“Språkförbistring”
Omdöme om Sokrates Taverna

Sokrates Taverna
Rankad som nr 218 av 1 454 Restauranger i Göteborg
Omdömet skrevs 20 september 2020

Maten är ganska ok. Men väntan på mat är väldigt lång. Dåligt att ingen i personalen kan svenska trots att de var minst fyra stycken.

Datum för besöket: september 2020
Tack Edwina61

Omdömet skrevs 23 augusti 2020

Maten var god, dock väldigt små rätter med relativa höga priser för mängden mat. Vi var ett sällskap på 4, och köpte in massa olika små-rätter men varje rätt hade endast 3 utav varje sak, vilket var en besvikelse. Har tidigare köpt hem mat därifrån och då va souvlakin mycket god, men denna gången va de halv-fabrikat. Synd...

Väldigt mysig restaurang som verkligen tar sitt ansvar i dessa tider. Synd bara att man inte blev helt mätt

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Lena15151516
Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Myket god grekisk mat lagad från grunden. Mysig och Corona säker miljö. Men mycket långsam service därför blir bara betyget medel. Det tog nästan 1 timma att få maten så gå inte hit när ni är jätte hungriga.

Datum för besöket: augusti 2020
50  Tack linafri
Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Fantastiskt trevligt ställe, väldigt god mat och jättetrevligt bemötande samt mycket bra service. Hit kommer vi definitivt att gå igen.

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack AnnWik
Omdömet skrevs 18 juli 2020

Började med olika förrätter och de smakade alla gott. Saganakin hade jag gärna haft lite krämigare. Souvlaki serveras med tunnskivad potatis och finns i tre olika storlekar. Lammet serveras oxå med tunnskivad potatis och tzatziki. Glömde säga till att jag önskade medium rare så de var lite väl stekta för min smak. Men kocken är såklart ingen tankeläsare. Ett glas rosé en läsk och en kaffe Karlsson som dessert. Notan hamnade på drygt 700kr.
Diskret trubadur, noga med covidavstånd liksom att hygienföreskrifter följs. Trevlig personal och möjligt att sitta såväl inne som ute. Mycket bra restaurang. Vi hade turen som fick , gratis, parkering på gatan precis utanför.

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack Annsi

Resenärer som tittade på Sokrates Taverna tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Sokrates Taverna? Berätta vad du tyckte!