Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Jens-Peter L

Kast bokningssystem?

Omdöme om Hotel Riverton
4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 9 juni 2024
Personalan var trevliga,maten var mycket god, rummen fina, badet lite högljutt på grund av eko. Det stora problemet som gör att jag är tveksam till att rekommendera er till vänner är att bokningssystemet verkar vara en katastrof. Jag har haft krongel från första kontakten som gällde presentkort.
Personalen justerade min internet bokning och jag fick motsvarande presentkortet tillbaka.
När vi (2 par) checkade in hade vi rum på olika våningar, trots att jag bokade båda rummen samtidigt i god tid. Receptionen löste detta bra.
Jag fick gå ned till receptionen igen då nycklarna till ena rummet inte fungerade.
Vi bokade bord i receptionen vid ankomsten till restaurangen. När vi kom dit fanns ingen bokning. Vi skulle ha bekräftat något som vi aldrig fått. Personalen löste detta bra.
Alla mail vi och andra paret fått efter ankomsten var på engelska och de andra behärskar enbart svenska.
Efter jag bokat och innan vi kom till er hade ni en två i betyg. Ni löste problemen och var mycket trevliga.
Resetyp: Reste med vänner
Ser du något problem med det här omdömet?
Lina J, MarknadsföringHotel Riverton, svarade på det här omdömet
Svarade 10 juni 2024
Hej Jens Peter,
Tack för ditt omdöme och för att du delar med dig av din upplevelse!

Vi är glada att höra att du uppskattade vår trevliga personal, goda mat och fina rum. Vi beklagar dock att du upplevde lite krångel innan och under din vistelse. Din feedback är mycket värdefull för oss och vi tar den på största allvar.

Vi arbetar ständigt med att förbättra våra rutiner och system för att undvika sådana problem i framtiden. Vi är glada över att vi kunde lösa de uppstådda problemen direkt så ni fick en bättre vistelse.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär och hoppas att vi får möjlighet att välkomna er tillbaka i framtiden för en ännu bättre upplevelse.

Vänliga hälsningar,
    1 390 kr
3.3 km från Hotel Riverton
Visa fler hotell i Göteborg
Omdömet skrevs 3 juni 2024

Gud, jag vet inte var jag ska börja. Riverton Hotel överträffade alla våra förväntningar. Otroligt trevlig personal och bra service. Vi var en grupp på 27 personer som besökte er, och ni såg till att allt var i sin ordning. Konferensanläggningen var luftig och välplanerad; inte en enda gång upplevde vi att luften var torr eller att lokalen var trång. Lokalen var perfekt anpassad till vår gruppstorlek. Vi är så tacksamma för den fina servicen vi fick från er. Även om det uppstod några små problem löste ni dem utan några bekymmer. Maten, rummen och frukosten var fantastiska.

Tack Escape31773221582
Rebecka L, Annan på Hotel Riverton, svarade på det här omdömetSvarade 3 juni 2024

Hej Escape31773221582,

Åh vilken fantastiskt fin feedback, vad glada vi blir!
Det är så roligt att få höra att ni hade en riktigt lyckad konferens hos oss och att ni trivdes både med konferensrummet och hotellrummen och att ni särskilt uppskattade den goda maten och vår service.
Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva och hjärtligt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 2 juni 2024

Jag besökte Riverton tillsammans med en vän i ett jobbärende och valde detta hotell på grund av dess närhet och de goda omdömena jag läst.

Positivt:

- Städningen var utmärkt, rummet var rent och välstädat.

- Personalen var vänlig och vi kände oss väl mottagna.

Negativt:

- Med tanke på hur fint det var vid entrén och receptionen samt de goda omdömena, hade jag förväntat mig mer av rummet. Vi bodde i ett superiorrum, vilket jag fann missvisande. Det var ett av de mest spartanskt inredda standardrummen jag bott i.

- Sängen var inte bekväm och saknade de sköna duntäcken och dunkuddar som jag förväntar mig på ett hotell i denna prisklass. Tunna platta täcken och kuddar som kändes slitna. Vid utcheckning informerades vi om att det fanns en kuddmeny, vilket hade varit bra att få veta vid incheckning.

- Rummet var väldigt lyhört, vilket gjorde det svårt att sova trots öronproppar.

- Dörren till toaletten smällde högt när den stängdes, vilket lätt kunde ha åtgärdats av hotellet med en dämpande list.

- Chromecast-funktionen i rummet fungerade inte, vilket borde kontrolleras regelbundet.

- Det fanns inga vägguttag vid sängen, vilket var besvärligt när man ville ladda mobilen eller plattan samtidigt som man använde dem.

- Att ta extra betalt (200 kr) för en timmes senare utcheckning kändes onödigt. Aldrig vart med om detta tidigare på andra hotell.

- Vid utcheckning, när jag delade med mig av mina upplevelser, fick jag endast ett beklagande som svar. En gest som exempelvis 10% avdrag på priset hade gjort att jag känt mig månad om som gäst och samtidigt tillräckligt nöjd för att inte skriva om de negativa aspekterna av vår vistelse.

Sammanfattningsvis var hotellet okej, men inte mer än så. Tyvärr tror jag inte att jag kommer välja Riverton igen.

Tack jonas872018

Hej Jonas,

Tack för att ni bodde hos oss och tack för din feedback.

Vi är så glada att se att du uppskattade hur rent och välstädat här var och det fina bemötandet från vår personal, men beklagar att du inte var helt nöjd rummet.

Våra Superior-rum är precis som du beskriver inredda i ljusa färger och väldigt neutrala och detta syns på bilderna när man bokar så att man istället kan välja några av våra rum med mer färg om man föredrar det, till exempel våra nya Deluxe-rum.

Våra sängar kommer från DUX som är ett erkänt kvalitetsmärke och vi har valt en medium till fast säng som ska passa de flesta.
Våra kuddar och täcken kommer från Norsk Dun och vi har dessa dunkuddar och täcken på alla våra rum men dessvärre visade det sig när vi undersökte ditt rum att den som städade glömt att byta tillbaka efter att vi haft en gäst som önskat byta ut mot syntet på grund av allergi och vi beklagar verkligen detta.

Chromecasten fungerar som den ska men man delar ju sina egna konton till TVn, kanske var det det som var oklart? Vi hade gärna kommit och visat om du sagt till oss, vid utcheckningen är det ju dessvärre för sent att göra något åt saken.

Det är praxis bland hotell att ta betalt för sen utcheckning, då detta är en extra service, men ibland kan man förstås ha turen att de gör ett undantag.

Hoppas att vi får välkomna dig tillbaka för att prova ett av våra andra rum framöver. Vi hjälper jättegärna till med rekommendationer utifrån dina önskemål.
Hjärtligt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 31 maj 2024

Fantastiskt fint ställe och trevlig personal. Vi ordnade en företagsfest och fick så otroligt fint betmötande och hjälp av speciellt Emma men även övriga i personalen. God mat, fina rum med det där lilla extra. Kan inte vara annat än nöjd med allt. Fest, mat, rum mm

Datum för vistelsen: maj 2024
Restyp: Reste i arbetet
Tack Cecilia F

Hej Cecilia F,

Vi är så glada att se att ni fick ett så lyckat event hos oss och att ni uppskattade både rummen, den god maten och vår service så mycket!
Hjärtligt tack för ditt fina omdöme och varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 22 maj 2024

Jag hade nyligen nöjet att anordna en konferens på Hotel Riverton och vill särskilt lyfta fram Charlotta som arbetar på konferensavdelningen. Hon var helt fantastisk och överträffade mina förväntningar på alla sätt. Hennes detaljfokus och professionalitet var verkligen imponerande. Hon såg till att varje liten aspekt av konferensen fungerade smidigt, från teknisk utrustning till att säkerställa att alla deltagare hade vad de behövde. Charlotta var alltid tillgänglig för att svara på frågor och erbjuda hjälp, vilket gjorde hela upplevelsen mycket mer angenäm. Jag har svårt att förstå vissa delar av inredningen på hotellet men det är ju en smaksak så jag lägger ändå fem stjärnor för personalen!

Datum för vistelsen: april 2024
Restyp: Reste i arbetet
Tack jensperss
Rebecka L, Annan på Hotel Riverton, svarade på det här omdömetSvarade 22 maj 2024

Hej jesperss,

Hjärtligt tack för ditt fina omdöme om besöket hos oss och den goda servicen i vår konferensavdelning.
Vi är så glada att vi kunde bidra till att ni fick en riktigt lyckad konferens från början till slut och jag ska hälsa Charlotta att du särskilt uppskattade hennes uppmärksamma service och tillgänglighet så blir hon glad!
Hoppas att vi får välkomna dig tillbaka snart igen!

Omdömet skrevs 20 maj 2024 från mobil enhet

Hotellet håller mycket hög klass och all personal är verkligen snabb, trevlig och servieminded! 10-12 minuters promenad till city. Rent och fräscht. Drinkbiljett vid ankomst, nytt vatten på rummet varje dag. Städning varje dag. Riktiga garderober med gott om galgar. Utmärkt AC. Minibar. Säkerhetsskåp. Tre snabba hissar. Mycket bra frukost med ett stort utbud. Två barer med generösa öppettider och kunnig personal där med.
Ett familjägt hotell som verkligen bryr sig om sina gäster. Jag återkommer garanterat vid nästa besök i Göteborg!

Rumstips: Nära till Feskekörka.
Datum för vistelsen: maj 2024
Restyp: Reste ensam
Tack LeifTyreso
Rebecka L, Annan på Hotel Riverton, svarade på det här omdömetSvarade 20 maj 2024

Hej Leif K,

Tack snälla för din fantastiska feedback och ditt fina omdöme.
Det är underbart att höra att ni blev så väl omhändertagna av all vår personal med snabb och trevlig service och väldigt roligt att se att ni uppskattade bekvämligheterna som finns på rummet.
Vi ser verkligen fram emot att få välkomna er tillbaka nästa gång det är dags för ett Göteborgsbesök!