“Medioker mat och dålig service till högt pris.”
Omdöme om Kajutan

Kajutan
Rankad som nr 343 av 1 437 Restauranger i Göteborg
Område: Pustervic
Område: Pustervic
Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Jag åt en lunch på restaurangen. Jag åt rödtunga, kräftstjärtar med någon form av skaldjurssås och kokt potatis. Maten var rätt smaklös och det var skinn på såsen. Det var ungefär som något man får på en sämre vägkrog. Inte nog med att maten var undermålig, priset var rätt högt. Servicen var inte heller särskilt bra. Jag ställde en fråga om två av vinerna men fick inget svar. Sedan kom de med vinet jag beställt upphällt i glaset.

Tack 747thomase

Omdömet skrevs 18 juli 2020

Medioker mat, dagspris på skaldjur och när notan kom var det 495kr för 6 havskräftor. Servicen inte heller som man förväntar sig.

Tack Tur1234567
Omdömet skrevs 13 juli 2020 från mobil enhet

När konkurrenten hade lång kö valde vi kajutan för en lunch när vi gjorde ett besök i Feskekörka.
Men vilken svindyr upplevelse detta blev! För ingenting!
Inget fel på service. Ingen lång väntan här. Inte så konstigt heller då det bara var vi och ett annat par som åt där just då.
Valde varsin Kall Delikatesstallrik.
Men vilken otrolig besvikelse detta blev.
För en sådan här ynka liten portion har man valt att ta 249kr.
Inget fel på matbitarna i sig förutom att det inte smakade speciellt mycket. Men detta kan man med lätthet plocka till sig i vilken mataffär som helst till en tvåsiffrig peng.
Snacka om att försöka leva på sitt läge! Lämnade fortsatt hungriga och besvikna.
Nästa gång ställer vi oss i kön!

Tack tomask408
Omdömet skrevs 12 februari 2020

Måste säga det var bra mat och bra pris inte för dyrt salladen ingår och allt var frech och bra servetrisen gjorde bra jobb

Datum för besöket: november 2019
Tack Lisbeth H
Omdömet skrevs 6 februari 2020 från mobil enhet

Tyvärr så är detta inte så bra som man kunde önska och faktiskt begär av den klassiska Fiskekörka. Det är slapp service. Det känns som om killarna som jobbat där önskar att dom var någon annan stans. Maten är ok, men inte värd pengarna. De vinkokta blåmusdlorna som jag beställde var verkligen inte vinkokta, utan buljongkokta, och pastan till skaldjurspastan, som min man beställde, var överkokt. En restaurang i "hjärtat" av Göteborg som behöver "steppa upp"!! Rejält om man tänker ta de priserna som man tar idag.

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack sp79eriksson

Resenärer som tittade på Kajutan tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Kajutan? Berätta vad du tyckte!