Öppet i dag: 06:00 - 23:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Covid-säker aktivitet för alla

En fridfull del av samhället som i övrigt plågas i coronans grepp. Vi fick en fin promenad genom ... läs mer

mrcarljoar
från mobil enhet
En mycket vacker upplevelse

Bör verkligen upplevas. Vi var där under hösten men det var vackert än då. Men kanske ska man helst ... läs mer

Omdömet skrevs 21 oktober 2020
390helenan
Nyköping, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 1 707 omdömen

Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Göteborg
från 803,80 US$
från 37,45 US$
från 498,11 US$
Omdömet skrevs 11 juli 2020 från mobil enhet

Här hittar du växter, träd och örter från världens alla hörn. Parken är betydligt större än vi trodde så det blir en rejäl promenad om man vill se allt.
Att spendera en timme eller två här är ”mumma för själen”.

Datum för upplevelsen: juli 2020
1  Tack Bestserviceacademy
Omdömet skrevs 4 juli 2020 från mobil enhet

Rätt coolt och fint. Men jag gillar inte växter så då blev det lite tråkigare. Annars rätt trevligt. Fina blommor

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack albin2001
Omdömet skrevs 15 juni 2020

Jag älskar denna trädgård och det är fint både vår, sommar och höst. Så om du vill hitta en oas i Göteborg där du kan komma till och bara strosa och få andas är detta helt rätt ställe!

Datum för upplevelsen: juni 2020
Tack Oscar B
Omdömet skrevs 13 juni 2020

Detta är en plats för hela familjen. Här kan du botanisera bland många vackra, spännande träd, buskar och växter. Passa på att vara ute med familj och vänner under pandemin. Ta med fika och ha ett par fina timmar här. Det går att köpa växter till hemmet och trädgården vid entrén. Även saker för hemmet går att köpa här. Det finns också ett växthus med bl.a. köttätande växter och orkidéer. Vi är här varje år. En tradition.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack miahlanzberg
Omdömet skrevs 7 juni 2020

Otroligt välskött och trots att det egentligen är ett undervisningsträdgård är denbara för vacker. Bra mat kan man få om man gillar supermiljövänligt. men dryckerna är allt bra foträta. Däre finns storf förbättringspotential. Bra kaffe o kaka dock , men ingen bakelse tillgottegrisar som jag. Konsentrera er nu på växterna. Roligast har man om man är inställd på att lära sig nått om ditten o datten i naturen. Precis som restaurang Mandarin har man fiskar i dammen. Hela härligheten är helt enkelt toppenkul. Och så är hundar förbjudna men tjejer tillåtna. Bra

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack Per P