“Vi var på Vinmakar-kväll och”
Omdöme om Wine Mechanics

Wine Mechanics
Rankad som nr 84 av 1 452 Restauranger i Göteborg
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Vi var på Vinmakar-kväll och det var fantastiskt trevligt! Vi fick sitta längst in i själva hjärtat av Wine Mechanics och med bara 36 gäster som fick smaka på denna Italienska vingårdens viner i kombination med Italiensk trerätters var väldigt trevligt. Utöver detta var ägarinnan av vingården där o berättade om hur vinerna gjordes o historien bakom deras gård. Mycket trevligt. Utanför vår lilla restaurang-del var den övriga restaurangen och den var i vårt tycke på tok för högljudd och vi fick lite känsla av Lammet o Grisen med sina långbord o lite stökiga känsla men när det gäller matkvaliteten och vinerna är det naturligtvis en helt annan klass. Vi fick också en smärre chock efter att vi fått notan på Grappa som vi beställt då den kostade 216:- per glas.... men det är säkert vi som var dåligt pålästa men det kan vara bra att kolla priserna först så att man vet.

Datum för besöket: februari 2020
Tack ceciliazp

Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Startade dagen med konferens. Lite trevande start, då inte möblering och dylikt var riktigt klart när vi kom. Men det tog sig. Trevlig miljö. God lunch och mycket trevlig avslutande vinprovning under ledning av den mycket underhållande Kenneth! Han berättade spännande historik om lokalerna och beskrev de goda vinerna på ett bra sätt!

Datum för besöket: januari 2020
Tack yoy27
Omdömet skrevs 12 januari 2020

Vi åt dagens trerättersmeny med vinpaket. Mycket god mat, men det som gjorde kvällen var vinpaketet. Fantastiska viner! Men dyrt är det. Vi betalade ungefär 1,000 kr per person.

Datum för besöket: januari 2020
Tack Jonas A
Omdömet skrevs 2 december 2019

Var väldigt förväntansfull på detta ställe och när jag läste omdömerna och det hade slunkit en och annan riktigt dålig så avfärdade jag dem väldigt snabbt. Jag var där på ett företagsevent och vi fick en 4 rätts meny. En rätt var bra, en var ok och två var riktigt riktigt dåliga. De saknades helt kryddning och smak och tror tyvärr att de har en väldigt varierande kvalité beroende på vilka som jobbar. Service personalen var dock toppen men man gör nog bäst i att avvakta med detta ställe och låta dem jobba in sig lite till.

Datum för besöket: november 2019
Tack Mikael B
Omdömet skrevs 1 december 2019

Trevlig miljö! Mycket trevlig och serviceinriktad personal som gav lite info om de olika vinerna och även om maten. Både mat och dryck var mycket gott. Kan verkligen rekommendera ost- och charkbrickan.

Datum för besöket: november 2019
Tack Jernhed

Resenärer som tittade på Wine Mechanics tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Wine Mechanics? Berätta vad du tyckte!