen, både vid bokningen och under konferensen. Ett positivt minne för oss alla. TACK

Bodde där i November 2016, reste i arbetet
Tack Nettanhalvar
Tina W, Front Office Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, november 18 2016
Hej och stort tack för att du tagit dig tid att ge oss feedback. Vi är så glada att ni haft en sådan fantastisk upplevelse under er konferens. Varmt välkomna till oss igen!
6 omdömen
3 omdömen om hotell
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs november 13 2016 från mobil enhet

Fint fräscht hotell! Fina rum och mysig liten pool i källaren (dock mot extra avgift).

Frukosten är på topp och fattas ingenting enligt min åsikt!

Besökt hotellet flertal gånger nu och personalen alltid lika serviceminded!

Bodde där i Augusti 2016, reste som ett par
Tack elin n
Tina W, Front Office Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, november 16 2016
Tack för dina positiva kommentarer. Det gör oss lite extra glada idag. Varmt välkommen igen! Vänliga hälsningar Jessica Marketing Manager
Stockholm, Sverige
9 omdömen
3 omdömen om hotell
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs november 1 2016

Vi bodde på hotellet för tredje eller fjärde gången och har alltid varit lika nöjda. Rummen är kanske inget särskilt, men hela, rena och funktionella. Miljön i restaurangen/lobby/baren är tilltalande. Servicen är genomgående mycket bra - om än kanske aningen långsam i baren (men det uppvägs av personalens trevlighet). Läget mitt emot järnvägsstationen är också bra om det är centrala Göteborg (som Liseberg, Ullevi eller Nordstan) som ska besökas. Den enda invändningen är att hotellet saknar egen parkering och man är hänvisad till att parkera i ett allmänt parkeringsgarage några minuter från hotellet.

Tips för att välja rum: Ju högre upp i hotellet, desto trevligare och sviterna är naturligtvis bättre än de vanliga rummen.
Visa fler tips på hur du väljer rum
10 omdömen
7 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 4 hjälpsamhetsröster
1 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 24 2016

Oj, det här hotellet är i stort behöva av upprustning, och det är på gång, så undvik att bo här de närmsta två åren tills att de är klara med renoveringen. 90-tals inredning och det luktar rök från heltäckningsmattorna och textilerna överallt i rummet var fläckiga och äckliga. När man spolade i toaletten gurglade det till i handfatet. Allt kändes ofräscht. Det var till och med hål i lakanen. Sedan gick det inte att öppna fönstret för att vädra eftersom rummet var in mot den inbyggda innergården.
Sedan har hotellet ingen egen träningsanläggning utan man får betala extra för att besök närliggande World CLass. Inte värt pengarna.

Tips för att välja rum: Välj ett nyrenoverat rum.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde där i Oktober 2016, reste i arbetet
    • 2 av 5 bubblor
    • 1 av 5 bubblor
    • 2 av 5 bubblor
Tack Rut_Olsson
CarlsonRezidor, Customer care på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, oktober 27 2016
Hej Rut, Tack för att ni tagit er tid att skriva till oss!
Vi beklagar verkligen att er vistelse inte gick upp till förväntan när ni bodde på hotellet. Vi vill självklart att alla våra gäster skall känna sig så nöjda och bekväma som möjligt när dom bor hos oss, men dessvärre misslyckades vi denna gången. Vi kommer föra vidare alla dina kommentarer till vår servicepersonal på hotellet, för framtida förbättringar gentemot alla våra gästers trivsel. Vi hoppas även på ett kärt återbesök från er igen!
Med vänliga hälsningar, Elin
Oslo, Norge
54 omdömen
36 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 15 hjälpsamhetsröster
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 12 2016

Insjekkning inte som det brukar vara på Radisson, vi kjende oss inte dikekt velkomna. Rummet på 5 våning var stort men på något kall. Badet var gammalt , inga värmekablar på golvet, iskall stengolv som blev ännu kallare når man stängde dörren då det blev iskall drag under dörren. Kuddarna i sängen alldeles för stora, fikk ont i nakken efter en natt. sengen var stor og god. Har Carlson guld kort och fikk frukt og en fl. vatten til rommet erter ankomst.

• Bodde där i Oktober 2016, reste med vänner
Tack Sepp M
Tina W, Front Office Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg, svarade på det här omdömet, oktober 18 2016
Hej, Tack för att du valt vårt hotell och även tagit dig tid att skriva en recension om din vistelse. Vi beklagar att du har haft en dålig upplevelse. Vi kommer beakta dina synpunkter för framtida förbättringar. Nu i höst har vi påbörjat en större renovering av våra rum vilket
gläder oss. De kommer få en helt ny stil och arbetet kommer att ske etappvis. Hoppas vi får välkomna dig snart igen och göra dig helt nöjd.

18 omdömen
7 omdömen om hotell
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 10 2016 från mobil enhet

Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Rumsstandard mycket hög och med alla faciliteter samt mycket tysta rum mot "innergården". Romantisk frukostbuffé i "innegård" med det mesta man kan tänka sig. In/utcheckningen via personal som kör undan och levererar medhavd bil.

Bodde där i Oktober 2016, reste som ett par
Tack Klaus H
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Göteborghotell
1.9 km bort
STF Goteborg City Hotel
Nr 21 av 68 i Göteborg
4.0 av 5 bubblor 200 omdömen
Visa priser

Besökt Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg

Verksamhet: Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg
Adress: Södra Hamngatan 59, Göteborg 401 24, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Västkusten > Västra Götalands län > Göteborg
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi) Restaurang Rumservice Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Prisklass (per natt): 1 053 kr - 1 839 kr
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg 4.5*
Antal rum: 349
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Priceline, Ebookers, Expedia, Rezidor och Booking.com så att du tryggt kan boka med Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg Hotel Gothenburg
Radisson Gothenburg
Gothenburg Radisson

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?