Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Priceline165 US$
Booking.com165 US$
eDreams165 US$
Trip.com164 US$
Hurb169 US$
Omdömet skrevs 27 februari 2021

Personalen på hotellet är glad och hjälpsamma, rummen är fräscha och välstädat, frukosten håller hög standard, Wifi fungerade mycket dåligt i rummet som vi hade. Vi bokade parkering i fokus huset och det fungerade mycket bra. Jag kan rekommendera detta hotell

Tack Peter L
Mattias N, Annan på Gothia Towers, svarade på det här omdömetSvarade 28 februari 2021

Hej,

Härligt att höra att vi levde upp till dina förväntningar under vistelsen! Beklagar att wifi strulade i rummet ni bodde på, misstänker att ni bodde högt upp i torn 1 för jag vet att vi hade en router som hade hängt sig i det området härom veckan.

Ni är hjärtligt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 26 februari 2021

Mycket bra hotell med fin service hos all personal och mycket aktiviteter för våra lite äldre barn som uppskattades så som pingis och suffleboard. Underbar frukostbuffé med allt vi önskade oss. Blev en perfekt vistelse under sportlovet.

Tack HelenaK364
Mattias N, Annan på Gothia Towers, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2021

Hej,

Vad härligt att läsa att vi levde upp till både dina och barnens förväntningar! Ja, vi försöker att ha något för alla åldrar, unga som äldre! Fick ni möjlighet att prova vårt populära iWall i lobbyn? Det är vi faktiskt ensamma om av alla hotell i Sverige!

Ni är hjärtligt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 22 februari 2021

De va mycket bra servis när man checka in och ut. Likadant när de gällde frukosten som va helt underbart. Min dotter är svår i maten då hon är laktosintoleranta men de fanns bra alternativ till henne också :)

Tack denniisolofsson
Mattias N, Annan på Gothia Towers, svarade på det här omdömetSvarade 24 februari 2021

Hej,

Tack för din fina recension!

Härligt att höra att vi levde upp till era förväntningar när det gäller allt från in/utcheck till frukostalternativ!

Ni är varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 21 februari 2021

Gott om plats och mycket för barnen att göra. Perfekt med lobbybaren i nära anslutning till lekytor och ”biorum” för barnen. Vanligtvis bra med närhet till Universeum/Liseberg för inresande men vi bor i Göteborg och bokade en natt för att byta miljö en stund. Barnen 4 och 7 år var mycket nöjda.

Rejält med plats vid frukosten, gott med utrymme mellan borden minst 1,5 m och många frukoststationer utspridda så ingen trängsel uppstod.

Tack LindaWei414
Mattias N, Annan på Gothia Towers, svarade på det här omdömetSvarade 21 februari 2021

Hej,

Tack för din underbara recension! Vi har lagt mycket tid och energi på att "Corona-säkra" vårt hotell, härligt att du tyckte att vi har lyckats! Vi är ju norra Europas största hotell och har som tur är stora ytor så det skall mycket till för att man inte skall kunna hålla en social distans till både andra gäster och hotellets personal.

Kul att barnen uppskattade alla våra barnaktiviteter, testade ni även vår populära iWall? Det är vi ensamma om av alla hotell i Sverige!

Du och familjen är hjärtligt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 16 februari 2021 från mobil enhet

Mina arrangemang förutsätter ofta anonymitet. Normala hotell är medvetna om att en del gäster föredrar anonymitet och har därför den goda smaken att inte ifrågasätta varför rum bokats i fiktiva namn. Det gäller inte Gothia Towers. Här avkrävs gäster både legitimation och kreditkort, trots att rummet redan betalts i förväg.

Min vän bokade ett rum till mig via en av de stora bokningstjänsterna under ett fiktivt namn. Planeringen var att innan vårt möte skulle jag checka in och vila ett tag efter min långa resa. Jag kom inte längre än till lobbyn eftersom jag själv helt enkelt inte har ett kreditkort. Jag fick vackert sitta och vänta tills hon kunde komma. Då hade vi ändrat bokningen till mitt riktiga namn. Men det räckte inte utan Gothia Towers skulle fortfarande ha min väns kreditkort för att ta ut en "security deposit". Ungefär som om man skulle vara tacksam att man fick bo på hotellet och är gäst på deras nåder. Incheckningen blev en pinsam och förödmjukande upplevelse. Jag har bott på tillräckligt många hotell för att veta det inte är normalt beteende mot kunder.

Efter incheckning gick jag ner till lobbyn för att dricka kaffe. Döm om min förvåning när jag upptäckte de inte erbjuder färskt kaffe överhuvudtaget. Personalen tyckte jag kunde gå till ett närliggande café och köpa kaffe (!). Alternativet de erbjöd var pulverkaffe på rummet. Som van hotellgäst vet jag bättre än att använda rummets vattenkokare. Det fick bli pulverkaffe i kranvatten, vilket stillade kaffesuget men gav ju känslan att bo på härbärge.

Ytterligare irritationsmoment är att de tunga rumsdörrarna har fjädring för att stängas automatiskt och att rumskortet ska köras ner i en ficka för att strömmen ska funka. Det ger sån snål "dygnskryssning till Åland"-känsla och stör mig mycket.

Däremot blev jag imponerad av frukosten. Det fanns mycket att välja på både vad det gällde smörgåsar, varmrätter och flingor samt flera sorters kakor som gav en fin avrundning på måltiden. Definitivt en av de bästa hotellfrukostar jag upplevt. Restaurangen bjöd även på trevlig utsikt över Göteborgs myllrande stadsliv. På tal om utsikt fick jag, från mitt rum på 17:e våningen, en storslagen vy över Scandinavium och Nya Ullevi. Dessa få positiva inslag höjde vistelsen ett snäpp.

Sammantaget blev dock min övernattning på Gothia Towers lätt räknat den sämsta hotellvistelse jag varit med om. Det finns många hotell i Göteborg och detta kommer jag aldrig bo på igen.

Restyp: Reste i arbetet
Tack patrikstork

Hej,

Beklagar att din vistelse hos oss inte levde upp till dina förväntningar.

Alla våra gäster måste visa upp både en giltigt ID-handling och ett betalkort (som säkerhet för oförutsedda utgifter) och då är det viktigt att namnet i bokningen överensstämmer med namnet på ID-handlingen, för att säkerställa så att rätt person checkas in på rätt rum.

Alla våra gäster är anonyma hos oss, vi diskuterar aldrig gästers bokningar med någon annan än gästen själv och varken bekräftar eller dementerar att en specifik gäst antingen skall bo eller bor hos oss för tillfället. Så alla gäster kan alltid vara trygga med att bo hos oss i sitt rätta namn.

Vi säljer färskmalet kaffe i vår lobbyrestaurang Twentyfourseven fram till kl. 2200 för tillfället, kan det varit så att du efterfrågade kaffe efter kl. 2200? Vanligtvis har Twentyfourseven öppet till småtimmarna, men nu under pandemin slutar de servera alkohol kl. 2000 och stänger kl. 2200.

En liten solglimt i din recension är ändå att du uppskattade vår hotellfrukost, det gör mig glad!