Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Vi och jag personligen har bott många gånger på Bellora (oavsett affärs/jobbvistelse alt privat) samt alla övriga av ESS Groups hotell, det gör att denna upplevelse tyvärr måste ratas hårt samt med tydlighet. Bellora har schanserat enormt samt verkligen avvikit från tidigare höjd, rating, service samt standard. Hotellet dvs den servicen som specifikt ESS (och Bellora) är mycket känt för är under all kritik. Jag har själv tidigare alltid höjt Bellora till skyarna till alla i min omkrets samt varje gång jag besökt något av de övriga hotellen inom gruppen

Det som utmärker sig för vistelsen och den låga ratingen jag/vi valt att nämna samt lämna är servicen (som idag inte existerar) samt personalens bemötande/hantering/glädje i sitt jobb. Personalen upplevs som arrogant (när och hur började/hände detta??), slapp och loj, samt utan den extra touchen som bör infinna sig på ett hotell av denna karaktär. Bellora har tidigare haft personal samt service på en nivå över skyarna samt en personal som verkligen synliggjort mot gästerna hur mycket de älskar sitt jobb. Idag verkar de avsky sitt jobb samt att träffa belloras/ess kunder.

Frukosten likaså, den har under flera år varit fantastiskt och verkligen levererats av både kockar samt personal över all förväntan. Denna gång möttes vi istället av gammal, kall och oätlig äggröra samt bacon. Den serverades ur ett värmeskåp som med säkerhet stått över natten. Kaffet och juicen var ständigt slut. Kokt ägg som var kallt. Grönsaker ex gurka som var gammal och torr. Under all kritik, det skulle önskas att miljö och hälsokontoret tog sig en titt.

Toppen på detta isberg var även hur vi blev bemötta när vi dök upp i restaurangen som hotellgäster kl 18 en söndag för att äta en pizza. Enligt hovmästaren (en ung och oerfaren tjej i 20-års åldern som gav oss en mycket nonchalant, arrogant samt otrevligt snäsigt bemötande) var hela restaurangen fullbelagd. Vi hade vid incheckning fått information om att det inte var några problem alls att komma ner oavsett tid då den inglasade serveringen hade tillgängliga platser och kunde en reserveras. Vid detta tillfälle hade de va 15-20% beläggning, men enligt den unga snärtan så var den ”fullbokad”. Vi gick istället till em fantastisk restaurang (med grym pizza) ”Grano” 2 min promenad från hotellet (tur hade vi för vi fick super service och jättegod pizza). När vi kom tillbaka så var det lika lite folk i restaurangen som innan dvs Max 20% beläggning. Restaurangen hade massvis med uppdukade bord (samma som innan) utan gäster.

Rummet vi valde levererades utifrån vår förväntan även om belloras hotellrum börjar bli slitna samt snart vara i behov av renovering.

Upplevelsen var verkligen under all kritik och besvikelsen djup! Hur har ett sådant fantastiskt hotell med tidigare grym personal samt service levererat över skyarna ha schanserat totalt?!

Vi informerade även hotellet kring vår upplevelse samt blev lovade att omgående bli kontaktade av ansvarige chef. Ingen kontakt alt återkoppling från denne har forfarande inte skett.

Vår rekommendation är att välja ett annat hotel än Bellora för er Göteborgs vistelse!

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Pauline R
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Fantastiskt takterrass!

Bra klass på drinkar och service. Tillbringade ett par timmar på taket i deras härliga avslappad miljö.
Provade även deras chark bricka, vilket smakade gott i solskenet. Jag rekommenderar dessa hotell till övriga Tripadvisor

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack 193jennie_
Angelica Andersson, General Manager på Hotel Bellora, svarade på det här omdömetSvarade 9 augusti 2020

WOW, vilka fantastiska kommentarer du ger oss! Tack så hjärtligt Jennie.
Bättre betyg än så kan vi inte få. Varmt välkommen tillbaka och ännu en gång tusen tack för din återkoppling!

Med bästa hälsningar
Angelica

Omdömet skrevs 1 juli 2020 från mobil enhet

Bellora är ett litet personligt hotell med jättebra läge vid Avenyn. Lätt att nå med bil från ”baksidan”, egen parkering i garage med direkt anslutning till hotellet.
Vi fick ett litet och effektivt möblerat rum med generöst badrum och bekväm säng.
Jättetrevlig personal, både i receptionen och i restaurangen. Lätt att få ett tryggt bord till kvällen.
Frukosten var väl anpassad för Corona. God och riklig.
Definitivt ett bra hotell-alternativ i Göteborg tycker vi.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack Pynde
Omdömet skrevs 25 maj 2020

Ett underbart hotell med bästa läge på avenyn i Gbg.rummen är inte förstklassiga men väldigt mysiga och med stor känsla.ofta väldigt små rum med högt pris, inte bra.
Däremot restaurangen är tiptop med väldigt god mat och bra menyer.miljön för restaurangen och frukost är superb.kanske något för små menyer?
Takterrassen i sol är helt enkelt fantastisk.

Datum för vistelsen: maj 2020
Tack johanVarberg
Omdömet skrevs 3 maj 2020

Ett jättemysigt hotell mitt på avenyn.Jättemysig inredning Italien style fina rum rent och fint med en trevlig utsikt över avenyn . Service minded personal fins inget att klaga på Kommer med största sannolikhet tillbaka...

Datum för vistelsen: maj 2020
Tack CNB1965