“Annorlunda fika med goda bakverk”
Omdöme om Mr Cake

Mr Cake
Rankad som nr 15 av 50 Smått och gott i Göteborg
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Gillar du fika och bakelser som är annorlunda med det lilla extra? Då är detta ställe för dig! Den enda nackdelen är nog att man inte kan prova allt på ett besök

Datum för besöket: februari 2020
Tack viveka_grimstal

Omdömet skrevs 27 januari 2020

Tråkigt att det var så höga priser. Banankakan var god men kostade 60kr och den va liten. Semlan var torr, resten väldigt sött. Fin lokal vid stenpiren och helt okej bemötande.

Tack Patricia_jansson
Omdömet skrevs 12 januari 2020 från mobil enhet

Stor variation av olika välsmakande bakverk, bullar, croissanter, bakelser och tårtbitar för att nämna några. Allt ser helt fantastiskt ut och smakar himmelskt! Om jag ska nämna något litet som jag reagerat på så är det att priserna är ganska höga. Förutom det tycker jag stället är perfekt!

Det är ofta kö in men något som verkligen är toppen med detta caféet är organisationen, det är välorganiserat. Aldrig behöver man stå med sin fikabricka i handen och undra vart man ska få plats, det löser personalen åt dig. Personalen är alltid trevlig, vänlig och hjälpsam. Bästa caféet i Göteborg.

Tack jennija
Omdömet skrevs 12 januari 2020 från mobil enhet

Efter att ha besökt Mr Cake i Stockholm ett par tillfällen ville vi kolla om fiket i Göteborg höll samma höga klass.
Och vi blev inte besvikna, kanongod semla, deras nya semlevariant baserad på en donuts var god men inte lika god som den vanliga semlan, men smaken är ju olika. Tycker även att systemet med bordsplacering fungerar bra.

Tack NickeJ
Omdömet skrevs 5 januari 2020

Var där för att fika med familjen, 5 vuxna utan barn. Fick ett bord som inte alla brickor fick plats på hänvisade av en personal. Fick byta bord så vi fick plats med hjälp av en annan personal. Blev ombedda att flytta igen av den första personalen... Fikan var helt ok, 5 olika varianter och samtliga föll oss i smaken. Kaffet var ok men inte mer.

Tack mattiasem

Resenärer som tittade på Mr Cake tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Mr Cake? Berätta vad du tyckte!