“Bra service och hög mysfaktor!”
Omdöme om Bistro Merlot

Bistro Merlot
Rankad som nr 39 av 1 477 Restauranger i Göteborg
Kök: Franskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Omdömet skrevs 12 februari 2018

En fin och mysig bistro med fransk inriktning. Centralt belägen, mycket nära Avenyn och Lorensbergsteatern.

Servicen var utmärkt på alla sätt. Vi skulle gå på en teater som började lite tidigare. Personalen som var mycket serviceminded släppte in oss lite tidigare än öppningsdags.

En glad och pigg servitris gav oss en väldigt fin service. Jag åt en trevlig laxroullade till förrätt samt en Moules Frittes till huvudrätt. Övriga i sällskapet åt en Créme Brulee samt Crepes Suzette till efterrätt. Bra viner på menyn.

Maten var både vällagad och god men framför allt ger jag upplevelsen betyget utmärkt med hänsyn till den fina servicen.

Det pågick såväl båtmässa samt Melodifestival i stan när vi var det och allt var fullbokat. Hit går jag gärna tillbaka och rekommenderar er att besöka bistron. Den är väl värd ett besök.

Tack BjAr

Omdömet skrevs 24 januari 2018 från mobil enhet

Blev erbjudna en risotto med kyckling som var helt gudomligt god! Bästa risotton på väldigt väldigt länge och kycklingen var alldeles perfekt. Hit kommer vi fler gånger!

Tack Malin R
Omdömet skrevs 6 december 2017

God o smakrik mat men snålt tilltaget,även potatis och sallad.
Inget tilltugg till vinet( ex oliver)
Men att det kostade 60kr för att smaka av husets vin för att vi sedan beställde en annan flaska kändes väldigt snålt. För två små klunkar. Dåligt.
Så tyvärr sista besöket här

1  Tack Viva R
Omdömet skrevs 27 november 2017 från mobil enhet

Åt chark/osttallrik, oxfile på spett.
Väldigt gott och även vinet.
Creme brulee till desert blev pricken över i!
Mysig lokal och personal

1  Tack Ulrika S
Omdömet skrevs 25 november 2017 från mobil enhet

Bra service, mycket trevlig personal, lagom stora potioner med väldigt smakfull och god mat.
Priset väldigt överkomligt, och lätt att hitta hit.

Tack Christoffer C

Resenärer som tittade på Bistro Merlot tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Bistro Merlot? Berätta vad du tyckte!