Vi hade en minnesstund här på Dockyard för en man som gått bort. Hotellet hade arrangerat det mycket fint tillsammans med Gilles begravningsbyrå. Det blev mycket värdigt och ett utmärkt alternativ till kapell. I anslutning till minnesstunden erbjöds vi förtäring av olika slag. Många tog deras underbara räksmörgås som var både god och mättande. Fantastisk tårta till efterrätt förhöjde upplevelsen tillsammans med den otroligt vackra utsikten över Göta älvs mynning och skärgården. Personalen var mycket tillgängliga och gav ett personligt bemötande som kändes gott i en situation som var lite annorlunda. Stort tack till Hotell Dockyard.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack RobertO3634
Omdömet skrevs 10 augusti 2020

Gillar man hamn och hav är detta hotellet i Göteborg du ska boka.
Man kan sippa på en öl i kvällssolen och på avstånd se arbetet i hamnen.
Då och då glider ett fartyg förbi. Personalen är glad och trevlig och maten är riktigt bra om än med en begränsad meny. Tog hamburgare vilken var mycket god och prisvärd. Nu under Coronatider var frukosten helt OK men lite begränsad om jag jämför med tidigare besök. Är man ute efter en finkrog finns sjömagasinet på 15 minuters promenadavstånd.
Fri parkering
Spårvagn och båtförbindelse på 15 minuters promenadavstånd.
Hit åker man för lugnet och utsikten - vill man ha nära till shopping finns hotell i city

Rumstips: Från restaurangen har man utsikt mot vattnet och hamnen - gillar man det så återkommer man.
Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack hansbX3347BI
Omdömet skrevs 2 augusti 2020 från mobil enhet

Ett enastående läge i hamnen men inte annat fast det står skyltar om ala carte.
Men serverar bara Räksmörgås som du får ta själv ur ett kylskåp.
Ingen personal som dukar av borden som är överfulla samt ej avtvättade bord.
Nej dom ska nog bara vara Hotel uteserveringen sköter dom inte alls.
Fantastiskt läge men ingen personal.

Datum för vistelsen: augusti 2020
57  Tack 170micaelaht
Omdömet skrevs 25 juli 2020

På plus sidan:
Rummet var fräscht och fin det var också gratis parkering precis utanför.
På minus sidan:
Otrevlig receptionist som var ohjälpsam.
Frukosten var enkel om man kan kalla det något. Äggen var frysta det var is innanför skalet. Bara yoghurt i små förpackningar inget till. Bröd smör och ost och skinka fanns, en sort av varje. Det fanns laktosfria alternativ som var en månad för gamla.
Dålig ”corona säkerhet”.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack H1648PMlouisek
Omdömet skrevs 16 februari 2020

Fint och fräscht hotell, kul med tvåplans lägenhetsrum... Trevlig personal! Fint läge vid hamnen trots stormen Dennis. Underbart god frukost. Bra parkeringsmöjligheter. Från oss blir det toppbetyg!

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack kolmardenshundtrimk
docky2016, Chef på Dockyard Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 2 mars 2020

Tack snälla för den fina recensionen. Jag hoppas vi får välkomna er snart igen!
Hälsningar Anna