“Mycket nöjd”

Boka bord
mån 10/8
20:00
Rankad som nr 92 av 1 449 Restauranger i Göteborg
Beskrivning: Osteria Riccardo Cibo E Vino ligger i en fascinerande källare i en 1800-talsbyggnad i centrum av Goteborg med ett uteserveringsområde framför Vasa-parken. Vi är en familjerestaurang, flyttade för 3 år sedan från Norra Italien. Vi är specialiserade på regionala italienska recept med högkvalitativa färska ingredienser och fina regionala charkuterier. Bästsäljare är Risotto, färska pastarätter och hemgjorda efterrätter. Vår vinlista är byggd kring småskaliga producenter som bryr sig om miljö, och vars viner återspeglar tradition, terroir och lokal wine-makers kultur!
Omdömet skrevs 1 februari 2020

Äkta italiensk restaurang med underbar mat, härligt vin och inte minst varm personlig service! Känns som i Italien!!

Tack Yllis123

Omdömet skrevs 16 januari 2020 från mobil enhet

Ett italienskt guldkorn i centrala Göteborg med mysig lokal och atmosfär, familjärt omhändertagande och underbar, genuin norditaliensk mat lagad med kärlek, allt ackompanjerat av superbra viner.

Tack HallbusVin
riccardociboevino, Owner på Riccardo Cibo E Vino, svarade på det här omdömetSvarade 19 januari 2020

tusen tack ! ni är alltid välkomna

Omdömet skrevs 11 januari 2020 från mobil enhet

Fantastiskt trevligt mottagande. Underbart god mat, lika god som i Italien. Trevlig personlig service. Både barn o vuxna var väldigt nöjda. Dessutom väldigt prisvärt.

Tack ebbaj2017
riccardociboevino, Owner på Riccardo Cibo E Vino, svarade på det här omdömetSvarade 20 januari 2020

hej Ebba !

tusen tack, hoppas vi sens snart igen,

Riccardo

Omdömet skrevs 21 december 2019 från mobil enhet

Åt där med vänner. Det var en fin meny, lagom många alternativ, och det kändes genuint. Mycket vällagad god italiensk mat. Kan tycka deras viner var åt det dyrare hållet - så en som inte är superintresserad tar hellre det billigare än det som passar bra till maten. Personalen var trevlig och glad! Inredningen något spartanskt, tror man kan göra det mysigare än vad det redan är. Bra ljudnivå. Kan absolut besöka dem igen.

Datum för besöket: december 2019
Tack mial276
Omdömet skrevs 30 november 2019 från mobil enhet

Genuin italienare med god & vällagad mat. Trevlig liten lokal som ligger lite i skymundan. Vänlig personal som anstränger sig för att ge gästerna en personlig upplevelse. Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: november 2019
Tack fr0k3nfr4k3n
riccardociboevino, Ägare på Riccardo Cibo E Vino, svarade på det här omdömetSvarade 17 december 2019

trevligt att veta att du uppskattar vår ansträngning och den kvalitet vi levererar varje vecka!
tusen tack

Resenärer som tittade på Riccardo Cibo E Vino tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Riccardo Cibo E Vino? Berätta vad du tyckte!