“Unikt ställe i Slottskogen med bra mat o service”
Omdöme om Villa Belparc

Villa Belparc
Rankad som nr 326 av 1 447 Restauranger i Göteborg
Kök: Europeiskt, Café

Genuint, bra mat, fantastisk miljö nära stan och med härlig utsikt över parken och dammen i Slottskogen. Går att ta sig hit med bil, gång eller spårvagn.

Datum för besöket: april 2021
Tack victorpeern

Omdömet skrevs 13 maj 2021 från mobil enhet

Trevlig miljö i slottskogen vid vattnet. Detta har alltid varit ett säkert kort på bra aktivitet. Men idag så sjönk kvaliteten totalt. Jag tog hamburgare som var ätlig och inte mer. Kan det vara mycket billig köttfärs någonstans från kossor som varit uppfödda under tveksamma former?
Min fru tog Caesar sallad som var smaklös, baconbitar fanns det totalt fyra pyttesmå bitar. Det saknades även tomater och annan piff. Det fanns ingen hantverkskänsla över maten idag.
Vi kommer nog inte tillbaka hit för att äta innan man har ändrat filosofin i köket. Ägaren får gärna svara på mitt inlägg här.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Jonas J
Omdömet skrevs 30 januari 2021 från mobil enhet

Efter en solig vintrig promenad i Slottskogen blev vi sugna på fika. Beställning fanns på utsidan för både mat och fika, välplanerat kösystem med avstånd. Gott om sittplatser med olika värmekällor utomhus och inne i ”tält”. Bra avstånd mellan borden och tydliga ”rekommendationer” på skyltar ex. max 4 personer per bord, ej flytta stolar osv. Vi satt i ”tältet”. Sköna sittgrupper, tillgång till filtar och växter som avgränsade mellan borden så det blev mysigt. Kaffe och kaka smakade bra!
Just det, hundar är välkomna överallt, inne och ute och många hundar var där och det var hur lugnt som helst! Det sköts snyggt, absolut inget skällande.
Hit kommer vi gärna snart igen och då blir det middag och vin :) Hoppas vi får samma fina upplevelse då.
Personalen var trevlig också, trots full rulle med många gäster!

Datum för besöket: januari 2021
Tack morisand
Omdömet skrevs 28 november 2020 från mobil enhet

Fikat på Villa Belparc och som vanligt är det hög kvalitet och bra service. Men framför allt så har de Coronakoll de ser till att det är avstånd och säkert, allt på ett trevligt sätt!!! Kommer gärna tillbaka!

Datum för besöket: november 2020
Tack 76kristofferl
Omdömet skrevs 16 oktober 2020 från mobil enhet

Supergod och lyxig mat till ett bra pris. Värt varenda krona! Mysig utemiljö precis vid dammen. Personalen var många och beställningen gjordes enkelt vid utomhus baren och de kom sedan ut med maten till borden. Gasolbrännare fanns också och filtar att låna!

Datum för besöket: oktober 2020
Tack maria_eva_91

Resenärer som tittade på Villa Belparc tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Villa Belparc? Berätta vad du tyckte!