“God mat och bra service!”
Omdöme om Bonito

Bonito
Rankad som nr 520 av 1 461 Restauranger i Göteborg
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Fint besök på trevlig restaurang. Bra utbud av dryck, goda drinkar och god avsmakningsmeny! Servitrisen var mkt hjälpsam och härlig:-)

Tack CarolinJosefsson

Omdömet skrevs 27 januari 2018 från mobil enhet

Spännande japansk mat, jättegott. Bra dryckesutbud, trevlig service. Plus med de prisvärda set-menyerna

Tack Sebastian K
Omdömet skrevs 24 januari 2018 från mobil enhet

Trevlig hemlika ned miljö. Avstressande. God smak rik mat. Min vän och jag delade på fyra smårätter. Vänlig och trevlig betjäning. Det kändes lite som man satt i ett vardagsrum.

Tack Ylva G
Omdömet skrevs 6 januari 2018 från mobil enhet

Vi steg in i en sådan här härlig miljö som man känner med en gång att här kan man slappna av i! Modernt, snygg inredning och väldigt mysigt. Vi beställde en set-meny med olika rätter - massor med spännande nya smaker och smakkombinationer. En av oss är kock och han var riktigt imponerad och för första gången älskade jag tofu! Vi tog även ett saké-trilogi och den väldigt duktiga saké-sommelieren var både kunnig och finessrik i sitt sätt att beskriva smakerna.
Vi tyckte båda det var utmärkt mat, service and atmosfär!

Tack GladerN
Omdömet skrevs 3 december 2017

Första intrycket:

"Vart har jag kommit?"

Bonito är definitivt inte på ett ställe man ser direkt, trots den stora skylten utanför. Man kommer in och möts av en annan atmosfär. Belägen i en teater skapar en annan känsla i samband med att man går in i.

Vi möts av en man som tar våra jackor, och vi blir satta vid vårt bord. Vi är på parmiddag, fyra personer som blir satta vid fönstret på två soffor som hade enkelt kunna få plats två personer mer. Bordet är inte överfyllt med saker vilket förenklade senare när man åt.

För att ta en detour innan maten presenteras: Toaletterna. Helt okej, har sitt syfte. Var välstädat. Förtydligande vilken toa som har pissoar bör sättas upp samt vart toan faktiskt är!

Vår lilla grupp har både matpreferenser så som inget kött, allergier och religiösa matpreferenser vilket kunde ha försvårat för köket i vår beställning när vi valde deras fasta meny "Oki" för oss alla. Vi fick i slutändan byta ut en rätt helt men det var inga problem för dem och man kände sig extremt välkommen. Vi beställde även in deras Spicy Tuna. Deras urval av drickor var perfekt för oss då vi inte drack samma drycker.

Ett par bilder bifogas för att illustrera maten, men i enkelhet: Fräscht och utsökt. Fisken var färsk och parades på så sätt att verkligen höja smaken. Min personliga favorit var aubergine (Nasu dengaku) - smakrik och tog grönsaken till en helt annan nivå. Det enda jag kände som inte riktigt gav 100% för mig var deras picklade grönsaker (Tsukemono). Det saknade kicken och kändes svag. Även om det inte är helt typisk japanska mat så är picklade grönsaker i Japan så extremt god att den inte borde ändras. För övrig bör alla testa deras tofu: Agedashitofu, där jag kände att en sked bör komma med för att få med allt!

Känslan under måltiden var lättsam och det var aldrig för hög musik eller kändes smockat. Det kändes mysigt.

Vi avslutade med efterrätt som perfekt avslut för att bryta av mot den japanska maten vi ätit. Servitören glömde bort vår beställning av efterrätt men som snabbt kom när vi frågade efter den. Pecannötsparfaiten var helt otrolig god med en perfekt sälta från misokaramellen.

Servicen var bra, då vi satt i sällskap på flera personer så kändes det aldrig som de kom och avbröt utan vi kunde enkelt ha en pågående konversation. De var trevliga och som sagt, var tillmötesgående när det gällde ändringar av en deras setmeny för vårat sällskap.

Jag rekommenderar starkt att man tar en sväng förbi Bonito, det är värt det.

1  Tack she2550

Resenärer som tittade på Bonito tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Bonito? Berätta vad du tyckte!