Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
De lägsta priserna för din vistelse
Booking.com
119 US$
Se erbjudande
Ingen förskottsbetalning krävs
ScandicHotels.com
134 US$
Se erbjudande
Vio.com
109 US$
Se erbjudande
Expedia.com119 US$
Priceline132 US$
Trip.com112 US$
Visa alla 18 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar genomsnittliga rumspriser, inklusive skatter och avgifter som är fastslagna och kända för våra partner och som betalas i samband med bokningen. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Hotell i närheten
Omdömen (2 259)
Filtrera omdömen
2 259 resultat
Medlemsbetyg
593
789
527
234
116
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
593
789
527
234
116
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
3338 av 2 259 omdömen
Omdömet skrevs 26 september 2022 från mobil enhet

Scandic Opalen har mycket trevlig och hjälpsam personal. De visade att de gärna går ett litet extra steg för att hjälpa sina gäster.
Jag var där med min dotter och hennes tre barn. Barnen var jättenöjda med hotellets frukost och tyckte att vi bodde på perfekt avstånd från Liseberg och Scandinavium
Vi vuxna är särskilt glada och tacksamma för den fina hjälp vi fick med att lösa ett knepigt parkeringsproblem mm.

Datum för vistelsen: september 2022
Restyp: Reste med familjen
Tack Bodil0922
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Opalen Scandic, Guest Services / Front Office på Scandic Opalen, svarade på det här omdömetSvarade 11 november 2022

Hej Bodil!
Tack så mycket för era fina ord, vi blir alltid så glada när våra gäster utmärker våra medarbetare på hotellet, det gör oss varma i hjärtat! Hoppas ni hade roligt på Liseberg och att vi ses nästa gång ni ska på roligheter här i stan.
Med vänlig hälsning
Jonna

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 13 september 2022

Datum för vistelsen: september 2022
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Detta är ett subjektivt omdöme som skrivits av en enskild resenär och inte av Tripadvisor LLC eller dess partner. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Opalen Scandic, Guest Services / Front Office på Scandic Opalen, svarade på det här omdömetSvarade 11 november 2022

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC eller dess samarbetspartners.
Omdömet skrevs 11 september 2022

Bra rum och en trevlig helgvistelse. Praktiskt med frukostbokning även om det kändes stressigt. Trevlig frukostmiljö gjorde att tiden flög. Baconet var dock inte vad jag hade förväntat mig, lite synd.

Datum för vistelsen: september 2022
  • Restyp: Reste i arbetet
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com
Tack mariabilen
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Opalen Scandic, Guest Services / Front Office på Scandic Opalen, svarade på det här omdömetSvarade 11 november 2022

Hej Mariabilen!
Tack för er feedback och trevligt att ni haft det bra här på Scandic Opalen! Vi tar till oss både det ni tyckt fungerat bra och det som upplevts som mindre bra i vårt arbete att ständigt göra det bättre på hotellet.
Tack igen och hoppas vi ses snart!
Med vänlig hälsning
Jonna

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 7 september 2022

Datum för vistelsen: september 2022
  • Restyp: Reste med familjen
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Detta är ett subjektivt omdöme som skrivits av en enskild resenär och inte av Tripadvisor LLC eller dess partner. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Opalen Scandic, Guest Services / Front Office på Scandic Opalen, svarade på det här omdömetSvarade 11 november 2022

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC eller dess samarbetspartners.
Omdömet skrevs 6 september 2022

Hade ett superior plus rum till vår familj med 3 barn och 2 vuxna, stannade 2 nätter. Bäddsoffan till barnen var inte utbäddad när vi anlände sent på kvällen, det var varmt på rummet och lite dålig ventilation (detta löstes med två bordsfläktar). Schampoo och balsam var slut i flaskorna, inte kul när en väl står i duschen efter lång resdag), det fanns ingen sminkspegel i badrummet, vilket är dåligt om en som jag ser dåligt på håll, det fanns ingen pall eller liknande vår tvååring kunde använda för att nå upp till handfatet. Jag saknade fler krokar i rummet för att hänga upp ex. morgonrock eller nattkläder. Frukosten var okej men äggen var dåligt kokta, i dom löskokta äggen hade inte ens vitan stelnat och i dom hårdkokta var nästan gröna inuti. När den varma oboyen tog slut värmdes ingen ny utan byttes då till kall, det var inte uppskattat av barnen. Stort minus att vi behövde boka tid för frukost. Trevlig personal och en fin lounge.

Datum för vistelsen: september 2022
  • Restyp: Reste med familjen
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Tack 19AKM90
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Opalen Scandic, Guest Services / Front Office på Scandic Opalen, svarade på det här omdömetSvarade 30 september 2022

Hej 19AKM90, tusen tack för ditt omdömme . Vi tar till oss av er feedback och kommer givetvis att se över detta.
Hoppas att ni trots allt fick en trevligt vistelse i Göteborg.
Varmt välkomna åter!
Mvh
Malin
Service Team Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen