“Enkelt prisvärt hotell med bra läge”
Omdöme om Hotel Allen

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Hotel Allen
Rankad som nummer 57 av 67 hotell i Göteborg
Omdömet skrevs november 23 2013

Hotell Allen ligger bra nära Heden och 10 minuters promenadväg från Liseberg och Svenska Mässan - parallellt med Avenyn. Rummet jag får är stort och fräscht. Enkelt och med vissa skavanker men rent och snyggt. Ett plus för att det går att öppna ett litet vädringsfönster som jag kan ha öppet hela natten tack vare att det är lugnt utanför. Frukosten är också enkel men har basgrejorna. Jag blir mätt. Kommer definitivt att bo här igen.

• Bodde här: November 2013, reste i arbetet
1  Tack Infoufot

Omdömet skrevs juli 30 2013

Det enda positiva med detta hotell var läget. Det är väldigt centralt.Sedan finns det mkt att anmärka på.Vi var där under en konsert,och hotellpriset var dubblerat! Det saknades hiss och vi hade ett rum på 3:e vån.Den heltäckande mattan hade tydliga spår av kräk.
1:a frukosten serverades gammalt bröd,barnfamiljer fick vänta på att få sitta. Kan säga att dit vill man inte återvända.

Tips för att välja rum: Pga att hiss saknades så är väl 1:a vån. att föredra.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2013, reste som ett par
1  Tack Mercedes280
Omdömet skrevs juli 4 2013 från mobil enhet

Nära till Heden, gångavstånd till Götaplatsen,Liseberg,Universeum etc. Medelbra hotel, ingen bar/servering men OK för övernattning. Små rum, bristfällig ventilation i rum/badrum men fönster går att öppna. Finns liten hörna med gratis kaffe och våfflor man kan grädda. Stort minus var:Bokade parkering flera dagar i förväg men den bokningen slarvades bort av personalen. De var mycket oförstående när jag påpekade missen och trodde mig inte när jag sa jag hade bokat i förväg via telefon. Ett tips här: Begär bokningsnummer för P-platsen, fråga vem som tar emot bokningen, skriv ner datum och klockslag när ni gör bokningen, så slipper ni bli misstrodd vilket jag blev. Vid ankomst löste det sig dock med parkering med annan otroligt hjälpsam person som trodde mig i personalen, guldstjärna till henne.

• Bodde här: Juli 2013
Tack coffeman
Omdömet skrevs april 29 2013

Hotellet ligger centralt, mitt emellan centralstationen och Scandinavium. Trevliga och fräscha rum, fina badrum med golvvärme. Bra frukost. Det enda minuset är att det saknades minibar/kylskåp. Gratis kaffe/te i receptionen och man kunde grädda våfflor mellan kl.16.00-21.00. Jag hade ett rum mot gatan och tyvärr så hördes bilarna rätt väl därifrån, men det är också så att jag inte har någon trafik där jag bor i vanliga fall, så jag vaknar vid minsta ljud. Jag hade ett enkelrum och det var ganska litet,( har dock aldrig bott på enkelrum innan, så jag kan inte jämföra med något annat), dock var det inte så litet att det störde mig.

• Bodde här: April 2013, reste med vänner
Tack Lundamia
Omdömet skrevs mars 7 2013

Helt okey hotell för övernattning. Bra läge och en förvånansvärt (hotellet ligger i budgetklass) bra frukost där jag kan rekommendera laxen och den goda äggröran! Rummet vi fick var väldigt litet men välstädat och fräscht. Lugnt och tyst trots det centrala läget.

• Bodde här: November 2012, reste i arbetet
Tack JDofSweden
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Göteborghotell
0.4 km bort
Hotel Poseidon
Nr 36 av 67 i Göteborg
218 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Allen? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Allen

Adress: 10 Parkgatan, Göteborg 411 38, Sverige
Region: Sverige > Västkusten > Västra Götalands län > Göteborg
Bekvämligheter:
Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Typ av hotell:
Rankad som nummer 57 av 67 hotell i Göteborg
Prisklass: 714 kr - 2 091 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Hotel Allen 3*
Antal rum: 50
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Allen. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Allen Hotel Gothenburg

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?