“Toppengott!”
Omdöme om Salut Mat & Vinbar

Salut Mat & Vinbar
Rankad som nr 260 av 1 448 Restauranger i Göteborg
Beskrivning: Välkommen till Salut - den skramliga lilla mat- och vinbaren mitt i Stora Saluhallen i Göteborg. Här serveras frukost, lunch och à la carte med fokus på goda smaker och trevliga råvaror. Typ som en parisisk hela-dagen-bistro med högljudd take away-lucka.

Supergod lunch med färska råvaror. Fräscht och generösa portioner. Vi tog sparris/nässelsoppa (magisk), en halv toast Skagen (kändes som en hel & var grymt fin), köttbullar med potatismos, rårörda lingon, pressgurka & sås (de bästa min pojkvän ätit). Bra service också. Dessutom trevlig och ren miljö. Kommer gärna tillbaka!

Datum för besöket: maj 2021
Tack Zoobaki

Omdömet skrevs 28 oktober 2020 från mobil enhet

Bra mat och prisvärd. Åt en Bouef Bourgogne med underbara smaker med ett gott vin. Trevlig och kompetent personal.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack Lotstornet
Omdömet skrevs 22 oktober 2020 från mobil enhet

Fantastisk bouillabaisse, bra vinrekomnendation och suveränt omhändertagande av Alex och Marcus. Minnesvärd lunch med brandlarm som extra krydda.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack argkatt
Omdömet skrevs 16 september 2020 från mobil enhet

Var och åt lunch på Salut Mat & Vinbar idag.
Maten smakade helt ok men det var definitivt inte värt 125 kronor.
Förutom att portionerna var snålt tilltagna ingick inte ens sallad eller kaffe efter maten. Kaffet får man betala 30 kronor extra för.
Det var första och sista gången jag gick hit. Miljön är dock trevlig och gemytlig.

Datum för besöket: september 2020
1  Tack 397h_kana
Omdömet skrevs 29 augusti 2020

Trevlig miljö i saluhallen och fantastisk mat. Enda minuset var att det dröjde ca 30-40 min innan vi fick maten, misstänker att de glömde av oss.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack michbi93

Resenärer som tittade på Salut Mat & Vinbar tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Salut Mat & Vinbar? Berätta vad du tyckte!