“fint torg att bara njuta av”
Omdöme om Gustav Adolfs Torg

Gustav Adolfs Torg
Boka i förväg
144,68 US$*
och över
Det bästa av Göteborg, foto- och sightseeingtur
159,91 US$*
Göteborg By Night: fotopromenad
40,21 US$*
och över
Hoppa på/hoppa av-tur med buss och båt i Göteborg
Rankad som nr 32 av 135 saker att göra i Göteborg
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs juni 1 2017

Några ggr om året finns här någon form av aktiviteter, används även till marknadsplats, underbart att bara sitta o titta ut över kanalen en fin soldag

Tack Annika K

Omdömet skrevs maj 25 2017

Kanske inte så mycket att se egentligen men "kopparmärren" finns att se. Nära till Paddanbåtarna. Bra samlingsplats om det är många i sällskapet.

Tack Glenndon66
Omdömet skrevs april 22 2017 från mobil enhet

Jo han pekar på på asfalts stenarna där staden finns i miniatyr 'här skall staden ligga' ett torg där det brukar vara marknad och demonstrationer och annat...

Tack ludvig l
Omdömet skrevs april 21 2017 från mobil enhet

Mitt i hjärtat av Göteborg ligger detta torg. Statyn av Gustav Adolf kan vara värt ett besök. Passa på att gå upp till Kronhusbodarna.

Tack jockson59
Omdömet skrevs mars 15 2017 från mobil enhet

Bara en stor fyrkantig stenbelagd yta. Inte särskilt spännande annat än statyn av Gustav II Adolf. Ganska öde och trist.

Tack Carl-Henrik P

Resenärer som tittade på Gustav Adolfs Torg tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Gustav Adolfs Torg? Berätta vad du tyckte!