Scandic Rubinen(Göteborg)
Gothia Towers(Göteborg)
Center Hotel(Göteborg)
Rabattmeddelande! 33 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 33 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 129 US$/natt.

Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen(Göteborg)(Mycket prisvärt!)
Quality Hotels
Avalon Hotel(Göteborg)
Avalon Hotel
Rabattmeddelande! 12 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 12 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 182 US$/natt.

ClarionCollection
  • Frukost ingår
Quality Hotel Winn(Göteborg)(Mycket prisvärt!)
Quality Hotels
  • Fri parkering
Clarion Hotel Post(Göteborg)
Priceline
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Trevlig personal

Större gym än andra Scandic med boxboll bänk m m

Maten bra även om musikvalet i restaurangen var lite udda, jazz med wah wah gitarr.

Bra parkering gratis inomhus.

Det gick smidigt att åka buss in till Centrum.

Backadal är mitt första val i Göteborg

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack michael k
Malin L, Manager på Scandic Backadal, svarade på det här omdömetSvarade 6 april 2018

Tusen tack michael k för en jätte fin review! Det värmer verkligen att läsa att vi är ditt första val i Göteborg!
Varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs 20 mars 2018

Gillar detta hotell, ligger bra till för mina ändamål. Har en kanon frukost, o kanon Buffé . Närhet till bussar för att ta sig in till stan o slippa massa dyra parkeringar. Bra gym, dock dåligt tryck i vattnet i duschen denna gång bodde på våning 7.

• Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Tack ak610219
Malin L, Manager på Scandic Backadal, svarade på det här omdömetSvarade 21 mars 2018

Hej ak610219,

Tack snälla för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme. Härligt att höra att du hade en fin vistelse hos oss. Vi ser till att dela detta med hela teamet. Hoppas att vi ses snart igen!
Malin

Omdömet skrevs 14 mars 2018

Hotellet ligger strax norr om Göteborgs centrum. Man kan likna det vid ett motorvägshotell. Kommer man med bil finns gratis parkering i ett mindre parkeringshus (mycket värt att det är gratis). Finns även bussförbindelse från hållplats nära hotellet (ca 20 minuter in till city).

Hotellets lobby är medelstor, trevligt inredd och har en bar samt Scandic kiosk. Trevlig personal vid incheckningen. Det finns trappa eller hissar upp till rummen. Fast när man åker från den moderna lobbyn med moderna hissar och kliver ut på våningsplanet så reagerar man över att det verkar slitet. Den stora siffran på väggen utanför hissen som visar vilken våning är naggad i kanten, korridoren ger ett slitet intryck eftersom väven är sliten ned mot golvlist osv. Första tanken: vad är detta? Fast så fort man öppna rumsdörren så ändrar man uppfattning direkt.

Rummen är fräscha!

Rummet vi hade bokat var ett standard dubbelrum med två separat sängar. Rummet normalstort, ingen extra yta, renoverat och väldigt fräscht. Vi hade en liten hund med oss och hade bokat hundrum (kontakta alltid hotellet direkt för att kontrollera att hundrum finns även om man angett det i bokningen). Hundrum brukar på många hotell vara de sämre och slitna fast detta rum var lika fint som de övriga. Tyvärr erbjöd man inte på detta Scandic hotell något extra för hunden som skålar, hundgodis och filt/bädd. Vissa Scandic gör detta och andra inte. Fast det fanns små bitar välkomst choklad till oss med ett kort som tackar för att man valt att stanna just hos dem.

Innanför dörren finns en garderob med skjutdörrar och spegel. Där finns galgar, en hylla, strykbräda/strykjärn samt väskhållare. Det finns inget kylskåp eller kassaskåp vilket är synd. Rummet har ljust blankt parkettgolv. Möblerna går i ljus bok. Ett större skrivbord med eluttag, fön samt en tillhörande stol i tyg. Tyget på stolen var lite noppigt och kunde åtgärdas. Platt-tv ovanför med Hdmi-kontakt om man vill ansluta något till tv:n (beröm). En modern mindre fåtölj (bra så man slipper sitta på sängkanten) med tillhörande mindre bord som också kan användas som laptop bord, det vill säga man kan placera det på sidan av sängen och bordskivan går in över bädden.
En lampa vid vardera sängen med tillhörande läsbelysning (bra) samt en golvlampa.
Sängarna var sköna och hade en extra tjock skön bäddmadrass. Fast fibret i kuddarna hade klumpat sig, faktiskt vanligt förekommande speciellt på Scandic. Vet inte om de använder en dålig leverantör?

Renoverat badrum med kakel som går i vitt, badkar på detta rum med en halv duschdörr i glas ovanpå badkarskanten. Tyvärr ingen golvhandduk.
Gratis internet som fungerar bra. Fönstret går att öppna i rummet och rummet var tyst.

Det fina med just detta Scandic (erbjuds bara på vissa) är att man erbjuder buffé under vardagskvällar (oklart på helgen). Prisvärd och består av en stor sallad med några olika varmrätter. Här kan man själv blanda och välja vad man vill äta. Denna gång var det bland annat kyckling, ugnsbakad lax, stekt karré, kåldolmar, chorizo, mos, potatisgratäng, lingon, såser osv. Väldigt gott! Reser man mycket i tjänsten kan man bli less på à la carte, ofta samma menyer och man är kanske inte där just då för att äta fint eller tillsammans med någon utan man vill bara äta en vanlig ”hemma”-middag och då är buffén bra. Mycket beröm! Trevlig personal men tänk på att man börjar plocka bort buffén före restaurangen stänger! Restaurangen ligger en våning upp från receptionen/lobbyn, lite dåligt utmärkt.

Frukosten ingår i rumspriset och finns trevligt uppdukad i restaurangen. Den varma maten bestod av bönor, bacon, prinskorv, köttbullar och äggröra. Frukosten var bra på detta Scandic hotell.

Rekommenderar detta hotell, bra parkering, snygg lobby, fräscha rum samt att man har kvällsbuffé.

• Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack Jorgen_Pitea
Malin L, Manager på Scandic Backadal, svarade på det här omdömetSvarade 19 mars 2018

Hej Jorgen_Pitea, tack även här för en fin review!
Varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Åkte hit med familjen då dottern skulle tävla i Partille challenge. Fick ett mkt trevligt bemötande i receptionen samt bra information. Hotellet var trevligt men ganska slitet.
Största besvikelsen blev dock under restaurangbesöket. Servitrisen var rörig. Vi var 4 personer och helt plötsligt skulle hon ge oss ett bord för 2. Dessutom fanns flera platser lediga men vi placerades vi köksingången där dörren öppnades och stängdes flera ggr om. Det drog kallt från dörren. Vi beställde våra drickor. Efter 40 min hade vi fortfarande inte fått dem. Vi hade redan avslutat maten och ledsnade på att ingen kom och tittade till oss. Vid betalningen framförde vi att vi inget fått att dricka. Servitrisen i fråga svarade mkt otrevligt att det var ju synd och att de hade mkt att göra. Sedan undrade hon om vi ville ha våra drickor nu istället. Vi tackade nej då vi ville gå till rummet. Hon undrade lite syrligt om vi ville ha ngn kompensation som ngn läsk att ta med tackade vi nej till det då hon upplevdes som otrevlig. Vid betalningen skrev vi i 0 kr i dricks vilket servitrisen väljer att kommentera med; "ja det var ju tydligt vad ni tyckte".
Vi påtalade detta beteende i receptionen som beklagade det hela och verkligen bad om ursäkt.

Bodde här: mars 2018, reste med familjen
Tack Cecilia M
Omdömet skrevs 30 januari 2018

Bra bemötande vid incheckning, gratis parkering vid övernattning (ett stort plus). Rummen var fräscha, det fanns ett stort utbud på frukosten. Väldigt bra pris per natt. Inte alls långt från Göteborgs City heller, super!

• Bodde här: januari 2018, reste med vänner
Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com
Tack 575jenniea
Malin L, Manager på Scandic Backadal, svarade på det här omdömetSvarade 31 januari 2018

Hej 575jenniea, tack snälla för en super fin review! Vad roligt att läsa att ni hade en bra vistelse hos oss.
Önskar er varmt välkomna tillbaka!