“En favorit!”
Omdöme om Gyllene Prag AB

Gyllene Prag AB
Rankad som nr 174 av 1 437 Restauranger i Göteborg

Vi har besökt Gyllene Prag många gånger under åren och det är en supermysig restaurang med rejäl mat! Det är stora portioner med tjeckisk "husmanskost" och inga krusiduller. Bästa ölen i Göteborg och vinet är helt ok. Man blir inte ruinerad och vi har alltid blivit väl bemötta. Pörkölt, den panerade osten och schnitzeln är favoriter som också går att få glutenfritt utan att smakerna försämras.Detta är inget tjusigt fine dining ställe utan mer rustik kvarterskrog.Vi kommer alltid tillbaka!

Datum för besöket: augusti 2020
Tack MrsMiaB

Omdömet skrevs 29 juli 2020

vi gick till uteserveringen och där skall man beställa i "baren". Gjorde beställningen och då frågade hon vilket borsnummer vi satt på? Vi undrade vadå....och gick för att kolla om vi såg några nummer vilket vi inte gjorde...och då kände vi; nej här skall vi inte äta med den dåliga servicen. Noll intresse att hjälpa till från servitrisen i baren, men de kansek har frö mycket folk i dessa tider, vad vet jag.

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack Peter S
Omdömet skrevs 28 juni 2020 från mobil enhet

Stod i valet och kvalet mellan en 3 eller 4 i betyg för Gyllene Prag har alltid levererat god mat förr MEN idag var det en stor besvikelse. Beställde hämtmat och kocken tummade rejält på kvaliten på scnitzeln, det brukar vara att man får en stor schnitzelbit som nästan är som 2st, men idag fick vi 4st mindre brända bitar som knappt gick att skära igenom och uppenbart var överblivna schnitzelbitar som man ALDRIG annars hade serverat på en tallrik i restaurangen. Detta gick iaf knappt att äta och fick bli mat till hundarna. Ett tips om nu inte övrig personal gör detta är att ta en titt oå hämtmaten innan den lämnas ut så inte kocken slarvar. Vi har betällt hämtmat flera gånger innan men detta var nog tyvärr sista gången......

Datum för besöket: juni 2020
Tack SuntripBerra
Omdömet skrevs 27 juni 2020 från mobil enhet

Denna institution i Linnéstan har vart mitt favorithak i de 30 år jag bott i den delen av Göteborg. Maten leverade alltid med en stadig kvalitet och det kan man lita på. Dock har servicen varierat nåt väldigt genom åren och igår när vi ville återuppleva atmosfären blev vi minst sagt förvånade över en direkt otrevlig servitris attityd och bemötande. Ingen förväntar sig fräsande och otrevlig ton när man vill fråga efter bord och det var rent allmänt emot flera gäster. Jag är mer än villig att stödja och upprätthålla restaurang utbudet i vår stad under denna tid men då finns det än starkare skäl att ha en god attityd även från personalens sida. Man kan inte skydda sig bakom ett naturligt inflöde av gäster pga gamla meriter. Det gäller att snäppa upp och leverera från båda håll.
Vi lämnade restaurangen utan att sätta oss och det kändes tråkigt eftersom vi tänkte introducera denna anrika restaurang till ’nya’ göteborgare.

Datum för besöket: juni 2020
Tack pieelj
Omdömet skrevs 22 maj 2020 från mobil enhet

Kanongod och rejäl portion av schnitzel på uteserveringen. Serverades med stekt potatis och himmelsk god tartarsås. Väl värt pengarna. Detta ställe är även känt för sin goda färsköl av Pilsner Urquell.

Datum för besöket: maj 2020
Tack Guara19

Resenärer som tittade på Gyllene Prag AB tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Gyllene Prag AB? Berätta vad du tyckte!