Avalon Hotel(Göteborg)
Scandic Rubinen(Göteborg)
Gothia Towers(Göteborg)
  • Frukost ingår
Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen(Göteborg)(Mycket prisvärt!)
Quality Hotels
  • Frukost ingår
Quality Hotel Winn(Göteborg)(Mycket prisvärt!)
Quality Hotels
  • Fri parkering
Clarion Hotel Post(Göteborg)
Priceline
Center Hotel(Göteborg)
Omdömet skrevs 27 mars 2018

Känns märkligt att bedöma ett hotell som varit igång över 100 år. Klassiskt hotell med bra service. Allt fungerade precis som det ska. Fick ett litet rum som hade allt som behövdes för mig men det var nog det minst hotellrummet jag bott på. Detta rum hade bara en 90 säng så det är bara när man boka 1 person som det är i spel. Frukosten var tyvärr en besvikelse. Bra kaffemaskin men annars tycker jag att maten var bara standard. Inga croissanter, basic juice. Väfflor för den som har tid.

• Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Tack Helicopeters
Omdömet skrevs 26 mars 2018

Jättemysig miljö, bekväma rum och fantastisk frukost. Allt jag har önskat från personalen har jag fått hjälp med på ett smidigt sätt. Väldigt centralt läge bara 3 minuter från centralstationen och 1min från spårvagnen och affärer, dock lugnt område.

Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Tack Olympia S
Omdömet skrevs 14 mars 2018

Övernattar två nätter i samband med arbete och sover bra i det tysta rummet, vänt in mot gården. Kudden är i tjockaste laget, men det går att skjuta dunet mot ena sidan och få en acceptabel höjd. Hotellet är mycket trevligt och känns genuint. Jag blir väl omhändertagen. Har sovit här tidigare och återkommer för säkert sjätte gången. Det är nära till tågstationen och nära till besöksmålen i staden. Hotellet tillhandahåller också ett bibliotek med magasin och jag som gillar att läsa och kolla trender; slukar hus-, trädgård-, bil- och klädtidningar på kvällen. Personalen är hjälpsam och tillmötesgående, uppfyller mina önskningar och jag få också en timmes kontorstid på eftermiddagen, trots att jag egentligen har checkat ut. Frukosten är riklig. Men...
äppeljuicen är lite för söt, baconet är lite för torrt, äggröran är lite för rinnig, leverpastejskivorna är alldeles för tjocka.(plus för att det finns med gurka) Plus att det finns våfflor att grädda, minus för att det inte finns möjlighet att pressa egen apelsinjuice. Men det finns rikligt med frukt och färska dagstidningar. Det lilla gnället förtar inte helheten, 1900 kronor för två nätter kostade kalaset.

• Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Tack 12Pongo_54
Omdömet skrevs 13 mars 2018

Ett litet gammalt (Göteborgs äldsta) hotell med perfekt läge när man kommer med tåg.
Vi bodde här en natt, fick rummet redan klockan 11.00
Rent och snyggt, kaffe med kaka i lobbyn, trevligt inslag.
Mycket bra frukost, saknade inte något.
Här kommer vi att bo fler gånger.

Tips för att välja rum: Rum in mot gården var tyst.
  • Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Hultgren
Omdömet skrevs 5 mars 2018 från mobil enhet

Att det är Göteborgs äldsta hotell både syns och känns när man kommer fram. Men först möts man de trevligt personer som jobbar receptionen som alltid är allerta och villiga att hjälpa till. När man får den gamla hederliga nyckeln i handen och låter blicken vandra inser man snabbt att här finns massvis med historia. Rummen är inte stora men inget fel på sängarna. Läget är kanon om man vill göra stan. Vi hade otur att vara där en svinkall helg där dom hade problem med värmen men det löstes snabbt med att det kom in en värmefläkt på rummet utan att vi behövde säga till. Stort plus! Lite negativt är de nivåskillnaderna som är i och runt frukostmatsalen.

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Tony A