Omdömet skrevs 26 oktober 2018

Jag bokade via mail och angav till och med veckodagarna i bokningen, ändå lades min bokning in 1 månad framåt i tiden och på helt andra veckodagar. När jag skulle checka in fick jag först inte mitt rum eftersom det var fullbokat. När personalen insåg att de gjort fel fick jag till slut ändå ett rum dock till ett pris som var 63 % högre än det var på min bekräftelse. Personalen var överlag inte alls tillmötesgående och tyckte att jag borde ha uppmärksammat på min bekräftelse att där stod ett datum i November och inte i Oktober.Vi var 7 stycken kollegor som åt middag på hotellet på kvällen. Besticken var uppdukade i fel ordning. Maten var inte speciellt god och två av oss fick fel efterrätter som vi inte orkade ändra. Dessutom kunde personalen inte särskilt bra svenska.

Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack joakimsvardh
J-Dellblad, Hotelldirektör på Best Western Plus Hotel Waterfront Göteborg, svarade på det här omdömetSvarade 2 november 2018

Hej Joakim,

Det var många fel på en gång, ber verkligen om ursäkt för det.

Att priserna varierar mellan attraktiva mässdagar och dagar med låg efterfrågan får vi leva med, så fungerar hela branschen. Har man ett företagsavtal reduceras dock alltid priset med aktuell procentsats även om priserna varierar.

Har du möjlighet och kontakta mig och referera till ert besök? Mina kontaktuppgifter finns på vår hemsida.

Med vänlig hälsning

Omdömet skrevs 16 oktober 2018 från mobil enhet

Ett hotell som bjuder på Göteborgs charm med tanke på utsikten över inloppet till Göteborg. Receptionen får 5/5 då servicenivå är hög här! Gäller även speciellt nattpersonalen! Rummen är rymliga och har det mesta som jag tycker ett hotellrum ska ha. Strykjärn och strykbräda på rummet är ett plus. Litet minus på
Sängen då det finns ett dike i sängen, vilket alltid är lika tråkigt. Andra minuset är att frukosten är lite tråkig. Och kaffet ingen höjdare..

Restyp: Reste i arbetet
Tack 884niklasj
J-Dellblad, Hotelldirektör på Best Western Plus Hotel Waterfront Göteborg, svarade på det här omdömetSvarade 17 oktober 2018

Tack Niklas för ditt fina omdöme!

Vill du ha gott kaffe på morgonen så har vi tre möjligheter: bryggkaffe i termos från ett skånskt rosteri, bryggkaffe från automat med flera varianter och smaker eller från vår espressomaskin i baren. Bara att säga till vår personal så brygger dom för dig. Vi har nyligen bytt sängar så där blir jag lite konfunderad. Har du möjlighet att kontakta mig? Mina uppgifter finns på vår hemsida.

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 14 oktober 2018 från mobil enhet

Hotell med fantastisk utsikt mot Götaälven och båtar som passerar förbi. Vi hade lite större rum med sittsoffa. Aningen hård säng men annars var rummet vad vi hade förväntat oss. Uppskattade extramycket vattenflaskan på rummet. Litet gym finns på plan 2. Receptionspersonalen var trevlig men ganska opersonlig, detta kanske beror på den mängden hotellgäster man har på denna typ av hotell. Restaurangen är inte speciellt mysig. Frukosten var en ren mardröm. Små tallrikar placerade enbart i början av matsalen. Saker tog slut, inklusive tallrikar och kaffemuggar. Mycket trängsel lite överallt. Värst av allt var berget av ej plockad disk på borden. Har aldrig sett så stora mängder av kvarlämnade koppar och tallrikar överallt på en hotellfrukost. Man kunde knappt hitta ett ställe som var ren. Ljudvolymen var jättejobbig. Ville bara därifrån. Frukosten drog ner rejält hela den totala hotellupplevelsen.

1  Tack 909gitac

Hej Gita,

Det var tråkigt och höra om din upplevelse av frukosten, speciellt när vi nu satsar på att göra den bättre.
Mer hemlagat, lokala och nyttiga produkter som presenteras på ett tilltalande sätt.
En god frukost i en tilltalande miljö är väsentligt för en bra hotellupplevelse. Uppenbarligen har något inte fungerat denna dag.
Jag vore tacksam om du vill kontakta mig, mina kontaktuppgifter finns på vår hemsida.

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 10 oktober 2018 från mobil enhet

Städningen kunde varit lite bättre, dricksglas ej bytta/eller diskade ordentligt. Toans spolknapp ej avtorkad efter städningen. Gammalt vatten i vattenkokaren.
Men annars var allt till belåtenhet, personalen var underbar, maten bra, bra service.

1  Tack RolfT153
J-Dellblad, Hotelldirektör på Best Western Plus Hotel Waterfront Göteborg, svarade på det här omdömetSvarade 11 oktober 2018

Tack Rolf för att du påtalar problemen med städningen, så får det inte se ut!

Vattnet i vattenkokaren kan se slarvigt ut, men det fyller vi på själva. Anledningen är att en tom vattenkokare som slås på kan bli överhettad och börja brinna om inte överhettningsskyddet fungerar som det ska. En säkerhetsåtgärd med andra ord.

Vi kämpar vidare och hoppas få se dig som gäst här igen!

Omdömet skrevs 2 september 2018 från mobil enhet

Mycket trevlig lounge. Mycket trevlig personal. Utsikten i Superiorrummet var suveränt. Stora Färjor mycket att se. Rummet hade en mycket väl utrustad minikyl och stor bäddsoffa, som man dock fick bädda själv, ”så man kunde använda som soffa först” lite hafsig målning fönster och låser till toaletten kärvade.

Datum för vistelsen: september 2018
1  Tack danne_grr
J-Dellblad, Hotelldirektör på Best Western Plus Hotel Waterfront Göteborg, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Tack för ditt fina omdöme!

Vi har valt att inte fälla ut soffan för att rummet ska kunna användas för att umgås innan sovdags. Vi hjälper naturligtvis till med att fälla ut den om så önskas.

Det kärvande låset är fixat!

Vänliga hälsningar