Bra rum 304 med utsikt över Älvsborgsbron. Inga stora rum men helt tillräckligt. Bra TV med massor av kanaler. Rent på rummet och mkt sköna sängar. Badrummet var helt OK med allt man kan önska sig. Vi utnyttjade jacussin och både torr och ångbastun som fanns på våningen. Ett modernt maskingym fanns också med löpband och annat. ca 450 m till närmaste spårvagnshållplats där det var ca 20 min in till Centralen. Billig parkering med 40 kr/dygn utanför i mån av plats och det fanns en plats för oss.

• Bodde här: november 2018, reste som ett par
Tack Willy P
J-Dellblad, Hotelldirektör på Best Western Plus Hotel Waterfront Göteborg, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Tack Willy för ditt fina omdöme, det peppar oss!

Omdömet skrevs 2 november 2018 från mobil enhet

Fick ett bra bemötande i receptionen och ett fint rum med underbar utsikt. Att se båtarna tuffa förbi var så mysigt och kul för barnen. Frukosten var vi alla mycket nöjda med, det fanns mycket att välja på som smakade bra och personalen som servade var trevliga. Hela upplevelsen hade fått en 4 eller kanske till och med en 5 i betyg om maten på kvällen varit värt sin peng.

Det var mycket som var fel i restaurangen när vi skulle äta på kvällen men det värsta var följande: Beställde torsk till Huvudrätt (pris över 300 kr) - torsken var torr och såsen till var sur och tillbehören minimala, när jag klagade hos en av servitriserna fick jag som svar att hon skulle prata med köket. Hon återkopplade dock aldrig. När jag strax efter fick frågan hur maten smakade från en servitör berättade jag samma sak och då sa han att han skulle ta ut maten och ordna en ny, inga problem! Någon ny mat kom dock inte då en kvinna som sa att hon ”var chef över personalen på golvet” kom till bordet och meddelade, på ett anklagade och otrevligt sätt, att jag inte kunde ”skicka ut maten” efter att jag ätit upp det mesta och förvänta mig en ny (jag hade ätit upp hälften av den väldigt lilla portionen). Jag blev väldigt irriterad då jag inte skickat ut maten utan servitören själv tagit ut den och utlovat en ny. Hon trodde dock inte på det. Så fick ingen huvudrätt som jag betalt för. Jag har aldrig blivit bemött på ett så otrevligt sätt tidigare.

Kanske dags att börja kommunicera kollegor emellan? Och jobba på bemötandet? en återkommer inte, en lovar en ny huvudrätt vilket han inte har mandat för och en är otrevlig och gör att man går från restaurangen med en klump i magen.

Jag blev bjuden på en efterrätt som var helt ok, men det var en god huvudrätt jag ville avnjuta. Tycker inte att jag skulle behövt betala för huvudrätten.

Efter denna upplevelse tror jag inte att vi kommer bo på hotellet igen. Vi har även tidigare bott där, när det hette Novotel, och vid det tillfället var maten på kvällen bra.

Bodde här: oktober 2018, reste med familjen
Tack smakochtycke
Omdömet skrevs 26 oktober 2018

Jag bokade via mail och angav till och med veckodagarna i bokningen, ändå lades min bokning in 1 månad framåt i tiden och på helt andra veckodagar. När jag skulle checka in fick jag först inte mitt rum eftersom det var fullbokat. När personalen insåg att de gjort fel fick jag till slut ändå ett rum dock till ett pris som var 63 % högre än det var på min bekräftelse. Personalen var överlag inte alls tillmötesgående och tyckte att jag borde ha uppmärksammat på min bekräftelse att där stod ett datum i November och inte i Oktober.Vi var 7 stycken kollegor som åt middag på hotellet på kvällen. Besticken var uppdukade i fel ordning. Maten var inte speciellt god och två av oss fick fel efterrätter som vi inte orkade ändra. Dessutom kunde personalen inte särskilt bra svenska.

• Bodde här: oktober 2018, reste i arbetet
Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack joakimsvardh
J-Dellblad, Hotelldirektör på Best Western Plus Hotel Waterfront Göteborg, svarade på det här omdömetSvarade 2 november 2018

Hej Joakim,

Det var många fel på en gång, ber verkligen om ursäkt för det.

Att priserna varierar mellan attraktiva mässdagar och dagar med låg efterfrågan får vi leva med, så fungerar hela branschen. Har man ett företagsavtal reduceras dock alltid priset med aktuell procentsats även om priserna varierar.

Har du möjlighet och kontakta mig och referera till ert besök? Mina kontaktuppgifter finns på vår hemsida.

Med vänlig hälsning

Omdömet skrevs 16 oktober 2018 från mobil enhet

Ett hotell som bjuder på Göteborgs charm med tanke på utsikten över inloppet till Göteborg. Receptionen får 5/5 då servicenivå är hög här! Gäller även speciellt nattpersonalen! Rummen är rymliga och har det mesta som jag tycker ett hotellrum ska ha. Strykjärn och strykbräda på rummet är ett plus. Litet minus på
Sängen då det finns ett dike i sängen, vilket alltid är lika tråkigt. Andra minuset är att frukosten är lite tråkig. Och kaffet ingen höjdare..

Bodde här: oktober 2018, reste i arbetet
Tack 884niklasj
J-Dellblad, Hotelldirektör på Best Western Plus Hotel Waterfront Göteborg, svarade på det här omdömetSvarade 17 oktober 2018

Tack Niklas för ditt fina omdöme!

Vill du ha gott kaffe på morgonen så har vi tre möjligheter: bryggkaffe i termos från ett skånskt rosteri, bryggkaffe från automat med flera varianter och smaker eller från vår espressomaskin i baren. Bara att säga till vår personal så brygger dom för dig. Vi har nyligen bytt sängar så där blir jag lite konfunderad. Har du möjlighet att kontakta mig? Mina uppgifter finns på vår hemsida.

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 14 oktober 2018 från mobil enhet

Hotell med fantastisk utsikt mot Götaälven och båtar som passerar förbi. Vi hade lite större rum med sittsoffa. Aningen hård säng men annars var rummet vad vi hade förväntat oss. Uppskattade extramycket vattenflaskan på rummet. Litet gym finns på plan 2. Receptionspersonalen var trevlig men ganska opersonlig, detta kanske beror på den mängden hotellgäster man har på denna typ av hotell. Restaurangen är inte speciellt mysig. Frukosten var en ren mardröm. Små tallrikar placerade enbart i början av matsalen. Saker tog slut, inklusive tallrikar och kaffemuggar. Mycket trängsel lite överallt. Värst av allt var berget av ej plockad disk på borden. Har aldrig sett så stora mängder av kvarlämnade koppar och tallrikar överallt på en hotellfrukost. Man kunde knappt hitta ett ställe som var ren. Ljudvolymen var jättejobbig. Ville bara därifrån. Frukosten drog ner rejält hela den totala hotellupplevelsen.

Bodde här: oktober 2018, reste som ett par
1  Tack 909gitac

Hej Gita,

Det var tråkigt och höra om din upplevelse av frukosten, speciellt när vi nu satsar på att göra den bättre.
Mer hemlagat, lokala och nyttiga produkter som presenteras på ett tilltalande sätt.
En god frukost i en tilltalande miljö är väsentligt för en bra hotellupplevelse. Uppenbarligen har något inte fungerat denna dag.
Jag vore tacksam om du vill kontakta mig, mina kontaktuppgifter finns på vår hemsida.

Med vänliga hälsningar