StayForLong
Priceline163 US$
Booking.com163 US$
Trip.com164 US$
Omdömet skrevs 1 november 2020 från mobil enhet

Centralt hotell med nära till det mesta. Hotellet är stort vilket leder till problem i coronatider då mycket bygger på att alla gäster tar ett ansvar. Tyvärr tänker folk för mkt på sig själva och struntar i att gå på sin förbokade frukosttid, invänta hovmästare vid frukost etc etc. Hotellet gör verkligen sitt bästa men gästerna brister. Kul med takpool mindre kul att föräldrar låter sina barn bada efter kl 20 och att de även uppmanar barnen till att dyka i poolen.

Rummen är fina, stort badrum och bra städning. Återkommer Gärna efter covid.

Datum för vistelsen: november 2020
1  Tack LinaLind
Linnea Karlsson, Gästservice/reception på Clarion Hotel Post, svarade på det här omdömetSvarade 8 november 2020

Stort tack för att du tar dig tiden att ge oss värdefull feedback!
Vi följer alla de råd och restriktioner som FHM har satt upp. Dock så behöver vi precis som du skriver gästernas hjälp för att lyckas hela vägen. Alla gäster som bor hos oss måste boka in sig på en frukosttid och det är av yttersta vikt att man kommer den tiden som man har bokat. Vi tillåter inte barn uppe i poolen efter kl 20:00, dessutom är det förbjudet att både dyka och hoppa från kanten, om detta inte respekteras/efterföljs så får man gärna meddela oss i receptionen så att vi kan gå upp och säga till.
Ni är varmt välkomna tillbaka till oss efter pandemin.

Omdömet skrevs 1 november 2020 från mobil enhet

Innan ni läser vidare ska jag säga att jag älskar Choice kedjan och dess hotell plus ägare. Gillar vad de står för.

Men ibland blir det inte riktigt alla rätt när man ska bo en helg.
Började med att komma till incheckningen kl 14:30. Många fick sina rum men vårt var inte klart. 15:00 - inte färdigt. 16:30 fick vi vårt rum.
Bodde i nya delen och väldigt nöjd med utsikten.
Städaren hann knacka på och öppna dörren 2 gånger med 1 timmes mellanrum. Vi ville fortfarande inte ha städat då vi nyss checkat in.

Och incheckningen- se bilden och Finn ett fel.
Kedjan har gått ut med att man Ska ha munskydd när man jobbar och möter gästerna men det funkar inte så bra om man har den hängande på ena örat.
Eller som några, hade den så att näsan var utanför. Har förståelse för att det är svårt att andas i dem. Har samma problem. Men antingen har man dem korrekt eller inte alls.
Men plus för att skydden var snygga

Frukosten hade ett bra urval! En i personalen tilldelade oss bord och vi satt utspridd. Man hade även innan fått välja vilken tid man skulle äta - smart. Ett tips. Ha nummer på borden så att folk hittar tillbaka till sitt bord. Många blev av med sitt och personalen fick leta nytt bord då folk inte höll reda på sitt eller inte var nöjd med placering de fått.

Dag två på eftermiddagen så fick vi återigen påhälsning av städerskan som knackade på och öppnade dörren och frågade om vi inte skulle checka ut. Vi sa att vi bor två nätter varpå hon undrade om vi önskade städning. Nej tack. Hade vi önskat hade vi sagt till i repan som det står att man ska göra.

Vill man ta ett dopp finns en härlig pool uppe på taket i ena tornet. +31 grader året om och fin utsikt. Helt klart värt ett besök.

Hotellet hade även en cool maskin där man kunde få handsprit och även kunde göra ren mobil, nycklar eller plånbok. Wow. Den får ett stort plus.
Annars hade man bra med handsprit utställt på olika ställe. Ett plus.

Så i det stora hela en bra vistelse men med några minus!

1  Tack Sallytally
Clarion Hotel Post VRÅ, Guest Services / Front Office på Clarion Hotel Post, svarade på det här omdömetSvarade 4 november 2020

Bästa Sallytally,

Stort tack för att du har tagit dig tiden att ge oss en sån värdefull och utförlig feedback. Gällande munskydden så är vi fortsatt i en tillvänjningsfas när det gäller användandet och vi får ta ner det om ok i dialog med gästen eller kollegan. Munskydd är en liten tårtbit av allt vi gör och om fortsatt nyfikenhet finns så läs gärna på vår hemsida om Safe Stay. Jag hoppas att vi får ta emot er snart igen, frukosten och poolen är lika magiska året om!

Vänliga hälsningar
Tove/Clarion Post

Omdömet skrevs 31 oktober 2020 från mobil enhet

Generellt sett en besvikelse. Överreklamerat pris i förhållande vad man fick. Små lyhörda rum som inte var noggrant städade, odiskade glas i minibaren, tråkig frukost med gammalt bröd och dålig kvalité med färdigskivad goudaost och ett oövervakat och öppet bagageutrymme. Mellan 10:30-15:00 fanns små möjligheter att få tag i kaffe och dryck utanför det enskilda rummet.

Annars bra service. Covid-restriktioner med större matsal det mest positiva för vistelsen.

Tack EdvinE19
Clarion Hotel Post VRÅ, Guest Services / Front Office på Clarion Hotel Post, svarade på det här omdömetSvarade 31 oktober 2020

Hej EdvinE19,

Stort tack för att du tagit dig tid att ge oss värdefull feedback. Det var tråkigt att höra att vi inte levde upp till förväntningarna denna gången. Självklart tar vi med oss dina åsikter då vi konstant jobbar på att utvecklas och bli bättre. Det gläder mig att höra att du uppskattat vår service och det arbete vi gör med Safe Stay så att både gäster och kollegor kan känna sig trygga hos oss.

Jag hoppas att ni väljer att ge oss en ny chans framöver.

Omdömet skrevs 31 oktober 2020 från mobil enhet

Hotellrummet var rent och fräscht, sköna sängar och täcken/kuddar. Hotellet är väldigt lyhört, vi hörde ofta barn springa/skrika i korridorerna. Ha med öronproppar om du är känslig!
Vi åt bara frukosten en av dagarna, det var kaotiskt (folk trängde sig, tog saker med händerna, återanvände tallrikar flera gånger) och så fanns det bara tillgång till handsprit precis vid ingången. Det borde ha funnits en möjlighet att rengöra händerna även efter att en lagt upp sin mat. Vi blev ombedda att boka tid på frukosten men eftersom det inte följdes upp vem som bokat när (vi ombads att vänta tills det lugnat ner sig, trots att vi kom på utsatt tid) så kändes hela frukosten som en stor smittorisk. Vi åt bara frukost en av dagarna, det kändes helt enkelt inte bra.

Tack hannatherese91

Hej hannatherese91,

Ett stort tack för att du har tagit dig tiden att ge oss utförlig feedback. Det är viktigt med Safe Stay för oss, både gäster och kollegor ska känna sig trygga när man befinner sig hos oss. För att uppnå bästa resultat behöver vi ha hjälp från gästerna som behöver tänka på avstånd etc, utan detta kan vi tyvärr inte nå hela vägen fram. Vad det gäller dina övriga åsikter kommer vi naturligtvis ta med oss dessa eftersom vi ständigt jobbar på att bli bättre.

Jag hoppas att ni väljer att ge oss en andra chans och att vi får se här någon gång framöver.

Omdömet skrevs 30 oktober 2020

Anledning till att vi valde Clarion Hotel Post var för att vi såg fram mot en trevlig middag & en mysig frukost med min familj på hotellet - så blev det dock inte.
Dålig info vid incheckningen.
Blev väldigt besviken över frukosten & hur den hanterades.
Den senaste frukosttiden som vi kunde erhålla var kl. 07:30.
Den tiden sover min familj & speciellt när vi är på semester! När jag frågade kring detta fick vi info av receptionisten att ”vi hade 45 min på oss att äta frukost & om vi kom senare så skulle vi få kortare frukost” Punkt.
Hade verkligen sett fram mot frukosten så det blev en stor besvikelse.
Väl vid frukosten fick vi sitta i en gigantisk konferenssal, inte det minsta mysigt. Utbudet får oxå ett stort minus. Det saknades varm choklad, löste, tekoppar, färskpressad juice mm. Brödet var tyvärr inte heller av den bättre sorten.
Gällande middagen så försökte vi kontakta hotellets restaurang Norda under hela dagen för att boka en middagstid.
Det gick dock inte att nå dem så tillsist mejlade vi, dock utan resultat. När vi väl var på plats fick vi gå till hovmästaren & försöka få en middagstid. Tidigaste tiden som gick att få var kl 22:30 - kul när man har småbarn!
Tråkigt att det inte finns middagstider reserverade för hotellets gäster.

Hade jag fått info kring frukosttider mm i samband med bokningen hade jag aldrig bokat. Sammantaget är vi väldigt besvikna. Servicen motsvarade absolut inte våra förväntningar.
Rummet var dock fint.

Tack 555hannab

Kära 555hannab,

Stort tack för att du tagit dig tiden att ge oss feedback. Det är självklart tråkigt att höra att ni inte varit riktigt nöjda denna gången. Dagens situation med pandemin påverkar så klart alla. Det är skälet till att frukosten måste bokas, vi behöver helt enkelt sprida ut alla gästerna. Detta är även skälet att vi fått utöka våra frukost lokaler. Viktigast för oss är safe stay, både kollegor och gäster ska känna sig trygga när man befinner sig här. Självklart tar vi till er alla er övriga åsikter, vi jobbar hela tiden på att bli bättre.

Vi hoppas ni väljer att ge oss en andra chans framöver.