“Suveränt trevligt ställe☀️”

Rankad som nr 196 av 1 443 Restauranger i Göteborg
Område: Lundbyvassen
Område: Lundbyvassen
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Suveränt trevligt ställe☀️ Mycket goda pizzor.. Napoli-style ......Hit kommer vi igen! Göteborgs bästa

Datum för besöket: juli 2020
Tack 373anderss

Omdömet skrevs 22 juli 2020

Vill man käka riktig pizza ska man gå hit (eller ta båten över älven). Pizzorna som de serverar är något helt annat än de sunkiga grossistråvaror som man får på 99,9% av Sveriges "pizzerior". Faktum är att de är godare än de flesta pizzor jag har ätit i Italien under mina fyra besök där.

Jag rekommenderar Margherita. Det behövs inget mer än noga utvalda san marzano-tomater, schysst mozzarella, färsk basilika, en god olja och en deg som kickar rumpa. Kör man in det i en från Italien importerad pizzaugn som i det närmaste man kan komma simulerar vedeldat blir det helt galet. Jag har flyttat från Göteborg nu, men Dirty Dough kommer alltid att ligga på min "att käka på"-lista varje gång jag åker ner.

Datum för besöket: juli 2020
Tack ChrilleFa
Omdömet skrevs 21 juni 2020 från mobil enhet

Otroligt goda pizzor. Ingredienserna och degen är av mycket bra kvalitet. Smakar precis som de ska. Dessutom med trevlig personal.

Datum för besöket: juni 2020
Tack andr_l189
Omdömet skrevs 24 maj 2020 från mobil enhet

Den nya trenden med napolitanska pizzor har på Lindholmen fått ett riktigt bra exempel. Utmärkta pizzor från en inte allför omfattande meny, men det räcker gott med ett utbud från margheritan till lite mer omfattande varianter. Härlig lite seg botten är ett gott betyg och om våra pizzor bara varit lite varmare hade betyget blivit ännu bättre. Plus också för prisnivån som inte är högre än i en vanlig pizzabutik.

Datum för besöket: maj 2020
Tack juhakorp
Omdömet skrevs 2 mars 2020

Bra service och bästa pizzan i Sverige enligt mig som älskar pizza!! Maysra är en snäll, trevlig och glad. Man känner sig som hemma här!

Datum för besöket: mars 2020
Tack murujg

Resenärer som tittade på Dirty Dough tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Dirty Dough? Berätta vad du tyckte!