Öppet i dag: 10:00 - 19:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Åk med!!

Jätte rolig tur, passar alla åldrar! Guiden och chauffören var underbara med härlig humor! Detta ... läs mer

Omdömet skrevs för 3 dagar sedan
Pellans
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Perfekt ,rolligt och spännandet rundtur .Oscar, du och kapten är proffs på jobbet :) Tack så mycket!

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan
659azitas
Läs alla 159 omdömen

Alltså vilken grej. Vår första turist guidning i en stad vi ofta besöker.
Ett absolut måste när du/ni turistar i Göteborg.
Guiden kombinerar både svenska och engelska om så önskas. Guiden har humor och gör sitt jobb magiskt bra. Och chauffören som bjöd på sig själv får inte glömmas.
Så många skratt vi alla fick ombord.
Stort tack! Detta kommer vi att göra om

Datum för upplevelsen: juli 2021
Tack Wanderer33537244937
Oskar S, Ägare på Ocean Bus, svarade på det här omdömetSvarade för 5 veckor sedan

God afton!!

Wow, så fina kommentarer. Blir alldeles rörd.

Ha de bäst i sommar

Kapten Oskar

Omdömet skrevs 15 augusti 2021

Ett riktigt häftigt och roligt sätt att uppleva Göteborg på. Guiden Mimmi bjöd på sig själv samtidigt som man fick veta en hel del om Göteborg på ett roligt sätt. Bra musik spelades det i bussen också. Att sonen 12 år fick sitta längst fram med Kapten Oscar och även låna hans kaptensmössa sänker ju inte betyget förstås.

Tack 57perl

UNDERBART!!

Va härlig ni är! Så kul å få finbesök framme i bussen.

Ohoj!

Omdömet skrevs 14 augusti 2021

Amfibie-bussen startar utanför Stora Teatern i Göteborg och resan tar 1 timme. Turen går runt centrala Göteborg och kör via en ramp ner i Göteborgs hamn. Där får man se båda sidor av Göta Älv - Hisingen och Göteborg. Vi hade fint väder och guiden, som talade både engelska och svenska, drog flera roliga berättelser och vitsar (Göteborgshumor), vilket resulterade i många skratt.

Stort tack till kapten Oskar och guiden Jasper för denna underbara tur - så roligt!

Turen rekommenderas för icke funktionshindrade då det är en brant trappa upp till bussen. Bussen är öppen (utan rutor) men det finns plast att dra ner för fönstren ifall regn dyker upp. Flytvästar finns ovanför passagerarna i bussens innertak. En kyligare dag rekommenderas varmare kläder.

Förbokning sker på deras hemsida. Det går troligtvis att boka på plats när det inte är semestertid. Då bussen avgår/stannar vid Stora teatern så finns tillfälle till fika och toalett i närheten.

1  Tack IlseG35

Klockrent!

Ha en finfin avslutning av sommaren

Buss Ohoj!

Omdömet skrevs 11 augusti 2021

Tyckte att Mimmi och Anders var roliga värdar på resan, kommer nog att åka igen med andra vänner/familj.

Tack Zousk
Oskar S, Ägare på Ocean Bus, svarade på det här omdömetSvarade 12 augusti 2021

Hej!!!
Ett stort tack för dina fina kommentarer. Fantastiskt att få vakna till och läsa. Såklart är du välkommen igen. Stolta blir vi på OBG.

Ha en fin sommar!!

Oskar

Omdömet skrevs 11 augusti 2021 från mobil enhet

Väldigt trevlig tur både på land och vatten! Guiden Mimmi bjöd på sig själv och var kunnig, och skepparen Anders körde bra. Rekommenderas!

Tack evalottatson
Oskar S, Ägare på Ocean Bus, svarade på det här omdömetSvarade 12 augusti 2021

God morgon Eva!!

Du anar inte hur mkt det värmer att få läsa dina kommentarer.
Tack för att du tog dig tid och både åka och skriva.
Välkommen tebax!

MVH