“Personalen ville stressa iväg oss”
Omdöme om Tavolo

Tavolo
Rankad som nr 535 av 1 452 Restauranger i Göteborg
Omdömet skrevs 20 augusti 2021

Jag och en vän besökte Tavolo för en middag och som så många andra andra skriver är lokalen väldigt häftig. Maten däremot levde inte helt upp till förväntningarna. Pastan och pizzan var helt okej, charkbrickan däremot var nog den sämsta charkbrickan vi beställt in. Drinkarna var goda dock.

Det som vi var mest missnöjda med var dock personalen. Vi hade en sittningstid på 1,5 h, vilket vi mycket väl var medvetna om . Ca 50 min innan sittningens slut kommer servitrisen fram och vill påpeka att vi bara har bordet till 19.30. Vår första tanke är att klockan måste närma sig det men det var då 50 min kvar tills dess. Hon plockade stressigt undan våra tallrikar så fort vi tagit sista tuggan och påpekar när det är ca 30 min kvar ” jag iatt hon inte vill stressa oss men att vi borde ha blivit informerade tiden om vid bokning”. Visst hade vi blivit det, alltså informerade om att vi hade vårt bord till 19.30 och när vi då sa att vi hade blivit det men att vi väl har vårt bord till 19.30 (?) så svarade hon bara ”ja, eller nästa sällskap kommer ju då”.

Vi hade fattat fullt om hon kom ut med notan 15-10 min innan sittningens slut men det kändes inte okej att hon ville stressa iväg oss 50 min innan.

Tack alicepR2450FD

Omdömet skrevs 19 augusti 2021 från mobil enhet

Vilken häftig atmosfär! Vi började med en drink vid bardisken och insöp miljön. Drinkarna var mycket bra, fanns mycket att välja på! Maten var riktigt bra, vi hade kycklingfilé och entrecôte med finstämda viner till som serverades av en mycket gullig tjej från USA. Vi kommer komma tillbaka, men smakar det så kostar det som bekant!

Datum för besöket: april 2021
Tack 513ceciliaw
Omdömet skrevs 18 augusti 2021 från mobil enhet

Andra gången vi är här.
Detta stället är kanon.
Trevlig personal, häftig atmosfär med lagom volym på musiken.
Kan bli lite sorligt med högt till tak. Men det är det värt.
Maten är fantastisk. Av alla rätter båda gånger är det ingen som jag blivit besviken på.
Fick några bilder på sista sittningen som säger en del åtminstone.
Kul med lite "sharing" meny. Beställ och dela med sällskapet. Mycket roligare, framförallt om kompisen beställt ngt godare .
Rekommenderas verkligen.
Svårt att få bord när man vill bara, så var ute i tid eller ha tur. Men testa detta ställe

Tack JonasB453
Omdömet skrevs 15 augusti 2021 från mobil enhet

Magisk mat. Fantastisk service. Otroligt trevlig upplevelse. Bra location och prisvärt. Rekommenderas varmast till alla!

Datum för besöket: juli 2021
Tack JSOL79
Omdömet skrevs 12 augusti 2021

Mitt 4:e besök här och det hade blivit sämre. Trevlig inredning men atmosfären upplevdes som stressig ! Personal ej särskilt uppmärksamma. Vi fick själva påtala önskemål om dessert. Mycket spring runt mellan borden av flamsig personal. Helt okej mat!

Tack aafL9855MN

Resenärer som tittade på Tavolo tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Tavolo? Berätta vad du tyckte!