“Vackert”

Boka i förväg
Mer information
150,02 US$*
och över
Det bästa av Göteborg, foto- och sightseeingtur
Mer information
165,81 US$*
och över
Göteborg By Night: fotopromenad
Rankad som nr 31 av 132 saker att göra i Göteborg
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs juli 30 2017 från mobil enhet

Ett vackert torg mitt i stan. Runtomkring finns det museum, affärer, caféer m m. Äldre byggnader och lite annat att se på.. Härifrån går man ju till kronhusbodarna. Mysig promenad dit mellan husen.

Tack jessica s

Omdömet skrevs juli 24 2017

Hamnkanalen, byggnaderna från 1700-talet och parken är stadens hjärta. Här finns väldigt många kommunikationer som korsar, så många att man faktiskt måste vara observant. Njut av Börsen, Rådhuset mm.

Tack Benny02
Omdömet skrevs juni 1 2017

Några ggr om året finns här någon form av aktiviteter, används även till marknadsplats, underbart att bara sitta o titta ut över kanalen en fin soldag

Tack Annika K
Omdömet skrevs maj 25 2017

Kanske inte så mycket att se egentligen men "kopparmärren" finns att se. Nära till Paddanbåtarna. Bra samlingsplats om det är många i sällskapet.

Tack Glenndon66
Omdömet skrevs april 22 2017 från mobil enhet

Jo han pekar på på asfalts stenarna där staden finns i miniatyr 'här skall staden ligga' ett torg där det brukar vara marknad och demonstrationer och annat...

Tack ludvig l

Resenärer som tittade på Gustav Adolfs Torg tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Gustav Adolfs Torg? Berätta vad du tyckte!