2025 av 593 omdömen
Omdömet skrevs 7 juli 2018

Rymligt rum med liten kokvrå, där det mesta fanns. Vi saknade dock en kaffefiltertratt om man vill ”brygga” kaffe på rummet. Sängarna var jättesköna och skrivbordet utmärkt att arbeta ifrån. Tvättstugan hade två väldigt bra tvättmaskiner och torktumlare, där tvätten faktiskt blev torr.

Frukosten bra. Saknade dock färskpressad apelsinjuice de sista dagarna. Såg på övriga gästers kroppsspråk att våfflorna uppskattades mycket. Vi beställde hamburgare och clubsandwish till middag och tog med upp på rummet, då vi inte ville att hunden skulle vara ensam mer än när vi åt frukost och både vi och hunden tyckte maten var mycket god.

Hunden lyckades slå ned rumpan i ett obevakat ögonblick och kissa in sitt revir på mattan i entrén och när vi bad om ursäkt och erbjöd oss stå för tvättkostnaden, svarade personalen att hon skulle tvätta bort fläcken direkt och att mattan ändå tvättas regelbundet. (Trevligt och genuint hanterat )

Tips för att välja rum: Vi hade rum 449 och den låg lite för sig själv, vilket var lyxigt då vår hund vaktar.
Bodde här: juli 2018, reste som ett par
Tack Anneli L
HotelMektagonen, Informationsansvarig på Best Western Plus Hotel Mektagonen, svarade på det här omdömetSvarade 9 juli 2018

Hej Anneli, vad jättekul att höra att ni trivdes så bra och tack snälla för de fina orden gällande vår personal! Vi har några kaffebryggare som man gärna får låna med sig upp på rummet, säg till nästa gång så ska vi försöka lösa så att ni kan brygga kaffe på rummet.
Hoppas att ni får en fantastisk sommar och att vi ses snart igen. Varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 2 juli 2018 från mobil enhet

Vi valde hotellet pga pentry. Med multiallergiskt barn behöver vi kunna fixa mat själva och det var tur att den möjligheten fanns!

Det vi inte var nöjda med: Obefintlig allergiinformation vid frukost och tillsynes ingen personal att fråga. Vi såg en person som höll sig mest inne i köket.

Gammal sur skinka tre dagar i rad (som var grå i färgen så hur den fick komma ut ut köket är en gåta). Möglig paprika som ”dekoration” i en korg. Torr ost, ” torr hård leverpastej. Överkokta ägg (grön gula). Äggröran var bra vid 7 tiden. Dagen efter var den torr och bränd vid 9.kanske vore det bättre att göra lite år gången så att den är fräsch under hela frukost tiden?

Bara naturell yogurth och filmjölk, i skålar som inte såg fräscha ut, trots info på hemsidan att det skulle vara tre sorter.

Grädden vid våfflorna var rinnig och låg i en skål som inte diskats på ett tag.

Smutsiga tallrikar och assietter. Överlag gav frukosten ett ganska sunkigt och oengagerat intryck.

Det som var bra var att det fanns eget smör till allergiker. Nästa steg borde bli egen brödrost till det glutenfria brödet.

Kuddarna var små och sladdriga. Men fick en extra från receptionen.

Personalen var trevlig och hjälpsam. Vi hade en okej vistelse. Det var smidigt att ta sig till stan med spårvagn. Om frukosten och tillgången till mat varit bättre skulle betyget blivit högre.

Bodde här: juli 2018, reste med familjen
Tack 304karinp
HotelMektagonen, Informationsansvarig på Best Western Plus Hotel Mektagonen, svarade på det här omdömetSvarade 3 juli 2018

Tack för ditt omdöme Karin, vad kul att höra att rummen passade dig och din familj. Det var mindre kul att höra om frukosten, så där ska det verkligen inte vara. Jag ska självklart föra vidare dina kommentarer till restaurangen för att detta ska åtgärdas. Tack för att du tog dig tiden att dela med dig, det ger oss chansen att förbättra oss. Jag hoppas att vi trots detta får möjlighet att välkomna er tillbaka i framtiden och att vi då förhoppningsvis kan erbjuda er en bättre frukostupplevelse. Ha en fin sommar och tack för att ni valde att bo hos oss! /Alexandra, Hotel Mektagonen

Omdömet skrevs 20 juni 2018 från mobil enhet

Har besökt hotellet flera gånger och det är nu mitt första val när det kommer till hotell i Göteborg. Stora härliga rum, alltid rent och fint. Mycket trevlig personal som får en att känna sig varmt välkommen varje gång!

Bodde här: juni 2018, reste med familjen
Tack Sandra F
HotelMektagonen, Informationsansvarig på Best Western Plus Hotel Mektagonen, svarade på det här omdömetSvarade 21 juni 2018

Vad jättekul att höra att du trivs så bra här, vi blir alltid extra glada när gäster väljer att komma tillbaka gång på gång! Varmt välkommen tillbaka och trevlig midsommar!

Omdömet skrevs 14 juni 2018

Mycket trevligt hotell med allt man behöver inom bekvämt avstånd.
Man når bil, matvarubutik, restaurang och gym direkt från hissen.
Stora rymliga rum med kök, spis, mikro med mera.
Här finns även en mycket bra frukost.
Deras sviter är underbara med bastu på rummet och stor terass med utsikt mot Liseberg och Gothia Towers.
Tycker dock att personalen borde vara mer uppmärksam på deras VIP-gäster och deras bonusprogram. Slarvas här från tid till annan, mer än på andra Best Western-hotell.

Bodde här: juni 2018, reste i arbetet
Tack fredrikdahlstrom
HotelMektagonen, Informationsansvarig på Best Western Plus Hotel Mektagonen, svarade på det här omdömetSvarade 15 juni 2018

Tack snälla Fredrik för ditt fina omdöme och fantastiska betyg till oss - det är väldigt roligt att höra att vårt hotell faller dig i smaken och vi hoppas verkligen att vi får se dig här snart igen! Vi ber om ursäkt för att du inte har känt dig tillräckligt uppskattad som medlem, jag ska självklart föra detta vidare så att vi kan se över våra rutiner för medlems-igenkänning och förbättra oss. Tack för att du tog dig tid att påpeka detta.

Ha en fantastisk sommar och varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 31 maj 2018

Lugnt och skönt. Stora rum som var välplanerade. Man kunde göra mat m.m. där.
Baren var stor och inte med en massa störande discomusik. Frukosten var utmärkt och det var gott
om plats där. Lätt att få parkering i huset

Tips för att välja rum: Få högt upp i huset
Bodde här: maj 2018, reste i arbetet
Tack Lompas
HotelMektagonen, Informationsansvarig på Best Western Plus Hotel Mektagonen, svarade på det här omdömetSvarade 31 maj 2018

Så kul att höra att du trivdes så bra här, det gör oss väldigt glada att höra. Stort tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och varmt välkommen tillbaka!

Ha en fin sommar!