“Prisvärd husmanskost”
Omdöme om Smaka

Smaka
Boka med
Smaka har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 49 av 1 477 Restauranger i Göteborg
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Lunch, Bokningar
Omdömet skrevs 3 maj 2018

Tyvärr fattas en hel både mat och dryck jämfört med de menyer som vi får se. Men Toast Skagen är traditionellt fettdrypande och bra. Huvudrättens oxkind är mycket stor och har djupa smaker, inte minst såsen som är toppnumret på hela måltiden. Chokladmousse med mintpäron och mandelflarn känns som en resa 50 år tillbaka i tiden – i positiv mening. Smaka är enkel och prisvärd husmanskost.
Utförligare omdöme på sidan Göteborgs krogar 2017–2018.

Tack gbgkrog

Omdömet skrevs 17 april 2018 från mobil enhet

Besökte restaurangen en tidig söndagskväll. Vi hade bokat bord, men det hade inte varit nödvändigt då det var mindre än halvfullt. Vi åt Köttbullar respektive Biff Ryberg båda var mycket bra. Husets vin till biffen passade utmärkt och var prisvärt. Till köttbullarna dracks det 100W IPA från Nya Carnegiebryggeriet, en positiv överraskning. Till efterrätt tog vi kaffe och kaffegott. Kaffegott visade sig vara två tryfflar och lite chokladmousse. Sammantaget kostade två huvudrätter, kaffe, kaffegott, tre öl och ett glas vin ca 800kr. Riktigt prisvärt. Lite bättre ölutbud så hade det blivit ett toppbetyg.

Tack henalv
Omdömet skrevs 17 mars 2018

Vi slank in på en sen lunch innan en föreställning på Göteborgs stadsteater. Vi beställde hamburgare som var supergoda. Det var inte mycket folk och servicen var jättebra.

Tack Pia C
Omdömet skrevs 12 december 2017 från mobil enhet

Åt en högrevsgryta av älg. Mycket god gryta och fanns många traditionella svenska smaker på menyn. Servitrisen var duktig men lite för på, störde ens middagsro. Skapliga priser och ligger precis vid Vasaplatsen.

Tack trippTra
Omdömet skrevs 7 november 2017

Redan från det att jag och mitt sällskap klev in genom entrén, fick vi ett dåligt bemötande. När vi väl satte oss vid bordet och servitören skulle sätta bröd på det, påtalade han att det var lite plats och att vi faktiskt fick ta och lägga servetterna i knät. Vi hade då precis satt oss till rätta och inte ens hunnit reflektera över servetterna. Under resten av middagen upplevde vi att denne man helst ville slippa oss, vi hade till en början överseende då det var en av de senare sittningarna, men att ta ut sin utmattning/dåliga dag över oss gäster kändes inte okej. Kommer inte att besöka denna restaurang igen!

Tack loppanem

Resenärer som tittade på Smaka tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Smaka? Berätta vad du tyckte!