“Tråkigt bemötande och dålig kötträtt”

Dalla Nonna Trattoria
Rankad som nr 102 av 1 437 Restauranger i Göteborg
Kök: Italienskt
Bra för: Affärsmöten
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Omdömet skrevs 25 juli 2020

Valde grillad oxfilé med scharlottenlökar med rödvinssås med smak av tryffel, inte alls bra, maten var kall när den serverades, när jag sa till om detta säger hen att tallriken är ju varm...när jag även sa att potatispuren behövdes värmas så visade hen inget trevligt bemötande...Maten var inte alls bra: oxfilén var uruselt tillagad, såsen var smaklös och 1/2 scharlottenlök serverades. Sällskapet som valde en risotto rätt var nöjd!

1  Tack F7840YCmariaj

1923 av 529 omdömen

Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Jag och mitt sällskap var sugen på en god pasta när vi kom till Göteborg och gick till Nonna ganska sent, när vi kom dit så fick vi vänta en bra stund på bord, men det gjorde oss inget eftersom vi inte hade bokat. Väl där inne var högnivån helt hysterisk!! Bland det stökigaste jag upplevt på resturang. Skadligt hög! Det var inte alls trevligt att komma dit som par i den ljudnivån. Nästan så vi ville lämna då vi fick skrika till varandra under hela middagen. Vi beställde pasta penne med kalv, rödvin och champinjoner. Den var verkligen inte speciell, slänger ihop bättre efter jobbet. Köttet var så sönderstrimlat så det knappt blev tuggmotstånd, det var mer likt en köttfärs. Synd att förstöra bra kött på det sättet. Vi kände direkt att man ville lägga till parmesan så vi frågade efter en skål. Denna rätt kändes ihopkastad utan minsta lilla kärlek. Personalen också kändes ouppmärksam när vi försökte få kontakt och stod med ryggen mot oss när vi lämnade. Det blir inte ett till besök.

1  Tack Helenlindgren
Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Förutom att maten kom in på mindre än 5 min så var pastan heelt magiskt god. Kommer garanterat tillbaka igen!

Tack 708kajsan
Omdömet skrevs 16 juli 2020 från mobil enhet

Toppengott! God service och alla fyra var väldigt nöjda med sina rätter. Vi år både pasta och kötträtter. Min saltimbocca med potatispuré var supergod.

Tack Melas71
Omdömet skrevs 14 juli 2020 från mobil enhet

Vi var inte sugna på en trerätters, inte heller någon pastarätt eller risotto eller något annat av en i övrigt lockande meny så vi valde att dela på ett gäng förrätter och en ostbricka till efterrätt.
Till de olika förrätterna föreslog Jonnie/Jonny (vet inte stavning på den trevliga servitören) ett vin från Toscana vi inte testat förr. Han lärde oss en del om vinet som sådant och även om producentens vita alternativ samt hur man vet hur ett vin är färdigluftat.
Vinet valde han verkligen helt klockrent!
Övrig personal var måna om att vi hade det bra och var mycket trevliga.
Maten var jättegod och så var även dryckerna.
Alla smaker är objektiva och som enda lilla minus tyckte vi kanske att carpaccion på oxfilé var lite smaklös men å andra sidan var vi otroligt nöjda med restaurangen som helhet så det kan hända andra uppskattar den mer än vi som tidigare ätit en (enl oss) bättre variant av just denna rätt.
Vi kan absolut tänka oss att återkomma vid nästa besök i Göteborg
Fräsch toalett uppskattas också

Tack 498ther_seg

Resenärer som tittade på Dalla Nonna Trattoria tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Dalla Nonna Trattoria? Berätta vad du tyckte!