“Delvis god mat, fin inredning, god personal”

SAK Swedish American Kitchen
Rankad som nr 454 av 1 469 Restauranger i Göteborg
Omdömet skrevs 31 mars 2018

Var här under veckan och åt lunch.
Vi valde att äta Umami burgaren.

Burgaren var inte som förväntat. Den var torr, smaklös och smakade för mycket gurka och ketchup. Det kändes inte alls som en kvalitetsburgare överhuvudtaget.

Och inte nog med det så smakade pommes fritsen som de gör på simhallen. Jättesaltade och ingen textur i varken smak eller utseende.

Schnitzel som dom brukar servera på torsdagar var suverän, rekommenderas starkt, men jag tror inte att burgare är SAKs specialitet.

1  Tack Cesar A

Omdömet skrevs 4 mars 2018

Vi åt hamburgare en spicy och en bacon/ost. Bacon/ost var lite torr men spicy var väldigt god. En i sällskapet tog tartar och den fick med beröm godkänt.

Tack Hellman2012
Omdömet skrevs 4 februari 2018 från mobil enhet

Vi hade inte planerat att äta här,men ibland så ändras planerna och det var inget vi ångrade. Det var igentligen fullbokad men de ordnade så vi fick plats iallafall, vi åt oxfilé och surf and turf och lekte barn korv med pommes, och det var en av den bästa oxfilé vi har ätit ute, trevligt personal och hyfsade priser, helt klart värt att äta middag där, vi kommer göra det nästa gång vi är i Göteborg.

Tack Micke L
Omdömet skrevs 24 januari 2018 från mobil enhet

Hamburgaren var väl knappt ok, men inte alls i klass med The Barn eller Holy Cow. Till efterrätt fick jag in en champangesorbé som var full med is på en chokladssmet full med gelatinklumpar. Eloge till personalen som tog tillbaka efterrätten utan knorr och försåg oss med en ny rätt utan att ta betalt för den.

Tack Hans H
Omdömet skrevs 9 december 2017 från mobil enhet

Mysig lokal med open kitchen. Bra kött och hamburgare. Service helt ok. Enda att anmärka på var toaletterna .

Tack Janne B

Resenärer som tittade på SAK Swedish American Kitchen tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt SAK Swedish American Kitchen? Berätta vad du tyckte!