“Sååå besvikna....”

tis 27/10
20:00
Rankad som nr 734 av 1 437 Restauranger i Göteborg
Omdömet skrevs 21 september 2020

Skulle fira familjens 70 åring och valde denna restaurang efter gott betyg på nätet. Trevligt bemötande men maten var under all kritik! Serverades bröd som liknade köpebröd från ICA - typ barkis. Pinsamt på en ” fin restaurang”. Sen kom förrätten. Flera hade beställt bruschetta och när den kom in visste vi inte om vi skulle skratta eller gråta. På en skiva LINGONGROVA Serverades lite hackad tomat, sallad, mozzarella och kryddor. Vad är italienskt med det!?Man hade inte ens bemödat sig att röra ihop kompotten utan du kände tydligt den krossade basilikan/ oregano knastrandes mellan tänderna. Hade kunnat göra det godare hemma själv!
Huvudrätten flera beställde var oxfilé som knappt gick att skära i eller tugga pga att den var så seg. Potatisgratängen smakade härsket och surt och såsen till var så fruktansvärt salt att ingen kunde äta den. Det godaste på hela kvällen var colan vi drack till! Gå inte hit!! Det osar fake italiensk mat låååång väg.

Datum för besöket: september 2020
1  Tack camillak482

Omdömet skrevs 16 februari 2020 från mobil enhet

Trevligt bemötande. Mysig lokal,drog dock lite vid fönsterväggarna. Åt en alla hjärtans meny,som smakade väldigt bra! Oxfilén var perfekt rosa! Väldigt bra läge när man som vi skulle på Scandinavium/Sabaton.
Rekommenderas!

Datum för besöket: februari 2020
Tack 650evah
Omdömet skrevs 29 december 2019

Hade förbokat en kväll där vi skulle äta gott, men oj vad besvikna vi blev.
Vi fick in vår dryck snabbt och blev även serverade en liten korg med bröd och en flaska med oliv olja. Oljan var god, men de 3 små förskrämda ändbitarna av en barkis med vallemofrö på, de hör inte hemma på en Italiensk trattoria.
CREMA DI SCAMPI
Krämig risotto serveras med tigerräkor, havskräftor & vitvin, risotton var okokt, fastnade i tänderna och smakade svagt tomat pure, smaklös, fick salta med det lilla saltet som fanns kvar i kvarnen.
RAVIOLI AL TARTUFO
Fyllda ravioli med karljohanssvamp, parmesan, cocktailtomater, oxfilé & svarttryffel, det såg inte ens gott ut en grå sörja med en halv tesked parmesan på och en halv mini tomat. Risotto plattan var torkad i ena kanten. Detta smakade bara tryffel och absolut inget mer, fick be om en ny saltkvarn eftersom saltet var slut.

På frågan om vi gillade maten sade vi nej tyvärr, efter en stund kom det ut en glass för att de ville ha nöjda kunder, den var helt ok.
Trevlig personal men maten var verkligen kass tyvärr, smaka av o krydda och servera riktigt bröd är mitt tips.
Kan tyvärr inte rekomendera stället och skulle inte gå hit igen

Datum för besöket: december 2019
Tack Sabina v
Omdömet skrevs 13 maj 2019 från mobil enhet

Jättebra mat som vanligt! Trevligt atmosfär oclh glad personal. Restaurangen ar renoverad nu och det är fantastisk!

Datum för besöket: maj 2019
Tack Carl - Anders L
Omdömet skrevs 2 maj 2019 från mobil enhet

Restaurangbesöket blev en tråkig upplevelse. Efter att vi satt oss vid bordet serverades vatten. En korg med bröd som var fullständigt smaklös fick vi efter en stund. Vi beställde varsin risottorätt som på menyn lät gott. När vi serverades maten blev vi mycket besvikna. Risotto med tryffel hade en oaptligt färg, riset var överkokt och smaken av tryffel kunde knappt anas. Den andra risottorätten var med havskräfta som var nästan omöjlig att skala. Även här var riset överkokt och rätten simmade omkring i en smaklös sås. Överlag kan vi konstatera att personalen inte var intresserad av att ge service. När personal skulle duka av tillfrågades vi om hur maten smakade. Vi blev erbjudna att beställa ny rätt men avstod. Härefter tillfrågades vi om vi önskade ha dessert men avstod även detta. Personalen kom dock med någon sorts chokladglass som också var smaklöst, dessvärre. Men vinet vi beställde smakade gott. Denna restaurang har en hel del att jobba med när det gäller smak. Sett utifrån prisnivån kan och ska kvalitén vara betydligt bättre. Vår recommendation är att besöka andra italienska restauranger som har bättre service och framförallt bättre kvalité i Göteborg. Det finns alternativ som tur är.

Datum för besöket: april 2019
Tack Karl_Maria2013

Resenärer som tittade på Trattoria at Hotel tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Trattoria at Hotel? Berätta vad du tyckte!