Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
hannamaa
Jönköping, Sverige

Mycket bra!

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 4 aug. 2023från mobil enhet
Ett hotell att rekommendera! Vi bodde här en natt och vi blev väl mottagna vid incheckningen. Otroligt vackert hotell med bra, lagom stora rum. Rummen var lite varma men en fläkt stod redan på inne på rummen vid ankomst. Mycket god frukost i en mysig matsal! Vi var så nöjda!
Datum för vistelsen: augusti 2023
Resetyp: Reste med vänner
Ser du något problem med det här omdömet?
Christian Adrian, Guest Services / Front OfficeElite Plaza Hotel Göteborg, svarade på det här omdömet
Svarade 20 okt. 2023
Hej Hannamaa,

Tack för att du tar dig tid att lämna din feedback! Eftersom vår luftkonditionering är central ställer vi in fläktar på rummen under sommarmånaderna så att alla kan känna sig så bekväma som möjligt. Vad trevligt att ni tyckte vårt hotell var vackert och att frukosten smakade bra. Varmt välkomna igen i framtiden!

1 300 kr
    1 570 kr
0.8 km från Elite Plaza Hotel Göteborg
Visa fler hotell i Göteborg
Omdömet skrevs 31 juli 2023

Ett fantastiskt bemötande! Fick hjälp i receptionen utöver det vanliga som vi är mycket tacksamma för. En god frukost med ett brett utbud på både kallt och varmt i en vacker miljö. Rummen var välstädade och sängarna sköna. Kan varmt rekommendera!

Datum för vistelsen: juli 2023
Tack bubbebba
Omdömet skrevs 6 juni 2023

Från personalens välkomnande attityd till känslan i stort på hotellet så var allt av högsta klass. Ljudmiljön är väl dämpad vilket gör att man kan slappna av och blir lugn. Inredningen är i gott skick och det finns gott om fascinerande arkitektoniska detaljer att beundra runtom hela hotellet. Rummet var stort och ombonat och sängen bekväm - vi sov extremt gott. Trots att det är livliga gator runtom hotellet var känslan inte att det var stökigt. Frukosten var toppen, med alternativ för alla smaker, och även här var personalen otroligt trevlig. Sammanfattat var det en av de bättre hotellvistelser vi har haft. Enda kritiken kan möjligen vara att det blev lite varmt på rummet.

Datum för vistelsen: juni 2023
Tack ola_strandberg
Omdömet skrevs 23 mars 2023

Elite Plaza i Göteborg är egentligen en mycket vacker byggnad med en stil som minner om fornstora dagar. Tyvärr verkar hotellets framtid ligga just i det förflutna med rum som är slitna, daterade och med en stil som bara kan vara inspirerad av Gekås i Ullared. Det är dock inte bara den svarta sänggaveln i skinn (!) som avskräcker utan också bristen på fingertoppskänsla överlag. Inför min vistelse dröjde mejlsvaren och enklare frågor (t.ex. går det bra att checka in tidigare) lämnades obesvarade. För ett hotell som gör anspråk på hela fem stjärnor så borde servicenivån vara hög(re) och rummen uppdaterade. I bästa fall är Plaza numer en påminnelse om vad det en gång var. Då minns jag det också som att man som återkommande Elite-gäst kände sig välkommen.

Rumstips: Ha god framförhållning om du önskar svar via e-post.
1  Tack Martin S
Omdömet skrevs 20 mars 2023

Bästa hotellet i Göteborg, lugnt läge trots stadens puls utanför. Nära till både shopping, kultur,vattnet och kroglivet. Fint med gammal stil med högt i tak. Trevlig personal och frukostmatsal i autrium var utöver det vanliga. De små pain de Chocolat och croissanter var guddomliga

Tack linus322
Sebastian Hall, Gästservice/reception på Elite Plaza Hotel Göteborg, svarade på det här omdömetSvarade 22 mars 2023

Hej Linus,

Tack för att du tar dig tid att lämna din feedback! Vad trevligt att din vistelse med oss var lyckad och att frukosten gav dig en bra start på dagen. Vi ser mycket fram emot att få välkomna dig snart igen.

Sebastian Hall - Front Desk Supervisor

Omdömet skrevs 17 mars 2023

Den offentliga miljön på hotellet är fantastiskt vacker men hela hotellet känns lite slitet och skulle må bra utav en uppdatering. Rummet var tyvärr ganska tråkigt och även dammigt. Sängarna var mycket mjuka vilket inte var skönt för ryggen utan gjorde att vi fick rejält ont. Frukosten var mycket fin och god men det var mycket som var försenat och inte var på plats när vi åt en tidig frukost. Mycket trevlig personal i både receptionen och i baren på eftermiddagen. Jag skulle inte välja hotellet igen i Göteborg då det finns så många bättre alternativ men jag ångrar inte vistelsen. Ingen angränsande parkering.

Tack MrsMiaB

Hej Mia,

Tack för att du tar dig tid att lämna din feedback! Vad kul att både byggnaden och personalens bemötande levde upp till dina förväntningar. Vi skall absolut ta med oss dina synpunkter angående sängen och frukosten. Det är självklart väldigt viktigt att frukosten är förberedd i tid så att våra gäster kan starta dagen på rätt sätt.

Sebastian Hall - Front Desk Supervisor