Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
De lägsta priserna för din vistelse
Hotels.com
Booking.com
1 103 kr
Ingen förskottsbetalning krävs
ZenHotels.com
1 034 kr
Priceline1 148 kr
Expedia.com1 104 kr
Algotels1 403 kr
Visa alla 17 erbjudanden
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Hotell i närheten
Omdömen (2 562)
Filtrera omdömen
2 562 resultat
Medlemsbetyg
650
1 019
557
235
101
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
650
1 019
557
235
101
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
813 av 2 562 omdömen
Omdömet skrevs 2 augusti 2023

Det är varken artigt eller korrekt att ta bort tallrikar innan alla vid bordet har avslutat ätandet. Det du beskriver kan inträffa på lite enklare krogar men en fin restaurang ska inte ha detta tillvägagångssätt. På enklare ställen kan det vara ont om glas och porslin och därför kanske sådant dukas ut i förväg för att diskas och användas till nästa gästomgång - men som sagt, elegant är det inte.

Har en gäst lagt ihop besticken till höger på tallriken så är det en signal till personalen att gästen har ätit färdigt av det som bjuds just då, och då kan tallriken tas ut - men den ska inte tas bort om andra vid bordet fortfarande äter. Måltiden i sällskap med andra handlar främst om gemenskap och inte om att snarast möjligt bli mätt och därmed distansera sig från det gemensamma intagandet av födan. Symboliskt ska därför även tomma tallrikar lämnas kvar till dess att alla tallrikar tas bort ungefär samtidigt.

Magdalena Ribbing

Datum för vistelsen: augusti 2023
Restyp: Reste med familjen
Tack J5371MSevaa
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Alma Malkki, Gästservice/reception på Scandic Europa Göteborg, svarade på det här omdömetSvarade 22 augusti 2023

Hej J5371MSevaa,

Tack för din feedback, den är super viktig för oss! Vi ber om ursökt för din känsla du fått under frukostserveringen. Ni ska självklart ha en trevlig upplevelse hos oss, vi tar med detta till berörd avdelning. Jag hoppas att ni hade en fin vistelse i övrigt!

Ha en fin dag!

Vänliga Hälsningar
Alma
Scandic Europa

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 1 augusti 2023

Datum för vistelsen: juli 2023
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com
Detta är ett subjektivt omdöme som skrivits av en enskild resenär och inte av Tripadvisor LLC eller dess partner. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Alma Malkki, Gästservice/reception på Scandic Europa Göteborg, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2023

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC eller dess samarbetspartners.
Omdömet skrevs 30 juli 2023

Lätt att boka, lätt att checka in, inga problem att få sina önskemål angående rum, fantastiskt serviceminded personal från receptionen, frukostpersonal till städpersonal! Alla är lyhörda och vill hjälpa till! Det känns som personalen trivs på sin arbetsplats! Rummen lite slitna, men fräscha och det finns garderober, strykjärn, strykbräda och rummen är rymliga och generöst tilltagna! Produkter från FACE, kleenex servetter känns lyxigt! Frukosten är jättegod med färska bröd i olika sorter och klarade mitt vattenmelon och tomat test med högsta betyg! Det finns en gång från hotellet rakt ut till både pizza hut och nordstan vilket är smidigt om man vill ha en snabblunch/ middag eller behöver kompletterings handla något från några av butikerna. Poolen är gratis och bokas via en länk som man får efter incheckning, och där kan man också boka hur ofta man vill ha städat, gymmet och frukost tid! Mycket smidigt och överskådligt! Vi har ingenting att anmärka på och vi kommer gärna tillbaka till Scandic hotell Europa som ligger både nära stationen och shopping runt hörnet! Lisebergs linjen går strax utanför hotellet och vill man åka till Ullared tidigt på morgonen så får man frukost påse att ta med! Ullared bokas via SJ app där kan åker Öresunds buss 1074 till Mölndal, sen Öresundståg 1074 till Varberg och sista sträckan åker man med buss 651 till Ullared - restid ca 2 h dit, 2 h tillbaka!

Upplevelsen i Göteborg med Scandic Europa som trygg hemma hamn gjorde så att vi fick stadiga frukostar och god sömn!

Moa & Marie

Datum för vistelsen: juli 2023
  • Restyp: Reste med familjen
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Tack Oceanen123
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Alma Malkki, Gästservice/reception på Scandic Europa Göteborg, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2023

Hej Oceanen123,

Wow vilka fina ord från dig/er! Tack snälla för att ni delar med er av era fantastiska ord om vårat hotell, detta betyder så mycket för oss! Vad roligt att ni är så nöjda över er vistelse hos oss, det glädjer oss att höra. Vi vill alltid gästens bästa och ge er en fin upplevelse hos oss. Vi ska självklart föra vidare detta till våra medarbetare i respektive avdelningar.
Ni är varmt välkomna till oss nästa gång och hoppas att ni har en fortsatt fin sommar!

Med vänliga hälsningar,
Scandic Europa

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 28 juli 2023

Synd det inte fanns minibar med kylskåp. Saknade också större och bättre handdukar. Hotellet var lite för stort och opersonligt för vår del, servisen var bra och på frukosten fanns allt man kunde önska. Dåligt med kanaler på tvn

Datum för vistelsen: juli 2023
  • Restyp: Reste med vänner
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Tack Pellan5153
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Hanna Grujovic, Hotelldirektör på Scandic Europa Göteborg, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2023

Hej kära gäst!
Tack snälla för att du delar med dig av din upplevelse! Det uppskattar vi!
Vi hoppas att vi får chans att välkomna dig igen!
Varma hälsningar från teamet på Scandic Europa

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 26 juli 2023 från mobil enhet

Hade önskat rum högt upp men fick minsta rummet på våning 1 med bara ett halvt fönster och ingen utsikt.
Fanns ingen garderob, ingenstans att packa upp kläder. Inget kylskåp, saknade badrumsmatta. Lyckades till sist förstå hur ändra från badkarsblandare till dusch.
Hade velat kunna streama från mobil/padda till TV, men endast audio-anslutning/HDMI-kabel. Kallt på rummet trots att vi satt vredet på ”varmt”.
Frukostpersonalen dukade av disk, men ingen torkade av borden så kladd överallt.
Bra läge precis bredvid Nordstan och Centralstation. Sköna sängar.

Rumstips: Parkeringsgaraget ligger en bit ifrån hotellet inne i shoppinggallerian, så tänk på att packa smart så ni inte behöver gå fler vändor.
Datum för vistelsen: juli 2023
Restyp: Reste med familjen
Tack Experience825452
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Hanna Grujovic, Hotelldirektör på Scandic Europa Göteborg, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2023

Hej kära gäst! Vi är ledsna över att ditt rum inte mötte dina förväntningar. Vi har olika rumskategorier att boka men det kan hända att det du efterlyser inte fanns bokningsbart. Vi försöker alltid att tillgodose de önskemål som finns på bokningen men i ditt fall så har vi tyvärr inte kunnat lösa det. Vi tar med oss all övrig feedback, den är väldigt värdefull för oss i vår strävan att göra alla gästers vistelse så bra som möjligt. Tack för att du delar med dig!
Önskar dig en fortsatt skön sommar och varmt välkommen tillbaka till oss!
Med vänliga hälsningar från teamet på Scandic Europa

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen