“Åsa och Pär-Åke”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 10 sidor till!
Hotel Royal
Rankad som nummer 4 av 67 hotell i Göteborg
Omdömet skrevs januari 9 2017

Bästa personalen i Göteborg! Mycket vänliga och tillmötesgående, vi kände oss mycket välkomna! Väldigt charmigt, rummen är inte stöpta i samma form utan har olika charm. Ligger mycket centralt, med parkering intill och nära tågcentralen.

Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
Tack Henrikssons
Det finns nyare omdömen om Hotel Royal
Visa de senaste omdömena

Omdömet skrevs januari 9 2017

Göteborgs äldsta hotell är en riktig pärla, nära järnvägsstationen, men även nära shopping och Avenyn. Frukosten är utsökt, rummen personligt inredda, hela hotellet är personligt med mycket trevlig personal. Detta är fjärde gången vi bor på Royal och vi återvänder gärna. Prisvärt är det också.

Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
Tack lena_ekegren
Omdömet skrevs januari 9 2017

Trevligt hotell med härlig karaktär. Man känner historien i hotellet men det är fräscht och rent. Vårt rum var rymligt och trevligt. Sköna sängar. Enda minus var brödet vid frukost som var lite torrt och tråkigt. Parkering runt hörnet för extra kostnad.

Bodde här: Januari 2017, reste med familjen
Tack Nick B
Omdömet skrevs december 26 2016

Vi har bott på detta hotell en gång tidigare. Ville gärna komma tillbaka. Mer familjärt än boende på stora hotellkedjor. Genuin miljö. Bodde nu i ett dubbelrum superior. Stort rum med sittgrupp. Stort badrum med dubbla handfat.

Bodde här: December 2016, reste som ett par
Tack Elisabet J
Omdömet skrevs december 20 2016

Hotellet har ett formidabelt läge - nära centralen, mitt i city men ändå lugnt och avskilt. Rummet rent och snyggt. Mycket trevligt bemötande och god service. Kändes äkta utan påklistrad "have-a-nice-day"-utbildning. Ett särskilt plus för juldekorationerna. Så snyggt, genomtänkt och väldesignat.
Utmärkt frukost. Helt enkelt en mycket bra hotellupplevelse!

Tips för att välja rum: Superior dubbelrum. Prisvärt extra utrymme.
Bodde här: December 2016, reste som ett par
Tack peroninna
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Göteborghotell
0.1 km bort
Hotel Bellora
Nr 8 av 67 i Göteborg
1 546 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Royal? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Royal

Adress: 67 Drottninggatan, Göteborg 411 07, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Västkusten > Västra Götalands län > Göteborg
Bekvämligheter:
Bar/lounge Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Typ av hotell:
Rankad som nummer 4 av 67 hotell i Göteborg
Prisklass: 1 148 kr - 1 961 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Hotel Royal 3*
Antal rum: 75
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA, Expedia, Ebookers och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Royal. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?