“ingen upmärksamhet”
Omdöme om Le Comptoir

Le Comptoir
Rankad som nr 160 av 1 438 Restauranger i Göteborg
Omdömet skrevs 27 juli 2020

Tre försök att beställa varmrätt gick ändå fel... Bortglömd beställning två gånger och när maten till slut kom så saknades det en rätt.. Sista gången sa vi att vi inte var intresserade längre och gick därifrån. I princip ingen uppmärksamhet på oss som sällskap under kvällen. Plus dock till den kvinnliga personalen som erbjöd oss kompensation i form av efterrätt och prisavdrag men vid det laget ville vi äta riktig mat på annan restaurang. Hade kunnat vara kanonbra men kan tyvärr inte rekommenderas.

3  Tack 660mattiasb

Omdömet skrevs 19 juli 2020 från mobil enhet

När man är trött på de enformiga lunchmenyerna som dominerar stan är det en lycka att hitta en riktigt god croque monsieur + en god fransk fatöl på Avenyn. Ett klart bevis på att om det enkla görs på rätt sätt och med kunskap överträffas alla krampaktigt komplicerade anrättningar man serverats under årens lopp.

Tack juhakorp
Omdömet skrevs 15 juli 2020

Rätt tråkigt ställe och uselt kaffe. Typisk turistfälla. Gå ett par gator in från avenyn istället. Tips från mig. Nu fikade jag bara, det övriga de har kanske är bra.

Tack 253staffann
Omdömet skrevs 14 juli 2020 från mobil enhet

Mysigt, gott och franskt.
Vi möts av ett -Bonjour! när vi går in i restaurangen med café och vinbarskänsla. Med glimten i ögat fick vi snabb service. Smakprov på två viner för att sedan få husets rekommendationer på fyra härliga ostar som passade det utmärkta vita vinet (Viogner från Domaine Sibille, 2018). Härlig personlig service. Rekommendation: Gå dit och njut några av de 52 olika ostarna och ett glas gott vin.
Eller varför inte en lunchsallad eller annat från menyn.

Tack KAkerman
Omdömet skrevs 4 juli 2020 från mobil enhet

Fantastiskt goda ostar och vin. Deras croque monsieur med anka är superb!
Servicen är trevlig och snabb!
Kan varmt rekommenderas!!!

Tack henfal

Resenärer som tittade på Le Comptoir tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Le Comptoir? Berätta vad du tyckte!