“Bra mat, härlig atmosfär men lite för hög ljudnivå”
Omdöme om Tavolo

Tavolo
Rankad som nr 537 av 1 454 Restauranger i Göteborg
Omdömet skrevs 16 september 2021

Besökte Tavolo en torsdagskväll och blev mycket positivt överraskad. Omdömena har ju inte varit något vidare kring såväl maten som servicen men vi var jättenöjda. Hade en charmig och väldigt trevlig ung tjej som hjälpte oss att plocka ihop en blandad meny för fyra personer. Goda drinkar, bra vin och överlag smakfull mat. Delar inte alls uppfattningen att maten skulle vara smaklös, tyckte såväl pizzan som pastan och kycklingen var väldigt god (och då gillar jag när det smakar mycket). Riktigt cool lokal, får känslan av att vara på en italiensk inne-restaurang i New York:)

Det enda minuset är ljudnivån. Då lokalen är öppen, har högt i tak och en industriell stil så finns det noll ljuddämpning. Väldigt hög ljudnivå på såväl prat som slammer av tallrikar mm. Dessutom musik i bakgrunden som framåt 22-snåret höjdes rejält. Så kanske inte miljön för långa och innerliga samtal men samtidigt är det väl pulsen/atmosfären man vill åt om man går hit och äter.

Tack Maria J

Omdömet skrevs 13 september 2021 från mobil enhet

Fantastisk lokal & atmosfär, men servicen var halvdann och maten inget märkvärdig. Servitören mer intresserad av att prata med tjejerna vid bordet bredvid och efter halva middagen försvann han efter att ha gett oss dessertmenyn…vi fick påkalla en annan servitör och beställa och strax därefter höjdes volymen på den redan höga musiken så det var omöjligt att prata med varann. Hit går man för en drink i baren, inget annat!

Tack Wanderer631917
Omdömet skrevs 12 september 2021 från mobil enhet

Vi firade barnen de ville gå hit.
Vi blev väl emottagna, det är en ljuvlig atmosfär .
God mat , vi beställde in lite olika rätter som vi delade.
Alla tyckte det var väldigt gott, sedan kom pasta rätterna och entrecôte…
Därefter tog det väldigt lång tid innan servitrisen kom för att duka undan..och inget att dricka…tillslut kom hon och frågade om vi ville se dessert menyn och det vill vi ju..
Vi beställde väldigt fort och då sa hon att tiden snart är ute för vårt bord..
Desserterna kom vi fick endast 1 assiette, som tur var varsin sked…
Efter ytterligare några minuter kom hon igen och slängde fram kort terminalen..
Tråkigt avslut på en god middag.
Vi är ute väldigt ofta och många gånger så är det tidsanpassade, men aldrig otrevligt!

Tack 942susanne_
Omdömet skrevs 12 september 2021

God mat, gott vin, trevligt på många sätt. Dock en väldigt hög ljudnivå. Kändes som lite snålt tilltaget med cl i vinglasen!

Tack 790lenab
Omdömet skrevs 9 september 2021

När vi klev in till entrén så stod det 5 st kvinnor som var personal vid disken, ingen visade något som helst intresse av att ens titta och hälsa på oss. Efter att ha stått och väntat i 3 minuter medan de ALLA 5 stirrar in i en datorskärm så säger vi till slut, konstigt att ingen leder oss till vårt bord eller ens säger hej? Vi fick vårt bort till slut...
Fin miljö, maten tråkig och medelmåttlig, servicen likaså. Rekommenderar inte stället för middag, möjligtvis för en drink på kvällen i baren.

Vi var ett sällskap på 3 personer.

Tack Jessinasx

Resenärer som tittade på Tavolo tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Tavolo? Berätta vad du tyckte!