“Bjudmiddag”
Omdöme om Smaka

Smaka
Boka med
Smaka har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 49 av 1 477 Restauranger i Göteborg
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Lunch, Bokningar
Omdömet skrevs 13 juli 2018 från mobil enhet

Bjuden på middag av ngr vänner. Första intrycket av lokalen är väl så där, men okej. Trevligt bemötande av en ung kille. Han rekommenderar sparris till förrätt och rödspätta till varmrätt. Så himla gott, förstår verkligen rekommendationen. Bra viner till maten. Tar lite lång tid mellan rätterna men ok. Sedan tar vi kaffe och en efterrätt ”kaffegodis”, här faller besöket tyvärr. Man serverar INTE köpe dajm på en resturang, en sirapskaka som är seg, en ”dödkringla”, frukten är jättegod. Tyvärr faller hela besöket här. Snälla full följ hela den trevliga meny som ni har med ert eget även till efterrätt.

1  Tack lottar56

Omdömet skrevs 3 maj 2018

Tyvärr fattas en hel både mat och dryck jämfört med de menyer som vi får se. Men Toast Skagen är traditionellt fettdrypande och bra. Huvudrättens oxkind är mycket stor och har djupa smaker, inte minst såsen som är toppnumret på hela måltiden. Chokladmousse med mintpäron och mandelflarn känns som en resa 50 år tillbaka i tiden – i positiv mening. Smaka är enkel och prisvärd husmanskost.
Utförligare omdöme på sidan Göteborgs krogar 2017–2018.

Tack gbgkrog
Omdömet skrevs 17 april 2018 från mobil enhet

Besökte restaurangen en tidig söndagskväll. Vi hade bokat bord, men det hade inte varit nödvändigt då det var mindre än halvfullt. Vi åt Köttbullar respektive Biff Ryberg båda var mycket bra. Husets vin till biffen passade utmärkt och var prisvärt. Till köttbullarna dracks det 100W IPA från Nya Carnegiebryggeriet, en positiv överraskning. Till efterrätt tog vi kaffe och kaffegott. Kaffegott visade sig vara två tryfflar och lite chokladmousse. Sammantaget kostade två huvudrätter, kaffe, kaffegott, tre öl och ett glas vin ca 800kr. Riktigt prisvärt. Lite bättre ölutbud så hade det blivit ett toppbetyg.

Tack henalv
Omdömet skrevs 17 mars 2018

Vi slank in på en sen lunch innan en föreställning på Göteborgs stadsteater. Vi beställde hamburgare som var supergoda. Det var inte mycket folk och servicen var jättebra.

Tack Pia C
Omdömet skrevs 12 december 2017 från mobil enhet

Åt en högrevsgryta av älg. Mycket god gryta och fanns många traditionella svenska smaker på menyn. Servitrisen var duktig men lite för på, störde ens middagsro. Skapliga priser och ligger precis vid Vasaplatsen.

Tack trippTra

Resenärer som tittade på Smaka tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Smaka? Berätta vad du tyckte!