“Trolleri på asiatiskt vis”
Omdöme om Takame Göteborg

Takame Göteborg
Boka bord
ons 12/8
20:00
Rankad som nr 25 av 1 448 Restauranger i Göteborg
Omdömet skrevs 22 februari 2020

Lita på dina kompisar, när de berättar att man har ätit sushi-buffet som någon hade beställt till jobbet - och alla var jättenöjda. Det var vi också på första besöket i den mysiga lokalen med trevligt leende personal. Två delade på en Takame Roll som var en fröjd inte bara för ögat. Något för smaklökarna var också Bulgogi - entrecote som kom i en finfin sås.

Mycket trevligt att sitta i rummet vid baren. Där kan du titta på hur kocken trollar ett fyrverkeri av smaker.

Datum för besöket: februari 2020
Tack Mabsut

Omdömet skrevs 9 februari 2020 från mobil enhet

Liten mysig asiatisk restaurang. Vi beställde förrätt, huvudrätt och efterrätt. Dumplingsen till förrätt var mycket bra. Sushin till huvudrätt är en av de bättre i Göteborg! Bra blandning och fina råvaror. Tack för besöket, vi kommer gärna tillbaka.

Datum för besöket: januari 2020
Tack 781christelm
Omdömet skrevs 26 januari 2020 från mobil enhet

Jag säger wow. Vilken stjärna på restauranghimmeln. Vi ringde en halvtimme innan vi önskade bord men det var fullt. 10 minuter senare ringer de upp och säger de fått en avbokning så vi kan komma om 1,5h. Det ångrar vi inte. vi börjar med lite kalla rätter som är väldigt bra. Sen kommer huvudrätterna som består av två olika entrecote rätter. Vilka smaker och så fräscht. Bland det bästa jag ätit i hela mitt liv. Desserten var också fantastiskt god. Lokalen är mycket mysig och personalen är hjälpsam och trevlig. Priserna är väldigt bra och hit lär vi gå många gånger igen.

Datum för besöket: januari 2020
Tack toj72
Omdömet skrevs 2 januari 2020 från mobil enhet

Vilken liten pärla! En matupplevelse! En mindre restaurang med mysig atmosfär och trevlig personal. Fick vänta nästan en timme på maten men när den väl kom var det värt väntan. Gudomligt gott! Ett plus till att kocken stod i ”baren” och gjorde sushin. Göteborgs bästa sushi?!

Datum för besöket: december 2019
Tack Erika P
Omdömet skrevs 29 december 2019 från mobil enhet

Rekommenderas hjärtligt! Mysigt ställe som bjöd på jättegod mat och bra, vänlig och framförallt avslappnad service - från det att vi ringde till att boka bord fram till att vi sa hej då (men vi ses snart igen). Vi åt lite olika sushi till förrätt, bulgogi och yakiniku till huvudrätt och avslutade med matcha glass och japansk whiskey. Fick också provat ljummen/varm sake för första gången. Gott!

Datum för besöket: december 2019
Tack 521ceciliaj

Resenärer som tittade på Takame Göteborg tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Takame Göteborg? Berätta vad du tyckte!