2 personer tittar på det här hotellet
Agoda.com
Official Site174 US$
Hurb178 US$
Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Fruktansvärt att detta hotell får ha 4 stjärnor! Första rummet vi fick var väldigt smutsigt, det var matrester på golvet,hårtussar (från en hund?) i en av stolarna, rester från en kanelbulle i den andra och plast på golvet bredvid sängen. Ringde receptionen och de kom upp med nycklar till ett nytt rum, fick då släpa 4 väskor till hissen och gå till det nya rummet (varför kommer ingen och hjälper till?). I det nya rummet finns ingen mat på golvet… men vi har istället damm och sminkrester i badrummet. Väldigt slitet hotell men hål i golvet och många trasiga delar i rummet (hårfön, golv, kakel, spegel). Åt första frukosten idag och kommer inte äta där igen. Det känns som en stor finlandsfärja där du får kall mat, bränt kaffe och utspädd dricka som kallas juice. Väldigt dåligt utbud på frukosten och det är inte alls mysigt. Skolmatsal på en finlandsfärja full med plastblommor ! Rekommenderar er att boka andra hotel i Göteborg.

Tack PaulinaHK
Mattias N, Annan på Gothia Towers, svarade på det här omdömetSvarade 14 augusti 2021

Tack för din recension!

Rummet som ni blev tilldelade först var uppenbart inte färdigstädat och ni skulle självklart ha fått hjälp med att förflytta väskorna till nästa rum, beklagar verkligen detta!

Under rådande pandemi så har vi varit tvungna att tänka utanför boxen och använda alternativa lokaler som frukostmatsalar, för att kunna säkerställa att alla frukostgäster skall kunna hålla en social distans.

Jag skulle vilja att du kontaktar mig på guestrelations@gothiatowers.com,för jag skulle vilja veta mer om er vistelse och specifikt vilket av rummen som har trasig hårfön samt hål i både golv, kakel och spegel, för det rummet måste åtgärdas så fort som möjligt!

Med hopp om att få välkomna er tillbaka!

Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Bra parkering,fint hotell och bra service.
När till Liseberg och andra sevärdheter. Inga problem att gå bort till nordstan eller heden för shopping. Att sen på kvällen kunna sjunka ner i baren är toppen och en bra avslutning.

Tack infoT5152IN
Mattias N, Annan på Gothia Towers, svarade på det här omdömetSvarade 13 augusti 2021

Hej,

Tack för en fin recension!

Nu verkar ha haft en riktigt lyckad vistelse med både Lisebergsbesök och shopping!

Ja, vårt läge är svårslaget, som gäst har man nära till allt från Liseberg och Universeum, till både Ullevi, Scandinavium och shopping i Göteborgs innerstad!

Våra parkeringsalternativ är populära, mycket pga att man som gäst kan förboka en parkering och slipper irra runt och leta parkering det första man gör när man skall checka in.

Ni är mer än välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Hotell med trevligt och hjälpsamt bemötande. Enkelt att bo vilket gör vistelsen trevlig och avkopplande.
Vi hade både Skyroom och familjerum och var nöjda med båda. Ett extra plus till bäddsoffan i familjerummet, som var av god sovkomfort.

Tack RPetersson2018

Hej,

Tack för din trevliga recension!

Kul att du uppskattade både Sky Premium och familjerum! Båda rumskategorierna är på rymliga 25 kvm och i Sky Premium garanteras man rum på våning 21-27 i torn 3, frukost på vån 29, gratis room service-avgift samt morgonrock, tofflor, mousserande vin och choklad på rummet!

Härligt att läsa att ni upplevde hjälpsamt bemötande från vår trevliga personal!

Hjärtligt välkomna åter!

Omdömet skrevs 11 augusti 2021

Vid en första kontroll av rummet upptäcker jag dammråttor på golvet, ett täcke är fläckigt och glasen på rummet är inte rengjorda. Utöver det finns det märken från ett glas på nattduksbordet så det är inte torkat sen tidigare gäst. Fåtöljer på rummet är mycket noppiga och ser slitna ut. Lakanen är slitna så att det är märken på dem, känns tunna och lite grova i kvaliteten, inte det man förväntar sig vid denna prisklass. Handddukarna är tunna. Takduschen fungerade inte utan sprutade vatten åt helt fel håll.

Men det absolut värsta var när jag tog på mig morgonrocken och när jag tittar efter bandet och ska knyta den så ser jag att det är bruna fläckar på insidan av morgonrocken!!! Så himla äckligt, de bara viker ihop den gamla morgonrocken mellan gästerna istället för att skicka på tvätt.

Utöver det hade vi två rum (sky rooms, hörnrum) för två vuxna och två barn (10 och 13 år) och Gothia towers är snåla med nyckelkorten. Detta är mycket irriterande då kortet behövs för att hålla lampor och el igång i rummet, men även för att kunna åka hiss. Det betyder att man som förälder inte kan t.ex. besöka receptionen för att klaga på den dåliga städningen utan att lämna barnet själv i ett mörkt rum... Otroligt dåligt.

Receptionen ordnade med ett nytt täcke på första natten, men ingen städning förrän dagen efter. Andra hotell jag har bott på har lämnat kompensation vid mycket färre problem än detta, men inte Gothia. Det är tydligen normal standard enligt dem...

Som sagt i rubriken, välj något annat, vad som helst.

Rumstips: Välj ett annat hotell
1  Tack 197astride
Mattias N, Annan på Gothia Towers, svarade på det här omdömetSvarade 12 augusti 2021

Hej,

Usch, det var inte roligt att läsa er recension, det formligen skär i mitt hjärta!

Ert rum var uppenbarligen inte färdigstädat när ni anlände, beklagar detta och att ni inte fick den bristfälliga städningen åtgärdad med en gång,

Kan du kontakta mig på guestrelations@gothiatowers.com så att jag kan få veta mer om när ni bodde hos oss och kan se i bokningen vad som kan ha gått så snett?

Vi tvättar självklart alla sängkläder och morgonrockar i rummen mellan gäster, så jag har inget bra svar på varför morgonrocken var missfärgad.

Det är inte det att vi är snåla med nyckelkorten, det är bara att systemet automatiskt kodar ett nyckelkorten per vuxen (från 13 år fyllda), men vill man som familj ha fler nyckelkort så är det bara att säga till så får man fler.

Som sagt, kontakta mig på mailadress en ovan, jag vill veta mer om er vistelse och varför den gick så snett!

Med förhoppningar om att få välkomna er tillbaka!

Omdömet skrevs 11 augusti 2021 från mobil enhet

Enkel och smidig in- och utcheckning. Bra, låst parkering som man kunde förboka. Bra planerat med frukosten då man fick välja tid för frukost vid incheckning samt stora ytor så det blev inte trångt. Bra fräscht rum. God mat på Heaven 23, missa inte räkmackan! Liseberg och spårvagnar precis utanför. Jättetrevlig personal under hela vistelsen.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack evaw2014

Hej,

Tack för din trevliga recension!

Vårt mål är att samtliga gäster som lämnar oss skall känna precis som ni beskriver i er recension! :)

Kul att ni uppskattade just de punkter som vi själva anser är våra key selling points; God mat (inte minst vår ikoniska räkmacka), smidig in- och utcheckning, smidig och prisvärd parkering, bra frukost (stora ytor under rådande pandemi), fräscha rum, oslagbart läge i Göteborg och sist men inte minst vår genuint trevliga personal! :)

Ni är mer än välkomna tillbaka!