“Vackert”

Boka i förväg
Mer information
128,80 US$*
och över
Det bästa av Göteborg, foto- och sightseeingtur
Rankad som nr 44 av 141 saker att göra i Göteborg
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 30 juli 2017 från mobil enhet

Ett vackert torg mitt i stan. Runtomkring finns det museum, affärer, caféer m m. Äldre byggnader och lite annat att se på.. Härifrån går man ju till kronhusbodarna. Mysig promenad dit mellan husen.

Tack Jessica S

Omdömet skrevs 24 juli 2017

Hamnkanalen, byggnaderna från 1700-talet och parken är stadens hjärta. Här finns väldigt många kommunikationer som korsar, så många att man faktiskt måste vara observant. Njut av Börsen, Rådhuset mm.

Tack Benny02
Omdömet skrevs 1 juni 2017

Några ggr om året finns här någon form av aktiviteter, används även till marknadsplats, underbart att bara sitta o titta ut över kanalen en fin soldag

Tack Annika K
Omdömet skrevs 25 maj 2017

Kanske inte så mycket att se egentligen men "kopparmärren" finns att se. Nära till Paddanbåtarna. Bra samlingsplats om det är många i sällskapet.

Tack Glenndon66
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 22 april 2017 från mobil enhet

Jo han pekar på på asfalts stenarna där staden finns i miniatyr 'här skall staden ligga' ett torg där det brukar vara marknad och demonstrationer och annat...

Tack ludvig l

Resenärer som tittade på Gustav Adolfs Torg tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Gustav Adolfs Torg? Berätta vad du tyckte!