“Vad pekar 👉 kungen på? ”
Omdöme om Gustav Adolfs Torg

Gustav Adolfs Torg
Boka i förväg
Mer information
125,13 US$*
och över
Det bästa av Göteborg, foto- och sightseeingtur
Rankad som nr 43 av 141 saker att göra i Göteborg
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 22 april 2017 från mobil enhet

Jo han pekar på på asfalts stenarna där staden finns i miniatyr 'här skall staden ligga' ett torg där det brukar vara marknad och demonstrationer och annat...

Tack ludvig l

Omdömet skrevs 21 april 2017 från mobil enhet

Mitt i hjärtat av Göteborg ligger detta torg. Statyn av Gustav Adolf kan vara värt ett besök. Passa på att gå upp till Kronhusbodarna.

Tack jockson59
Omdömet skrevs 15 mars 2017 från mobil enhet

Bara en stor fyrkantig stenbelagd yta. Inte särskilt spännande annat än statyn av Gustav II Adolf. Ganska öde och trist.

Tack Carl-Henrik P
Omdömet skrevs 20 februari 2017 från mobil enhet

De flesta känner nog till statyn av Gustav II Adolf som står där och pekar. Det jag tycker är den mest intressanta delen är kartan över hur staden såg ut förr (vågar inte lova från när). Kartan är lite svår att se då den är placerad bland plattorna.
Husen runt torget är också intressanta med fina detaljer. Ta dig gärna tid att gå på en stadsvandring där de berättar om torgets historia.

Tack Linda L
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 13 september 2016

Enda fördelen med detta torg är statyn på Gustav Adolf. Annars inte mycket att ha med busshållplatser som förstör. Denna plats har en enorm utvecklingspotential för turism om beslutsfattarna väljer att göra något åt detta.

Tack Johnny D

Resenärer som tittade på Gustav Adolfs Torg tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Gustav Adolfs Torg? Berätta vad du tyckte!