Öppet i dag: 10:00 - 19:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Åk med!!

Jätte rolig tur, passar alla åldrar! Guiden och chauffören var underbara med härlig humor! Detta ... läs mer

Omdömet skrevs för 5 dagar sedan
Pellans
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Perfekt ,rolligt och spännandet rundtur .Oscar, du och kapten är proffs på jobbet :) Tack så mycket!

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan
659azitas
Läs alla 159 omdömen

Omdömet skrevs 14 augusti 2021

Amfibie-bussen startar utanför Stora Teatern i Göteborg och resan tar 1 timme. Turen går runt centrala Göteborg och kör via en ramp ner i Göteborgs hamn. Där får man se båda sidor av Göta Älv - Hisingen och Göteborg. Vi hade fint väder och guiden, som talade både engelska och svenska, drog flera roliga berättelser och vitsar (Göteborgshumor), vilket resulterade i många skratt.

Stort tack till kapten Oskar och guiden Jasper för denna underbara tur - så roligt!

Turen rekommenderas för icke funktionshindrade då det är en brant trappa upp till bussen. Bussen är öppen (utan rutor) men det finns plast att dra ner för fönstren ifall regn dyker upp. Flytvästar finns ovanför passagerarna i bussens innertak. En kyligare dag rekommenderas varmare kläder.

Förbokning sker på deras hemsida. Det går troligtvis att boka på plats när det inte är semestertid. Då bussen avgår/stannar vid Stora teatern så finns tillfälle till fika och toalett i närheten.

1  Tack IlseG35
Oskar S, Ägare på Ocean Bus, svarade på det här omdömetSvarade 16 augusti 2021

Klockrent!

Ha en finfin avslutning av sommaren

Buss Ohoj!

Omdömet skrevs 11 augusti 2021

Tyckte att Mimmi och Anders var roliga värdar på resan, kommer nog att åka igen med andra vänner/familj.

Tack Zousk

Hej!!!
Ett stort tack för dina fina kommentarer. Fantastiskt att få vakna till och läsa. Såklart är du välkommen igen. Stolta blir vi på OBG.

Ha en fin sommar!!

Omdömet skrevs 11 augusti 2021 från mobil enhet

Väldigt trevlig tur både på land och vatten! Guiden Mimmi bjöd på sig själv och var kunnig, och skepparen Anders körde bra. Rekommenderas!

Tack evalottatson

God morgon Eva!!

Du anar inte hur mkt det värmer att få läsa dina kommentarer.
Tack för att du tog dig tid och både åka och skriva.
Välkommen tebax!

MVH

Omdömet skrevs 11 augusti 2021 från mobil enhet

Festlig och oväntad guidning för oss som är lite less på Paddan och vill se stan från ett annat håll. Be dem vid påstigningen om att de drar upp ljudet rejält under guidningen dock, annars hörs inget.

Tack Anneth S

Tack Anneth för dina kommentarer

Jag tar det till mig och ska kolla över ljudet. Det är JÄTTEviktigt att ni säger till direkt så att upplevelsen blir maximal.
Välkommen igen, så ska vi se till att du hör allt nästa gång.

MVH

Omdömet skrevs 10 augusti 2021

Busigt roligt för både barn och vuxna. Kul guide!
Så galet att åka med buss ner i vattnet att man hissnande, trots att man var väl förberedd.

Tack CarolaK22
Oskar S, Ägare på Ocean Bus, svarade på det här omdömetSvarade 11 augusti 2021

Hahahaha
Underbart, Carola!!
Fantastiskt att få höra era rop när vi åker ner i vattnet och era skratt under färden.
Välkommen igen och tack för dina kommentarer.

Kramar från OBG